Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

Meer
24 aug 2021 11:50 #42095 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Aart,

Open Materiaal...
Ga eens na of je vierkantjes ziet staan in de lijst onder naam
Als dit het geval dan veroorzaakt deze naam de fout dien je deze naam zodanig te wijzigen zonder het vierkantje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Aart van Boeschoten
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 aug 2021 12:51 #42096 door Aart van Boeschoten
Beantwoord door Aart van Boeschoten in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Ik heb het geprobeerd, helaas geen resultaat
Blijft de melding geven dat het proces is afgebroken wegens fouten in het sjabloon.
Maar, bij jou draait het goed, dus moet het wel bij mij liggen.
Ik zie tijdens mijn puzzeltocht dat het materiaal bij mij op 2 plekken staat t.w.
documenten\aldfaer\rapportuitvoer\flexitree\ en
documenten\aldfaer\materiaal\
Weet niet of dat ook verstoring kan geven.

groet

Aart

Meer
24 aug 2021 14:44 - 24 aug 2021 14:45 #42098 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Er is een verschil tussen de hoofdmap materiaal en de map in rapportuitvoer. De map in rapportuitvoer bevat het materiaal waarbij vreemde tekens en spaties zijn gewijzigd in underscores en hoofdletters in kleine letters. Dat kan geen verstoring geven.

Tijdens de conversie hiervan zou best eens een vreemd karakter niet afgehandeld kunnen worden vandaar ook de suggestie van Meije om de Materiaallijst de namen van de bestanden goed na te kijken op niet alleen het format maar ook de naam van het bestand.
Laatst bewerkt 24 aug 2021 14:45 door Han Kortekaas.

Meer
24 aug 2021 19:23 #42104 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Aart,
Nog een aanvulling op mijn eerder bericht.
Om het makkelijk te maken kijk eens in de kolom Bestaand of een - teken staat
Dit betekent dat het materiaal niet bestaat, in de rechter venster verschijnt dan alle informatie met betrekking tot materiaal
Vink daar Publiceren uit in de kolom Publiek zal een - teken verschijnen, herhaal dit voor alle materiaal met een - teken in de kolom Bestaand.
En maak nu opnieuw het rapport.
Als het rapport zonder fout wordt gepresenteerd dan moet je de fout zoeken in de uitgevinkt Publiek

• Aart van Boeschoten
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 aug 2021 11:18 #42135 door Aart van Boeschoten
Beantwoord door Aart van Boeschoten in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Ik heb je advies opgevuld en inderdaad staan er een aantal bestanden in die niet kloppen
Om het allemaal goed te laten verlopen heb ik de map met materiaal leeg gemaakt en bouw hem opnieuw op door de bestanden indien nodig te hernoemen terug te plaatsen
Tot nog toe gaat het goed, moet daarvoor de links in Aldfaer soms wel vernieuwen, is dus wel even werk, maar dan wordt het weer helemaal goed
Als ik het goed begrijp moeten de bestandsnamen alleen bestaan uit kleine letters, cijfers en underscores
Nog een vraagje over de materiaal lijst; wordt deze automatisch geschoond of kun je hem ook zelf leeg maken, want nadat ik de foute bestanden had weggehaald uit de map{pen) bleven ze nog wel in de lijst zichtbaar

groet

Aart

Meer
27 aug 2021 11:32 - 27 aug 2021 11:32 #42137 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Aart,
het meest belangrijke van die hele exercitie is dat de bestandsnaam die een vreemd teken laat zien gewijzigd wordt. Daar moet dat vreemde teken worden weggehaald. Vervolgens moet bij de persoon bij wie die koppeling staat de koppeling worden weggehaald en weer opnieuw gekoppeld worden met de vernieuwde bestandsnaam.
Dat hoeft toch niet voor al uw fotomateriaal?

Wat mij nog interesseert is waar u die foto's vandaan heeft. Zijn dat uw eigen foto's of is dat ooit van iemand gekregen met een gedcom import?

De bestandsnamen mag u zelf houden zoals het is. Alleen voor rapportages past Aldfaer ze aan.

De Materiaallijst is een weergave van het gekoppelde fotomateriaal én nog te koppelen materiaal wat onder de hoofdmap Materiaal staat.
Als u een bestandskoppeling bij een persoon weghaalt maar de foto blijft wel bestaan, dan wordt de foto na hernieuwd inlezen getoond bij de materiaallijst 'nog te koppelen'.
Ergo, aan de Materiaallijst hoeft u niets te doen.
Laatst bewerkt 27 aug 2021 11:32 door Han Kortekaas.

• Aart van Boeschoten
  • Onderwerp Auteur
Meer
30 aug 2021 20:27 #42173 door Aart van Boeschoten
Ik heb de bestanden waar een minnetje achter stond aangepast zodat ze alleen bestaan uit kleine letters, cijfers en underscore
Bij een paar bestanden welke ik naar kleine letters heb veranderd blijven de grote letters in de materiaallijst bestaand
Dan heb ik nog een regeltje welke leeg is, welke bij publiek en bestaand een streepje heeft en rechts staat een icoontje van een geopend mapje.
Weet niet of dit er mee te maken heeft dat het sjabloon nog niet werkt

• Aart van Boeschoten
  • Onderwerp Auteur
Meer
31 aug 2021 12:19 #42181 door Aart van Boeschoten
De foto's zijn van mij zelf, doorgaans bij archieven vandaan gehaald, aangepast waar nodig en voorzien van een voor mij duidelijke naam.
Wat wordt specifiek gezien als een vreemd teken, dus welke tekens zijn niet toegestaan in een bestandsnaam binnen aldfaer.

Meer
31 aug 2021 14:24 #42185 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Aart,
Het is aan te raden in de bestandsnamen kleine letters, cijfers en underscores te gebruiken.
Zeker geen diakrieten (é è à enz) of andere vreemde tekens.

Grt
René
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Aart van Boeschoten

• Aart van Boeschoten
  • Onderwerp Auteur
Meer
31 aug 2021 18:28 #42192 door Aart van Boeschoten
Dat is een duidelijk antwoord waar ik wel wat mee kan.

Groet

Aart

• Aart van Boeschoten
  • Onderwerp Auteur
Meer
01 sept 2021 16:49 #42212 door Aart van Boeschoten
Beste mensen,
Ik denk dat het opgelost is
Na alle materiaal bestanden gecontroleerd te hebben en waar nodig gewijzigd bleek er toch nog een bestandje corrupt te zijn
Ik kwam hier achter door de materiaalmap leeg te maken en in blokken weer te vullen.
Op een gegeven moment bleek flexitree vast te lopen op een portretfoto welke we aan de naamsgeving voldeed
Deze opnieuw vanuit het origineel met een iets andere naam geplaats, waarna flexitree keurig op het scherm werd weer gegeven

Ik ben u allen zeer dankbaar, heb hiermee ook weer veel geleerd over de werking van aldfaer.

Met vriendelijke groet

Aart

Meer
14 okt 2021 15:01 #42828 door Harrie de Groot
Beantwoord door Harrie de Groot in topic Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat
Goedemiddag, Ik heb hetzelfde probleem als hierboven. Steeds afbreken van het rapport.
Voorheem feilloos gewerkt met de Flextree V8.27.Als ik zie wat ik nu allemaal zou moeten doen om het te herstellen gaat dat toch mijn pet te boven. Ik denk dan ook dat het niet aan de bestanden ligt maar aan de upgrade. Waarom anders voorheen dan wel goed werken.. Is er een makkelijkere oplossing.
Voorbaat dank.
Harrie de Groot

Gemaakt door Kunena