Helaas!

Meer
02 dec 2019 18:04 #31261 door Marc Seeuws
Helaas! werd gestart door Marc Seeuws
En weerom heb ik een crash voorgehad en weerom ben ik mijn gegevens kwijt, vermoed ik.
Dus: help ik weet het niet meer.
Wat ik wel weet is dat er een spaghetti is ontstaan. Veroorzaakt door W10. Voor de crash had ik reeds W10 en draaide Aldfaer zeer goed. Nu heb ik een SSD schijf geplaatst en W8 geupgrade naar W10. Resultaat: een 100tal bestanden op C:/, op E:/ en op de cloud. Lekker door mekaar en dit zonde back-up of veiligheidskopie. nochtans heb ik na de wijzigingen de jongste keren een v-kopie laten maken. De verwittiging bij W10 versus Aldfaer was ik compleet vergeten! Dus: helaas.
In bijlage voeg ik de zoeklijst naar Aldfaer op C:/
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2019 07:49 - 03 dec 2019 07:52 #31263 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Helaas!
Een v-kopie vindt u met een zoekopdracht Aldfaer in de verkenner niet terug. U moet zoeken onder de naam van uw stamboom bestand

U draaide onder W10. SSD schijf W8 naar W10. Dit betekent dat dit een SSD schijf uit een andere computer was.
Ik ga er van uit dat op deze schijf Aldfaer stamboombestanden aanwezig zijn/waren. Ik vermoedt echter dat die op uw "oude" schijf staan.
Ik zie het programma Aldfaer zowel in C:\ als in Program files en op de OneDrive staan.
a) alleen die onder C:\ is OK
b) One Drive mag deze niet synchroniseren en derhalve tevens verwijderen
c) Program files versie verwijderen
d) eventueel C:\ versie herinstalleren (over de huidige heen)
e) start Aldfaer en gebruik de functie Menu > Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden
Laatst bewerkt 03 dec 2019 07:52 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc Seeuws

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
04 dec 2019 12:50 #31284 door Marc Seeuws
Beantwoord door Marc Seeuws in topic Helaas!
Dank je wel voor de instructies.
Mijn probleem is er reeds grotendeels mee opgelost dwz 1632 pers kaarten teruggevonden van de 1705 wat dus prima is.
De onderste v-kopie dateert van 2016 (vorige crash) daarna staan er geen v-k meer op. (verbrand segment op vorige schijf? ) dit laatste laat ik onderzoeken door een vriend.
In program Files heb ik niets teruggevonden, externe harde schijf is nu ontkoppeld, en de synchronisatie naar cloud is opgeheven.
a)onder c: staat 'aldfaer', 'aldfaer.exe' en 'aldfaer.exe.manifest.) Mag ik dit laten staan. of moet ik wijzigen?
b) synchronisatie is verwijderd dus.
d) Herinstallatie met 7.2 is gelukt.
e) Bij 'zoek aldfaer bestanden' vindt ik nu 2x 7.2 en 2x 3.3.2. moet hier geschrapt worden?
Na drukken op 'Aldfaerr.exe' krijg ik het volgende pad:
C:/ users/Marc/Documents/Aldfaer/Stambomen/Stamboom Seeuws (2016-10-24 22-11-10UTC)
Mag ik 'Aldfaer' verslepen naar C:/ (overbruggen van users/Marc/Documents dus)
Nu wacht ik op onderzoek van de gecrashte schijf en hoop alles terug te vinden.
nogmaals hartelijke dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
04 dec 2019 14:48 - 04 dec 2019 14:49 #31289 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Helaas!
Bij herinstallatie heeft Aldfaer een standaarinstallatie uitgevoerd, zowel voor het programma als voor de submappen, tenzij u een eigen installatie hebt uitgevoerd.
De juiste installatie voor beiden zou volgens bijlage moeten zijn. Voor een goede werking hoeft niets verschoven te worden.
Steek de stambomen en de veiligheidskopieën in de respectievelijke submappen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 04 dec 2019 14:49 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc Seeuws

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
06 dec 2019 22:35 #31345 door Marc Seeuws
Beantwoord door Marc Seeuws in topic Helaas!
Ook kan ik de rapporten niet openen.
Na tussenvoegen in het pad c:/Aldfaer/Aldfaer-sjablonen kreeg ik volgende foutmelding:

Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand.
Versienummer Basis:
Locatie Basis: niet gevonden

Bij het aanklikken van Lib Aldfae krijg ik de vraag: welke app om dit te openen?
Dat weet ik echter niet, hoe moet het verder?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
06 dec 2019 22:46 #31346 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Helaas!
ik vermoed dat de installatie alsook bij de instellingen e.e.a. niet goed staat. Als u dit wenst kan via een Teamviewersessie vanop afstand even meegekeken worden. indien u dit wenst klik op mijn naam in de linke kolom voor mijn e-mailadres om af te spreken.
Wat is Teamviewer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc Seeuws

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
06 dec 2019 23:24 #31350 door Marc Seeuws
Beantwoord door Marc Seeuws in topic Helaas!
Teamvieuwer ken ik. Ik vind het enorm dat u mij daarmee wil helpen. Maar nu is het wel al wat laat. Morgen moet ik mijn bijen verzorgen. En Zondag is ook wel wat ongepast. Maandag of Dinsdag of Woensdag voormiddag zou lukken, Stel dan maar wat voor wat voor U best past.
Groet, Marc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
07 dec 2019 11:01 #31352 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Helaas!
Marc,
Klik op mijn naam (boven het schild) in de linker kolom voor mijn e-mailadres en stuur mij een e-mail om verder af te spreken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
09 dec 2019 12:40 #31412 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Helaas!
Probleem opgelost via een Teamviewersessie, alle bestanden en mappen herschikt, problemen door OneDrive veroorzaakt ook opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena