Onderhoud velden

• Stefan Coenen
  • Onderwerp Auteur
Meer
21 mrt 2021 20:33 #40297 door Stefan Coenen
Onderhoud velden werd gestart door Stefan Coenen
Door import van een vijftal gedcoms met duizenden personen zijn ongewenste tekstmededelingen in het notitieveld opgedoken (mee geimporteerd). Per gedcom is dit een standaard tekst. Bij onderhoud 'notitieveld' verschijnen dus die 5 tekstgevevens. Ik krijg deze echter niet verwijderd, zodat ze automatisch uit de duizenden personen geschrapt worden. Je kan enkel de tekst wijzigen naar bv 1 karakter (spatie is niet voldoende) die dan verschijnt bij elke persoon. Waarom geen mogelijkheid om via dit onderhoud de tekst volledig te verwijderen (en niet enkel te wijzigen) ? Nu kan je enkel verwijderen als je de tekst hebt gewist bij alle duizenden, individuele personen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
21 mrt 2021 21:06 #40298 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Onderhoud velden
Het feit dat er tekst aanwezig is toont aan dat minstens één van de import slagen tekst bevatte en als dat niet het geval is dat de tekst al in het importerende bestand aanwezig was.
Als we het daarover eens zijn, dan is dus naar mijn inzicht alles verwijderen een foutieve operatie.

Meer
21 mrt 2021 23:03 - 21 mrt 2021 23:09 #40299 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Onderhoud velden
Stefan
de voorlopige truc is een harde spatie ALT+0160 of [**] als vervangende tekst.
Laatst bewerkt 21 mrt 2021 23:09 door Han Kortekaas.

• Stefan Coenen
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 mrt 2021 11:37 #40307 door Stefan Coenen
Beantwoord door Stefan Coenen in topic Onderhoud velden
Bedankt Han, deze truc werkt. Je schrijft 'voorlopig'. Bedoel je daarmee dat in een volgende versie wel gewoon kan gewist worden ?

• Stefan Coenen
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 mrt 2021 11:43 #40308 door Stefan Coenen
Beantwoord door Stefan Coenen in topic Onderhoud velden
Ruud, de tekst die in het notitieveld geslopen is tijdens de import was gewoon aanmaakinfo van de gedcom met datum en uur. Info waar ik totaal geen behoefte aan heb en weg moet om om plaats te ruimen voor nuttige info.

Meer
25 mrt 2021 11:49 - 25 mrt 2021 11:50 #40331 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Onderhoud velden
Stefan,
Dan lijkt mij de oplossing deze info (rommel) in de gedcom in een tekstverwerker vóór de import te verwijderen.
Te laat ?
Maak een gedcom export, verwijder in een tekstverwerker de [**] en lees de gedcom in onder een nieuwe naam en leg het pad voor het materiaal vast.
Ik kan niet beoordelen of uitsluitend de [**] (of in de toekomst de rommel) verwijderd moet worden of dat dit inclusief de gedcom code moet zijn. Misschien dat Han daarop een antwoord kan geven
Laatst bewerkt 25 mrt 2021 11:50 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena