Ontbrekende kinderen

Meer
24 mrt 2022 14:35 - 24 mrt 2022 15:04 #44596 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Ontbrekende kinderen
Robert
Welke instelling heb je voor controleer gegevens toegepast
Venster 1, vink leeftijd
Venster 2 b.v. 100 jaar en vink markeer als overleden

Onderstaand een paar plaatjes die me dunkt duidelijk genoeg zijn

Verder stel ik vast dat de gebruikte naamgeving en datering alleen maar problemen kan opleveren want de kinderen hebben ieder, handmatig ingevoerd, een andere achternaam als de vader. Een datering als 00-00-jaar is mijn inziens ook overbodig, alleen jaar volstaat

En wanneer heb je voor het laatst Bestand opschonen en Bestandscontrole en -reparatie uitgevoerd ?
Bijlagen:
Laatst bewerkt 24 mrt 2022 15:04 door Ruud de Ruiter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
24 mrt 2022 15:35 #44597 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Ontbrekende kinderen
Robert,
In bericht #44585 heb ik een uitleg gegeven wat de oorzaak is dat de kinderen niet worden weergegeven in het leeftijdenoverzicht.
Dit wil ik nu uitbreiden meteen oplossing.
Nadat het vinkje Ovl is geplaatst wordt in de lijftijdenoverzicht niets meer toegevoegd. Om dit wel weer mogelijk te maken dien je het vinkje Ovl uit te zetten.
Ga daarna naar een kind dat ontbreekt en ga naar de geboorte datum en verwijder deze datum (knippen) ga nu naar een ander invoerveld en daarna weer terug naar de geboortedatum en plakken zodat dezelfde datum weer terg wordt geplaatst.
Herhaal zo nodig deze actie ook als er sprake is van doop datum.
Als je op deze manier alle kinderen wijzigt. Dan worden alle kinderen vermeld in het leeftijdenoverzicht.

Als je kaar bent met de mutaties dan kun je bij Gors Hendrik het Ovl vinkje weer aanbrengen.

• Robert Weijers
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 mrt 2022 18:13 #44598 door Robert Weijers
Beantwoord door Robert Weijers in topic Ontbrekende kinderen
Beste Meije van Slageren,

Ik heb gedaan wat je beschreven had en het is gelukt.
Alles wordt nu aangegeven in het leeftijdsoverzicht.
Ik begrijp alleen niet wat ik dan fout gedaan heb, zodat dit probleem is ontstaan.
begrijp ik het goed, dat als je niet weet, wanneer iemand is overleden, je dan een vinkje moet zetten voor het overlijden ?????
In ieder geval dank ik je hartelijk voor de oplossing die je mij hebt geboden.
m.vr.grt,
Robert Weijers:lol: :lol:

Meer
24 mrt 2022 19:43 #44599 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Ontbrekende kinderen
Robert,
Ovl vink wordt automatisch gezet als de datum van overlijden of informatie wordt geplaats op het 'Tabblad Overlijden'.
De Ovl vink kan dan niet uitgezet worden door een klik op vinkje.
Om het Ovl vinkje uit te krijgen mogen er geen gegevens meer zijn ingevuld op het 'Tabblad Overlijden' en geen datum van Overlijden

Vanaf het moment dat het vink Ovl actief gezet zonder datum van overlijden dan worden geen Gebeurtenissen in het Leeftijdsoverzicht geplaatst.

Vink daarom niet direct het Ovl vinkje aan doe dit pas als je alle gegevens die betrekking hebben op deze persoon hebt ingevuld

Meer
25 mrt 2022 22:19 #44615 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Ontbrekende kinderen
Meije,
re: Vanaf het moment dat het vink Ovl actief gezet zonder datum van overlijden dan worden geen Gebeurtenissen in het Leeftijdsoverzicht geplaatst.

Zie onderstaand, Er worden wel gebeurtenissen toegevoegd
Start situatie:

Kind toegevoegd
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena