bewaarde bestanden opruimen en One Drive opzij zetten

• Nicolette Meijer-Jentink
  • Onderwerp Auteur
Meer
13 okt 2021 20:28 #42822 door Nicolette Meijer-Jentink
bewaarde bestanden opruimen en One Drive opzij zetten werd gestart door Nicolette Meijer-Jentink
Inmiddels staat er bij mij een grote hoeveelheid stamboom bestanden met reservekopieën . Ik zou er in willen ruimen, maar hoe doe ik dat handig, zonder per ongeluk iets te veel weg te gooien.
Verder zou ik willen, dat mijn bestanden niet meer in One Drive terecht komen. Heb al geprobeerd een andere plek voor opslag op te geven, maar One Drive blijft zich er mee bemoeien. Ik wil dat helemaal niet gebruiken.

Nicolette

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
13 okt 2021 22:19 - 13 okt 2021 22:22 #42823 door JayCee
OneDrive uitschakelen of verwijderen op deze link .
Kopieer veiligheidshalve vooreerst de stambomen naar een veilige plaats buiten OneDrive, bv naar de standaardmap C:\Gebruikers\uwnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen of op een USB.
Wenst u OneDrive te behouden voor andere mappen, volg dan voor "Kiezen welke OneDrive-mappen u wilt synchroniseren met uw computer" en vink de Aldfaer-bestanden uit.
Wenst u niets op OneDrive te hebben volg dan " Hoe u de synchronisatie in OneDrive stopt of annuleert."

Bedoeld u dat de "vele" stambomen verschillende stambomen zijn of verschillende versies van een en dezelfde stamboom?
Laatst bewerkt 13 okt 2021 22:22 door JayCee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena