Correctie bij invoer is onmogelijk

• Robert Weijers
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 apr 2021 09:47 #40426 door Robert Weijers
Correctie bij invoer is onmogelijk werd gestart door Robert Weijers
Geachte Moderator.

Als er sprake van is dat er een nieuwe persoon aan de stamboom wordt toegevoegd dan kan er een probleem ontstaan.

Mensen maken allemaal fouten, dat is menselijk.

Echter als je dan je fout wilt herstellen is dat niet mogelijk in dit Aldfear invul blok.

Deze ergernis komt regelmatig terug.

Het mag toch niet zo wezen dat Aldfear uitmaakt, wat je typt en hoe je dat wilt corrigeren.

Wellicht is dat nog niemand opgevallen, vandaar deze melding.

In de printsreens kunt u zien wat ik bedoel.

Om de fout welke gemaakt is moet je een ' kunstgreep ' uit voeren om de fout ongedaan te maken.

In dit geval heb ik het getal I toegevoegd om van de hoofdletter K af te komen.

Echter er behoord geen I achter deze voornaam te staan.

Deze persoon bestaat niet.

Echter als je dat niet doet bepaald Aldfear dat de hoofdletter K daar gewoon blijft staan.

Kan het wellicht veranderd worden dat men op een normale manier tekst kan corrigeren.

Auto aanvullen heb ik al reeds uitgeschakeld echter dat helpt niet om het probleem op te lossen.

m.vr.grt,

Robert Weijers.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
03 apr 2021 10:39 #40427 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Correctie bij invoer is onmogelijk
Leest u dit stukje eens aanpassen typefouten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robert Weijers

• Robert Weijers
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 apr 2021 09:09 #40429 door Robert Weijers
Beantwoord door Robert Weijers in topic Correctie bij invoer is onmogelijk
Beste Han Kortekaas,

De oplossing welke u mij toezond heb ik gekopieerd en op een tekstbestand geplakt.

Gelukkig heb ik twee schermen zodat ik het tekstbestand op een ander scherm kon lezen.

Ik kan mij voorstellen , dat als je geen 2 schermen tot je beschikking heb ,

dat dit een schier onmogelijke taak wordt een doorsnee gebruiker.

Doordat ik het verhaal bestudeerde ben ik er achter gekomen, hoe je het kan oplossen.

Bij punt 1. staat het volgende ;

1. Plaats de muisaanwijzer in het veld (op het hoofdscherm) met de verkeerd geschreven tekst.

Dat zou moeten zijn ;

1. Plaats de muisaanwijzer in het veld (op het hoofdscherm) met de verkeerd geschreven tekst en links-klik, ga naar stap 2.

Het gehele verhaal of te wel de uitleg , hoe je het moet corrigeren is voor een doorsnee gebruiker te ingewikkeld.

In het bijgevoegde tekst bestandje heeft u mijn oplossing.

Wellicht kunt er andere gebruikers blij mee maken.

In ieder geval toch bedankt, want nu weet ik hoe ik het correctie probleem kan aanpakken.

m.vr.grt,

Robert Weijers
.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
04 apr 2021 10:15 - 04 apr 2021 10:58 #40430 door Hans Weggemans
Beantwoord door Hans Weggemans in topic Correctie bij invoer is onmogelijk
Van fouten leer je, ook van de oplossingen.
Heb je een aantal keren een achter-, voor- of plaatsnaam gecorrigeerd via onderhoud (wat geregeld zal voorkomen), dan weet je de oplossing zeker na 10x wel uit het hoofd.
Laatst bewerkt 04 apr 2021 10:58 door Hans Weggemans.

Meer
04 apr 2021 11:29 #40432 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Correctie bij invoer is onmogelijk
Beste heer Weijers,

Robert Weijers schreef : .........Het gehele verhaal of te wel de uitleg , hoe je het moet corrigeren is voor een doorsnee gebruiker te ingewikkeld......

Uit uw relaas kan ik afleiden dat u niet op de hoogte bent van het bestaan van de menu Help waarvan het hoofdstuk 'Inleiding' u stap-voor-stap wegwijs maakt in het gebruik van de Help en Aldfaer. Daarin staat o.a. "Via een druk op functietoets F1 kunt u uit een willekeurig dialoogvenster van Aldfaer ook direct de Help voor dat venster oproepen. "
Dat betekent dat wanneer u, na een linkse muisklik in het eerste dialoogvenster van menu Stamboom > Onderhoud op functietoets F1 drukt, u meteen had kunnen lezen, met een illustratie, hoe teksten gecorrigeerd kunnen worden.

P.S. mocht u de tegenslag ondervinden dat één van uw schermen het begeeft kan u hier lezen hoe twee documenten op één scherm weer te geven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dirk, Robert Weijers

Gemaakt door Kunena