Volledig verdwijnen van een stamboom

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
01 apr 2022 13:32 #44674 door W.S.M.Fakkeldij
Volledig verdwijnen van een stamboom werd gestart door W.S.M.Fakkeldij
Voor de zoveelste maal is mijn stamboom ( ca. 5000 personen ) bij het opstarten van morgen verdwenen. Gisteren avond normaal afgesloten. Moet ik nu maar de moet op geven en een ander stamboom uitgever gaan zoeken, of is een andere hobby meer aan te bevelen?
Vanmorgen kwam wel de melding dat o.a; dat het bestandsnaam mogelijk te lang is. Maar ik kan nergens een veiligheidskopie terug vinden, terwijl er elke keer dat ik afsluit automatisch z'n copy wordt aangemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
01 apr 2022 13:56 #44675 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Volledig verdwijnen van een stamboom
Aldfaer laat geen stambomen verdwijnen. Als dit gebeurt is de oorzaak te zoeken bij de gebruiker of wegens niet correcte instellingen. De melding dat de bestandsnaam te lang is is daar een bewijs van. De eenvoudige oplossing is vanzelfsprekend, nml. de bestandsnaam inkorten en vervolgens terug openen.
Lees dit artikel hieromtrent.

Als u nergens een veiligheidskopie kan vinden betekent dit dat u de handleiding hieromtrent niet geraadpleegd hebt.Ga naar menu Extra > Instellingen > klik op Veiligheidskopie en druk vervolgens op de toets F1, welke de respectievelijke helppagina zal openen.De locatie van de veiligheidskopie(ën) kunt u ook vinden door menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden > vink Veiligheidskopieën en alle locaties aan.

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
02 apr 2022 15:43 #44691 door W.S.M.Fakkeldij
Beantwoord door W.S.M.Fakkeldij in topic Volledig verdwijnen van een stamboom
Bedankt voor dit advies ( mijn fout ), maar ik zie wel ergens een veiligheidskopie ( 31-03-2022, maar zie geen kans om het terug te zetten.
P.S; Ik geef toe ik ben een IT onbenul!

Meer
02 apr 2022 22:46 #44699 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Volledig verdwijnen van een stamboom

W.S.M.Fakkeldij schreef : ........ik zie wel ergens een veiligheidskopie ( 31-03-2022, maar zie geen kans om het terug te zetten.

Kunt u aangeven waarom terugzetten niet lukt?
Zoek naar de recenste stamboom zoals eerder in mijn vorig bericht beschreven. In de resultaatlijst klik op de stamboom met de receste datum en vervolgens op 'Open stamboom', dit nadat eerst de naam van de stamboom werd ingekort.

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 apr 2022 13:48 #44704 door W.S.M.Fakkeldij
Als ik zoek via mijn startpagina, in mijn Lokale schijf / gebruiker / Tim / Documenten / Aldfaer / Veiligheidskopieën /
Zie ik een hele lijst met veiligheidskopieën, maar als ik nu dit zelfde doe in mijn Aldfaer dan kom ik tot aan Veiligheidskopieën, als ik daar dan op click, komt de melding "Geen zoekresultaten". En dan stopt het verhaal voor mij.
Dus is er blijkbaar geen "contact" in Aldfaer en mijn Lokale schijf?

Meer
03 apr 2022 15:44 #44708 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Volledig verdwijnen van een stamboom
U zoekt blijkbaar via 'Open' en vergeet dan rechts onderin het Windows venster het type bestand naar 'alx' te zetten.
Het meest makkelijke zoeken naar bestanden gaat via Menu -> Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden en dan alle vinken aanzetten. Dan ziet u alle stamboombestanden en veiligheidskopieën. Klik op zo'n regel en vervolgens op dde knop Open.

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 apr 2022 20:25 #44721 door W.S.M.Fakkeldij
Laat ik beginnen met testellen dat ik jaren lang met heel veel plezier met Aldfaer heb gewerkt, maar de laatste tijd is het een steeds grootere ergernis aan het worden, wat ik ook doe het lukt van geen meter meer..
U stelt in het laatste antwoord, dat ik rechts onderin het Windows scherm het type bestand op "alx" moet zetten, maar om iets te kunnen zetten zal je toch iets moeten zien om in te zetten, dat mis ik. Zelf krijg ik de indruk dat hoe meer ik doe hoe meer ik kwijtraak van mijn bestanden. Op het moment ben ik alles kwijt! Om moedeloos van te worden. Op deze manier lijkt het wel of ik met My Heritage werk, dat gaat ook alles fout, met dat verschil bij Aldfaer is de service prima in orde. Bij My Heritage krijg je gewoon geen antwoord! Maar om op mijn probleem terug te komen ziet U nog een oplossing of moet ik maar stoppen en denken het was leuk maar een droevig slot ( voor mij! )

Meer
03 apr 2022 21:22 #44724 door Jan Bakker
Beantwoord door Jan Bakker in topic Volledig verdwijnen van een stamboom
Blijf nu even rustig en volg Han zijn instructies precies.
De locatie van de veiligheidskopie(ën) kunt u ook vinden door menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden > vink Veiligheidskopieën en alle locaties aan.

Meer
04 apr 2022 08:58 - 04 apr 2022 09:12 #44734 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Volledig verdwijnen van een stamboom
@Fakkeldij,U bent toch niet overgegaan naar Windows 11 ?Als dat het geval is, zie aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/7591-geheugenprobleem.html

Voor de v-kopie, zie onderstaand
Bijlagen:
Laatst bewerkt 04 apr 2022 09:12 door Ruud de Ruiter. Reden: v-kopie alx vinden

• W.S.M.Fakkeldij
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 apr 2022 11:03 #44739 door W.S.M.Fakkeldij
Hoera, met dank aan alle hulpverleners ( EHVCDB ), is het gelukt, ik heb mijn stambomen terug. Nu ga ik weer lekker verder zoeken.

P.S: Eerste Hulp Voor Computer Digi Beten.

Gemaakt door Kunena