Han Kortekaas tijdelijk afwezig (30 nov 2021)

Beste mensen,

Han Kortekaas, lid van het Aldfaer-team en moderator van dit forum, kan hier de komende maanden helaas niet actief zijn. Gedurende die tijd nemen de andere leden van ons team zijn taken over.

Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

Feiten worden niet meer weergegeven

Meer
11 sept 2021 14:28 - 11 sept 2021 14:45 #42375 door Bert
Feiten worden niet meer weergegeven werd gestart door Bert
sinds eergisteren na de update naar versie 10.0.2. bonusrapporten zijn mijn feiten die ik toegevoegd had bij de personen allemaal verdwenen op het programma op mijn PC. Uitgezonderd de linken waar de personen getuigen van waren. Maar dus adressen, beroepen vermeldingen alles is niet meer zichtbaar.
Diezelfde versie staat ook op mij laptop en daar kan ik die feiten wel zien.
Bij de opstart vandaag viel me wel op dat het programma vastgelopen was, en heb ik alles moeten afsluiten en terug opstarten.
Ondertussen heb ik een deel toevoegingen gedaan, maar het viel me vandaag op dat de feiten dus weg zijn. nieuwe toevoegen gaat wel. Kan ik die feiten terug genereren of is dit een bug in versie 10?
Ik heb ondertussen wel een vorige veiligheidskopie erbij genomen, maar het werk van ettelijke uren vandaag is verloren.
Laatst bewerkt 11 sept 2021 14:45 door Bert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
11 sept 2021 14:50 #42376 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Feiten worden niet meer weergegeven
Een update naar de Bonusrapporten kan nimmer iets beïnvloeden in de opgeslagen gegevens. Rapportages zijn niet in staat gegevens in de database te muteren.

Er is eerder sprake van het terugzetten van een veiligheidskopie, of een kopie van de stamboom op uw laptop naar de desktop.

U zou nog kunnen proberen op van de nieuwe toevoegingen een aparte gedcom te maken en die toe te voegen aan de veiligheidskopie of aan een kopie van uw laptop.

Als een programma vastloopt heeft dat een reden; zijn het uw instellingen van de desktop; liep er tegelijkertijd een Windows update, ???
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert

Meer
11 sept 2021 15:15 #42377 door Bert
Beantwoord door Bert in topic Feiten worden niet meer weergegeven
Er waren inderdaad enkele zaken die tegelijk liepen, geen Windows update. Waarschijnlijk heb ik dan te vroeg het programma willen opstarten. Ik ga op veiligheid spelen en handmatig het verloren werk terug toevoegen. Even een stressmomentje en nu met goede moed er terug aanvullen. Bedankt.

Gemaakt door Kunena