Gedcom bestand in StamboomNederland

• Frans van der Velde
  • Onderwerp Auteur
Meer
02 mei 2022 17:55 #45037 door Frans van der Velde
Gedcom bestand in StamboomNederland werd gestart door Frans van der Velde
Ik wil een gedcom bestand uit Aldfaer importeren in "Stamboom Nederland". Ik krijg de melding in StamboomNederland dat het bestand succesvol is geimporteerd. Kijk ik naar de details dan staat er Gedcomimport afgebroken.
Aldfaer versie 10.1 Karakterset UTF-8 Gedcomexport 5.5.1.Alles aangevinkt behalve materiaal.
Waar kan dit aan liggen?

GEDCOM import report log information
File imported name :
familie_van_der_velde_vierling_201411172305_201411221722_201502191743_202201161846.ged
Date : Mon May 02 17:32:31 CEST 2022
===========================================================
PROGRESS LOG
02-05-2022 05:32:31 : Import process is starting....
02-05-2022 05:32:31 : Parsing Gedcom file
02-05-2022 05:32:31 : GEDCOM File contains an error: Error on line 100428 of document : Level number is not an
integer Nested exception: Level number is not an integer
02-05-2022 05:32:31 :
02-05-2022 05:32:31 : import took (sec) : 0
02-05-2022 05:32:31 : Import process is finished

Dit bericht bevat bestanden als bijlagen
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
02 mei 2022 18:12 #45038 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Gedcom bestand in StamboomNederland
Frans,
u zou de gedcom overnieuw kunnen doen maar dan geen vink zetten bij Aldfaer uitbreidingen. Een extern softwarepakket weet daar vaak geen raad mee.

U moet wel de stamboom eens met "Opslaan als" een andere korte naam geven want vroeg of laat gaat u problemen krijgen met een te lange stamboomnaam. U heeft met regelmaat een Veiligheidskopie teruggezet en vergeten de datumstempels uit de naam te halen.

• Frans van der Velde
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 mei 2022 15:26 #45049 door Frans van der Velde
Beantwoord door Frans van der Velde in topic Gedcom bestand in StamboomNederland
Dank je voor de reactie.
1. Ik had geen vinkje staan bij Aldfaer uitbreidingen.
2. De stamboom opnieuw opslaan moet dat vanuit de geopende stamboom linksboven: Bestand>Opslaan als>C:bestandspad met familienaam en dan zonder alle datumstempels?

Meer
03 mei 2022 16:00 #45050 door Han Kortekaas
1. als u wilt kunt u die gedcom naar mij sturen
2. correct en dan moet u familie_van_der_velde_vierling_201411172305_201411221722_201502191743_202201161846 inkorten naar bv van_der_velde_vierling

• Frans van der Velde
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 mei 2022 17:03 - 03 mei 2022 17:08 #45054 door Frans van der Velde
Beantwoord door Frans van der Velde in topic Gedcom bestand in StamboomNederland
Ik zal de stamboom met een korte naam opslaan. Voordat ik een nieuwe gedcom maak de volgende vragen:
1. In het veld "Notitie" bij Persoon staat nog al eens een heel verhaal; is dat van invloed op een werkbare gedcom? Misschien Notities niet aanvinken?
2. Datzelfde geldt bij "Feiten".
3. Gelden er nog regels voor het invullen van voor- en achternamen? Het komt voor dat er een 2e naam tussen haken staat omdat er bv meer schrijfwijzen zijn gevonden. BV: Maerlevelt / Marelveld of Adriana / Adrie / Ariaantje of Hazel [Haesel].
Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 mei 2022 17:08 door Frans van der Velde. Reden: bijlage bijgevoegd

Meer
03 mei 2022 17:21 #45056 door Han Kortekaas
Een aantal programma's lopen niet goed als u een slash gebruikt in een naamveld, zoals u in punt 3 laat zien. Die slash wordt nl gebruikt als separatieteken voor de familienaam en voornamen.
Remedie is daar een andere oplossing voor te vinden, bv Maerlevelt (Marelveld ) en dan zal de gedcom ongetwijfeld wel goed doorkomen.

Heet u wel eens kennis gemaakt met de 'Sorteer als' methodiek?
Daarmee kunt u de verschillende schrijfwijzen van de familienaam in de tijd bij elkaar gesorteerd krijgen.
Stel dat de familienaam van het heden 'Marelveld' is dan kunt u in Stamboom > Onderhoud - Achternaam de naam Maerlevelt een Sorteer als naam geven 'Marelveld' waarna beide namen gesorteerd komen te staan in de Personenlijst.

Mocht een persoon meerdere schrijfwijzen van de naam hebben, afwijkend van de geboortenaam, dan zet ik dat meestal in het notitieveld Persoon.

• Frans van der Velde
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 mei 2022 11:23 #45061 door Frans van der Velde
Dank je wel voor de tips. Ik ga eerst alle vreemde tekens zoals / weghalen. Dan een nieuwe gedcom maken en importeren in StamboomNederland. Mocht dat nog niet lukken dan stuur ik de gedcom graag naar u toe om te bekijken.
Groet
Frans

Meer
04 mei 2022 11:31 #45062 door Han Kortekaas
Frans, het meest eenvoudige is dan te werken via Stamboom -> Onderhoud -Achternamen enz om de teksten te wijzigen. Mocht je dan meerdere keren dezelfde tekst hebben gebruikt, dan wordt het overal gewijzigd.

• Frans van der Velde
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 mei 2022 11:33 #45063 door Frans van der Velde
Dank je, ga ik doen.

• Frans van der Velde
  • Onderwerp Auteur
Meer
08 mei 2022 21:26 #45080 door Frans van der Velde
Hans, ik heb eerst alle vreemde tekens zoals / verwijderd; maar ( ) en [ ] laten staan. Gedcom gemaakt en geïmporteerd in Stamboom Nederland > "import afgebroken". Vervolgens in Instellingen bij Aldfaer de vinkjes weggehaald bij Aldfaer uitbreidingen, Bronvermeldingen, Vermelding en Overige > "import afgebroken". Toen vinkjes weggehaald bij Notitie Persoon > "import verwerkt"! Toen Vermelding en Overige weer aangevinkt > "import verwerkt". Het zit hem dus kennelijk in de "Notitie bij persoon". Zie bijlage.

Alle personen zitten er nu in. Alleen een grafische stamboom in Stamboom Nederland is niet te zien. Waarschijnlijk zal dat te maken hebben met de software van Stamboom Nederland. Ik hoop dat Stamboom Nederland hier binnenkort antwoord op geeft.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
08 mei 2022 23:54 #45082 door Han Kortekaas
Frans, u kunt die gedcom inclusief Persoon Notities ook in een nieuwe lege Aldfaer stamboom inlezen ter controle of er ergens bij u in een van de notities iets vreemd staat. Als de gedcom in Aldfaer ingelezen kan worden dan zult u aan Stamboom Nederland moeten vragen waar de fout zit waardoor de import bij hen mislukt.

Iets anders, u hoeft van een screenprint geen *.pdf te maken; ook een jpg format wordt geaccepteerd.

• Frans van der Velde
  • Onderwerp Auteur
Meer
09 mei 2022 15:15 - 09 mei 2022 15:28 #45088 door Frans van der Velde
Hans. ik heb een nieuwe gedcom geïmporteerd in een nieuwe Aldfaer stamboom. Bij de instellingen alles aangevinkt behalve Aldfaer uitbreidingen, Beveiligde tekst, Bronvermelding, Adras en Materiaal. Geen probleem; alle (uitgebreide notities) bij Persoon worden keurig vermeld. Dus ligt het probleem blijkbaar bij StamboomNederland. Ik zal ze op de hoogte brengen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 09 mei 2022 15:28 door Frans van der Velde. Reden: bijlage bijgevoegd logbestand

Gemaakt door Kunena