Kinderen worden niet vermeld wanneer er geen vader is

Lees meer
25 mrt 2022 15:02 #44612 door Jim Howell
Hallo,

Uitdraai Genealogie in boekvorm.
3 Bernardine Alberdina Christina Howell , geboren op 08-05-1976 in Haarlem, Noord Holland, dochter van Peter Ary Martin Howell. Zij is gedoopt op 19-09-1976 in Haarlem, Noord Holland.
Notitie bij de geboorte van Bernardine: door Ds. Toornvliet

In de bijlage is te zien dat Bernardine wel twee kinderen heeft.
Bij het 1e kind wil moeder de naam van de vader niet in de genealogie vermeld zien.
Bij het 2e kind is het een BOM kind.

Zelf zag ik aan N.N. maar dat wenst Bernardine niet.

Bernardine is de dochter van mijn broer.
www.jim-howell.nl/bin/personalsheet.php?...e=Howell&pers_id=I17 weet niet of de link werkt.
In de bijlage ziet u meer.

Vriendelijke groet Jim Howell
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25 mrt 2022 15:59 #44613 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Kinderen worden niet vermeld wanneer er geen vader is
Jim,
je begint het relaas met de opmerking dat het een uitdraai betreft van een Genealogie. Nu is de definitie van een genealogie nu eenmaal dat er alleen kinderen worden getoond mits er een vader is.

Je zult dus jouw gedcom specificatie moeten aanpassen.

Voorts is er iets vreemds aan de hand omdat er wel een notitie is, maar die wordt inhoudelijk niet getoond.
Ik twijfel even aan de gedcom waarmee je de upload hebt gedaan van 2-12-2021.

Heb je nog contact gehad met Paul n.a.v. het bericht i.z. de weergave van de begrafenisvorm?

Lees meer
25 mrt 2022 16:12 #44614 door Evert
Beste Jim,

Er is, behalve Han zijn reactie, ook nog een andere invalshoek aan deze vraagstelling.
Hoe je het ook zelf graag zou willen is in dit geval van ondergeschikt belang. Want je komt hier in conflict met de privacywetgeving.
Dus als levende personen iets niet en/of anders willen heb je dat maar te accepteren.
Je kunt natuurlijk wel in je bestand (Aldfaer ?) aangeven hoe je het zelf wilt hebben maar dan moet je ook de nodige niet publiceren vakjes aanvinken. En vervolgens even kijken of dan het resultaat correct is.

Groet,
Evert.

Lees meer
26 mrt 2022 09:00 #44616 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Kinderen worden niet vermeld wanneer er geen vader is
Jim,
Ik hoop dat het hier een fictieve persoon betreft.
Als dat niet het geval is, dient naar mijn inzicht dit onderwerp van het forum verwijdert
te worden.

Lees meer
26 mrt 2022 11:57 #44618 door Jim Howell
Beantwoord door Jim Howell in topic Kinderen worden niet vermeld wanneer er geen vader is
Dag Ruud,

Je hoop vervalt in dit geval.
Het betreft de dochter van mijn broer !!!!!
Dus je inzicht is fout!!!!

we zitten niet op Facebook dacht ik.
gr., Jim

Lees meer
26 mrt 2022 12:16 #44619 door Jim Howell
Beantwoord door Jim Howell in topic Kinderen worden niet vermeld wanneer er geen vader is
Han,

Lijkt dat er nu twee onderwerpen door elkaar lopen.

1) Van Paul heb ik reactie gehad maar dat gingen over crematie wat niet werd vermeld. Daar wordt in een nieuwe versie mogelijk aangepast.

2) De vraag van dit onderwerp en je reactie:

Jim,
je begint het relaas met de opmerking dat het een uitdraai betreft van een Genealogie. Nu is de definitie van een genealogie nu eenmaal dat er alleen kinderen worden getoond mits er een vader is.

Erg vreemd er zijn kinderen die in de geboorte akte worden genoemd: "in onecht verkregen" . Dus deze kinderen staan zonder vader in de akte.
Verder hebben wij tegenwoordig BOM moeders, de Bewust Ongehuwde Moeders.
Ook daar is de vader anoniem.
Dus het mannelijke kind dat de achternaam Howell van de moeder heeft, dan verder de geslachtsnaam overdragen aan zijn kinderen toch?

3) Voorts is er iets vreemds aan de hand omdat er wel een notitie is, maar die wordt inhoudelijk niet getoond.
Ik twijfel even aan de gedcom waarmee je de upload hebt gedaan van 2-12-2021.

Klopt ik heb samen met mijn ITC :-) zoon het FleXiTree bestand op mijn nieuwe website bij Strato gezet. Het PHP liep tot aan de bronnen enz goed en stopte hierna.
Helaas is nu corona slachtoffer en moet ik wachten..
Maar dat is voor mij toch niet wacht ik er van verwachtte.
Tot hij weer in Ommen komt laat ik dat voor wat het is.

Ik hoor graag meer.

Groet Jim

Lees meer
26 mrt 2022 12:28 #44620 door Jim Howell
Ik heb een uitdraai van een ander genealogie programma waar in wel de kinderen staan.
zie bijlage
Bijlagen:

Lees meer
26 mrt 2022 13:23 #44621 door Frank
Hallo Jim,

Ben het met Ruud eens, indien bij je bekend is dat je de gegevens niet openbaar mag tonen geld dit voor alle publicaties, dus ook alhier.

Het is gewoon de wet van de Privacy waar je je aan te houden hebt.
Levende personen moet je goedkeuring voor verkregen hebben.
En op aandringen van de persoon dienen de gegevens van internet gehaald te worden, wat ik begrijp dat dit al het geval is.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Tip voor het Aldfaer team, verwijder deze link.

Succes met je stamboom

Lees meer
26 mrt 2022 14:18 #44622 door JayCee
Jim,
In uw initieel bericht schrijft u als uitdraai een Genealogie in boekvorm, doch de bijlage en de link toont het rapport Flexitree PHP/SQL-versie.
Indien het gewenste rapport het eerste is vermoed ik dat u de bonus Rapport uit Exporteren > Maak Boeken is. Als u hierin het rapport Naamgenealogie in boekvorm of Parenteel in boekvorm kiest worden kinderen zonder relatie getoond.
Flexitree PHP/SQL heb ik niet getest, maar de bonusrapport-versie toont wel kinderen zonder relatie.

Lees meer
26 mrt 2022 14:58 #44623 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Kinderen worden niet vermeld wanneer er geen vader is
@Jim
ik vermoed dat het uitgangspunt is geweest een genealogie in boekvorm. Ik heb het niet verzonnen, maar een Genealogie is nu eenmaal een overzicht van het nageslacht in mannelijke lijn met de uitwerking van alleen de mannelijke nazaten. De dochters worden wel vermeld, maar niet verder uitgewerkt.
Dat uitgangspunt is door u gebruikt en is door uw schoonzoon verwerkt tot in een gedcom.

Het kan zijn dat een ander programma wél de kinderen van dochters laat zien maar dan wordt daar over een Parenteel gepraat of een ander rapport de Naamgenealogie. Ook in Aldfaer kan een naamgenealogie worden gemaakt.

Ik raad u aan om de verschillende vormen eens na te lezen bij de uitleg van tekstuele rapporten en dan uit te testen. Let op dat u het privacyfilter uit laat staan of zorg, zo u het privacyfilter aan heeft staan dat de personen aangemerkt zijn als toestemming tot publicatie.

Het tweede punt wat ik maak is dat ik aan uw Aldfaer opstelling zie dat er een persoonsnotitie is maar die wordt niet in FT/SQL getoond. Nu wordt in FT/SQL alleen maar het onderwerp links in de marge gezet als er ook inhoudelijke tekst is. Bij u zie ik wel de onderwerpen, dus er is inhoudelijke tekst, maar de tekst van de notitie zelf zie ik niet. Dat kan alleen maar betekenen dat de gedcom verkeerd behandeld is.

Lees meer
26 mrt 2022 18:08 #44624 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Kinderen worden niet vermeld wanneer er geen vader is
Jim,
Dus geen fictieve, maar levende personen en derhalve mag dat niet op Internet of andere publicatie vermeld worden tenzij toestemming is verkregen. In uw verhaal vermeldt u informatie waarvan de levende dochter van uw broer geen publicatie wenst.

En dat heeft niets met Facebook te maken, maar gewoon met wetgevening voor bescherming van de privacy en die geldt ook voor dit forum, een boek, een krant , internet, een advertentie of een zogenaamd sociaal netwerk

Een juiste methode om uw probleem voor te leggen zou een simulatie met gebruik van fictieve gegevens/datums van fictieve personen geweest zijn

Lees meer
27 mrt 2022 12:11 #44633 door Jim Howell
Ruud,
Ik schreef dat er geen vader is bij de kinderen van de dochter van mijn broer.
Het 1e kind heeft wel de achternaam van zijn verwekker, maar deze man wilde niet verder leven met moeder en kind. Het kind draagt en behoud dus de achternaam.
Het 2e kind ook een jongen is een BOM kind, dus vader onbekend.
Dus mag ik met toestemming moeder en haar beide kinderen publiceren op internet.
Blijft de vraag staan.

Gemaakt door Kunena