Bug bij aanmaak personengroep inclusief partners

• Stefan Coenen
  • Onderwerp Auteur
Meer
06 apr 2021 21:21 #40445 door Stefan Coenen
Bug bij aanmaak personengroep inclusief partners werd gestart door Stefan Coenen
Ik werk met versie 9.1

Het aanmaken van een personengroep (vanuit een selectie in de personenlijst) inclusief partners verloopt niet correct. In het nieuwe stamboombestand gegenereerd uit deze groep, bemerk ik veel koppels die dubbel gehuwd zijn met dezelfde partner. Er gebeurt blijkbaar een dubbele koppeling bij het aanmaken. Wel is het vreemd dat dit niet gebeurt bij alle koppels.

Ik heb nochtans opschoning gedaan alvorens de groep aan te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
06 apr 2021 22:27 #40446 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Bug bij aanmaak personengroep inclusief partners
Mogelijk is dit een probleem gerelateerd aan versie 9.1. Lees dit bericht uit de helpdesk.

Meer
07 apr 2021 00:15 #40447 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Bug bij aanmaak personengroep inclusief partners
Stefan,

Is het mogelijk dat je een klein voorbeeldbestand maakt waarin dit voorkomt? Zo ja, dan zou ik graag een dergelijk stamboombestand ontvangen om te kijken wat daar mis gaat.

Paul

• Stefan Coenen
  • Onderwerp Auteur
Meer
07 apr 2021 10:31 #40448 door Stefan Coenen
Beantwoord door Stefan Coenen in topic Bug bij aanmaak personengroep inclusief partners
Paul,

Ik heb het opnieuw getest met versie 8.1. Ook hier loopt het op dezelfde wijze fout. De fout zit er dus al langer in en beperkt zich niet tot versie 9.1, zoals Jaycee suggereerde. De dubbele partners kun je niet zomaar manueel verwijderen als er ook kinderen zijn. Dit maakt het nieuw gecreëerd bestand nog meer onbruikbaar als je eerst ook nog de kinderen moet gaan verwijderen alvorens je de dubbele partner kan verwijderen. Ik stuur je een voorbeeldbestand via mail.

Meer
08 apr 2021 08:51 #40458 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Bug bij aanmaak personengroep inclusief partners
Stefan,
Dit lijkt er op te wijzen op dat de gemelde fout veroorzaakt wordt door het werken met een bestand na de import van een Gedcom en het niet of onvoldoende verwijderen van dubbele vermeldingen. Zie dienaangaande je melding aldfaerforum.nl/kunena/helpdesk/6738-dub...-personen.html#40008

Gemaakt door Kunena