aldfaer werkt niet goed

Meer
10 mei 2022 21:57 #45106 door Remco Vlugt
Systeem vereisten werd gestart door Remco Vlugt
Mijn vader heeft onlangs de nieuwste update van Aldfaer geïnstalleerd en nu werkt het programma niet meer goed. Hij geeft aan dat al de gegevens plots door elkaar staan. Ik ben zelf geen gebruiker en geen kenner van het programma, maar ik vermoed dat wellicht zijn pc verouderd is en het daardoor niet goed werkt.
Hij heeft als besturingssysteem Windows 10. Opslagruimte is meer dan genoeg. Maar processor is Intel icore i3-3240 en RAM geheugen is 4,0GB.
Is dit voldoende om Aldfaer goed te kunnen gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
10 mei 2022 22:51 #45110 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Systeem vereisten
De pc voldoet om zonder problemen het programma te draaien. Mogelijk is de installatie niet correct uitgevoerd of de instellingen.
Het programma dient in C:\Aldfaer te staan. De gegevensmappen worden tijdens de installatie automatisch aangemaakt in
C:\Gebruikers\<gebruiker>\Documents\Aldfaer\......

Meer
10 mei 2022 23:55 #45117 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Systeem vereisten
Remco,
doe eens Menu -> Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden. Dan krijg je een lijst met alle stambomen en veiligheidskopieën daarvan. Kun je ontdekken wat de voorgaande versie is geweest? Het kan zijn dat de vorige versie te laag is waardoor e.e.a. niet meer correct is. Zijn laatste Aldfaer update zou 10.1 zijn, maar de minimale vorige moet 8 zijn. Beslist niet versie 9

Meer
12 mei 2022 14:59 - 12 mei 2022 15:35 #45128 door pons
Beantwoord door pons in topic aldfaer werkt niet goed
Mijnheer Kortekaas Na het instaleren van de update 10.1 kreeg ik problemen met het afsluiten van aldfaer. Bij de volgende mutaties kreeg ik niet de vraag veiligheidskopie maken. Mijn zoon Remco heeft er na gekeken maar zag wel het probleem maar niet de oplossing. Hij heeft toen een bericht gestuurd naar het Aldfaerforum en kreeg een mailtje wat hij doorstuurde aan mij.
Ik zou graag gebruik maken van uw voorstel om via Team Viewer naar mijn probleem te kijken. Mijn Emailadres is
Vanwege privacy worden adresgegevens in berichten verwijderd. e-mail adressen kunt u openbaar maken in uw profiel.
webmaster
Laatst bewerkt 12 mei 2022 15:35 door Webmaster.

Meer
12 mei 2022 15:48 - 12 mei 2022 15:49 #45129 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic aldfaer werkt niet goed
Aldfaer stelt allerlei vragen voor bepaalde handelingen. Daar kunt u tevens ook aanvinken de vraag niet meer te stellen. Om in dit geval zeker te zijn kunt u ook alle vragen, die u als 'niet meer tonen' heeft aangemerkt, wederom instellen. Ga daarvoor naar Extra -> Instellingen -> Algemeen en klik op "Toon alle dialogen".

Maak daarna een mutatie en controleer of de vraag weer gesteld wordt.
Laatst bewerkt 12 mei 2022 15:49 door Han Kortekaas.

Meer
13 mei 2022 08:50 - 13 mei 2022 11:26 #45130 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic aldfaer werkt niet goed
Ik vermoed dat dit een voortzetter is van:
aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/7658-syst...vereisten.html#45117

Samengevoegd,
webmaster

Als dit zo is dan:
1) doe Menu > Stamboom > Bestandscontrole- en reparatie
Indien geen resultaat doe
2) Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden > zet alle vinken > Zoeken en even geduld tot klaar
Bewaar resultaat en stuur dit mee met uw antwoord in dit Forum via Aktie > Antwoord
Laatst bewerkt 13 mei 2022 11:26 door Webmaster.

Gemaakt door Kunena