Han Kortekaas tijdelijk afwezig (30 nov 2021)

Beste mensen,

Han Kortekaas, lid van het Aldfaer-team en moderator van dit forum, kan hier de komende maanden helaas niet actief zijn. Gedurende die tijd nemen de andere leden van ons team zijn taken over.

Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

Personenlijst en 2e scherm

Meer
23 aug 2021 09:34 - 23 aug 2021 09:34 #42072 door Thomas
Personenlijst en 2e scherm werd gestart door Thomas
Ik heb een soort van Bug denk ik in Aldfaer. Zowel bij versie 8.1 als 10.

Het probleem treed op als ik met mijn laptop op een andere locatie ga zitten zonder dan wel met een ander 2e scherm.

Als ik de personenlijst heb afgesloten in een 2e extern scherm(A), blijft deze gekoppeld aan dat 2e scherm(A). Dus wanneer ik op een andere locatie zit met een ander 2e scherm(C), kan ik de lijst wel op roepen maar blijft hij virtueel in dat ene 2e scherm(A) staan. En is dus niet te bereiken. Wanneer ik dat ene scherm(A) dan weer aansluit kan ik er weer bij.

Oplossing die ik nu heb is 2e scherm(C) ontkoppelen. Aldfaer opnieuw starten, personenlijst oproepen en dan 2e scherm(C) weer aansluiten om verder te werken.
En alles altijd afsluiten in het hoofdscherm.

Is die verder bij jullie bekend als bug of ligt dat aan mijn laptop?

Groetje Thomas
Laatst bewerkt 23 aug 2021 09:34 door Thomas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
23 aug 2021 14:14 - 23 aug 2021 15:07 #42085 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Personenlijst en 2e scherm
Bekende bug voor versie 8.xx en volgens mij opgelost in in versie 10, althans volgens mijn testen in versie 10RC hoewel dat was voor 2x Aldfaer open al dan niet met een 2e scherm.

Nu getest in V10 en ik bevestig je waarneming

Tijdelijke oplossing:
1) versleep personenlijst naar scherm 1 en sluit dan af
of
2) sluit personenlijst en kies in instellingen hoofdvenster personenlijst zichtbaar, deze maakt dan deel uit van het hoofdvenster wat dan ongeacht 2e scherm (als dat nog nodig mocht zijn) altijd op scherm 1 verschijnt, ongeacht of een 2e scherm gebruikt wordt
Laatst bewerkt 23 aug 2021 15:07 door Ruud de Ruiter. Reden: V10 test
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Thomas

Meer
23 aug 2021 17:43 #42091 door Kris Buelens
Beantwoord door Kris Buelens in topic Personenlijst en 2e scherm
Eigenlijk is dit hetzelfde probleem als wat ik signaleerde in Instellingen venster opent vanzelf nadat computer uit slaapstand wakker wordt

Meer
24 aug 2021 08:48 - 24 aug 2021 08:50 #42093 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Personenlijst en 2e scherm
Ik heb destijds voor Versie 10 het gebruik van Aldfaer met 2 bestanden geopend en gebruikt op 2 schermen getest
D.w.z. op scherm 1 alles van bestand 1 en op scherm 2 alles van bestand 2 en vervolgens bij gebruik van 1 scherm het "2e scherm" bestand bij enkel scherm gebruik automatisch te starten op het 1e scherm en niet te verstoppen op het dan afwezige scherm 2
Omdat ik dat niet gebruikte heb ik niet gedacht aan de mogelijkheid van Aldfaer 1x open en diverse vensters op 2 schermen te plaatsen en dat derhalve niet getest.

Of het team dit kan oplossen moet ik aan hen over laten.

In de tussentijd kan ik maar 1 advies geven:
Bij afsluiten Aldfaer en PC uitschakelen en/of in slaaptoestand zetten, de vensters behorende bij het enkel geopende Bestand eerst verslepen naar het primaire scherm van de PC of laptop
Laatst bewerkt 24 aug 2021 08:50 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Thomas

Meer
24 aug 2021 13:39 #42097 door Kris Buelens
Beantwoord door Kris Buelens in topic Personenlijst en 2e scherm
En zoals ik reeds gezegd heb: Aldfaer moet kijken bij het openen van een (sub)venster of de plaats die voorheen gespaard werd NU getoond wordt op een aangesloten monitor. Dat is wat ik doe in mijn eigen ontwikkelde Visual Basic programma's.
Kreeg ik de indruk dat Aldfaer dat controleert op moment van afsluiten? of heb ik dat fout onthouden?

Meer
01 sept 2021 10:52 #42203 door Thomas
Beantwoord door Thomas in topic Personenlijst en 2e scherm
Bedankt voor de reacties.

Fijn dat de bug bekend is. Ik zie een definitieve oplossing wel verschijnen in een up-date.
Kunnen andere i.i.g. de tijdelijke oplossingen inzien.

Gemaakt door Kunena