KwartierstaatVerticaal - "Afgebroken wegens fouten in het sjabloon" sinds v10

Meer
01 sept 2021 10:20 #42201 door Daniel
Ik maak maandelijks bijgewerkte kwartierstaten. Vorige maand, met versie 8.1 lukte dat nog, deze maand voor het eerst sinds de upgrade naar versie 10, resulteerde dat in de melding "Afgebroken wegens fouten in het sjabloon".
Dat gebeurt al de tweede keer dat de voortgangsindicator loopt (die loopt normaliter vele malen vol om vervolgens opnieuw te beginnen).

1) Teveel voorouders?
Eerder was ik er tegenaan gelopen het rapport vastliep bij teveel generaties, maar dat was pas na lang werken. Toen heb ik proefondervindelijk vastgesteld dat 114 generaties het maximum was wat lukte.
Mogelijk is het een resource probleem, maar volgens taakbeheer (Windows 10) en verkenner worden processor en geheugen verre van maximaal belast, en er is voldoende schijfruimte.
Ook is er behalve wat meer processorgebruik, geen significante wijziging in het gebruik van resources na het starten van de taak.

Verlagen van het aantal generaties naar 100 of 80 geeft geen soelaas, ook dan treed dezelfde fout op.
Een rapport van diverse andere personen, met 20-30 generaties voorouders, verlopen zonder problemen, dus het rapport werkt wel.
Er lijkt dus wel een verband met de "inhoud" van de kwartierstaat, vermoedelijk de omvang.

2) Wijzigingen bestand?
Het zou natuurlijk ook aan de wijzigingen in het bestand sinds vorige maand kunnen liggen.
Ik heb een schone installatie gedaan van versie 8.1, upgrade prompt geannuleerd en daarmee KwartierstaatVerticaal, met 114 generaties voor diezelfde persoon lukt wel.
Het ligt dus niet aan het bestand.

3) Upgrade/versie?
Na opnieuw starten en bij de prompt wel upgraden, krijg ik dezelfde foutmelding weer terug.

Ik heb vervolgens wederom een schone installatie gedaan van 8.1 en vanuit een upgrade gedaan van alleen het programma, niet de rapporten, niet invoegtoepassingen, niet de bonus.
Ook dan krijg ik de foutmelding.

Achtereenvolgens ook rapporten, invoegtoepassingen en bonusinvoegtoepassingen bijwerken maakt geen verschil, steeds dezelfde foutmelding.

4) Nieuwe versie?
Ik vermoed een verband met wijzigingen in het programma tussen 8.1 en 10.
Wat kan ik nog meer doen om het probleem te verhelpen of onderzoeken?
Is er een mogelijkheid om te debuggen of een verbose log te activeren om de onderliggende error te achterhalen?

Bij voorbaat dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
01 sept 2021 10:43 #42202 door Han Kortekaas
U zou eens kunnen beginnen met de controle of u wel de laatste versie heeft staan van Aldfaer én van de bonusrapporten. Dus kijk bij Help -> Info welke versie Aldfaer u draait en vervolgens bij Help -> Versiebeheer Invoegtoepassingen of daar regels zijn vet afgedrukt. Indien dat zo is dan moet u die bijwerken.

Meer
01 sept 2021 10:55 #42204 door Antoon
We hebben van een andere gebruiker ook al de melding gekregen dat het bij een grafische kwartierstaat en veel generaties voorouders eerder misloopt dan in 8.1. Op een bepaald moment loop je zowel in 8.1 als in 10.0 tegen een limiet aan, want het gebruikte algoritme is recursief. Maar in 10.0 is de limiet veel sneller bereikt dan in 8.1. Daar kan je als gebruiker zelf niets aan veranderen. In de volgende versie (10.1) zorgen we ervoor dat de limiet weer vergelijkbaar is aan die van 8.1. Wanneer die versie er zal zijn is nu nog niet duidelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Daniel

Meer
01 sept 2021 12:58 #42208 door Daniel
Ik ben begonnen met:
Aldfaer 10.0.2, Rapporten 10.0.0.2, Invoegtoepassingen 2.36, Bonusrapporten 10.0.2

Na schone installatie met 8.1 had ik
Aldfaer 8.1, Rapporten 8.1.0.1, Invoegtoepassingen 2.35, Bonusrapporten 8.1.1

Vervolgens in die volgorde de verschillende onderdelen geupdate naar de nieuwste versie.

Meer
01 sept 2021 22:24 #42217 door Frank
Hallo Daniel,

HTML uitdraai heeft beperkingen in het aantal mb per getoonde pagina.

Gebruik zelf het sjabloon Statistiek kwartier met hyperlink, dus probleempje is te omzeilen..

Knap overgenomen tot de 114de generatie.Vele genealogen krijgen de 9 of 10de generatie nog niet vol. Vraag me dan af of alles gecontroleerd is via de archieven.

Indien een generatie niet voor 60 % gevuld is heeft het vaak geen zin om dat al te tonen.

Toon zelf mijn gegevens ook maar tot een x generatie tot aan begin van de DTB boeken.

Gemaakt door Kunena