Webpublicatie wizard loopt vast
- Michel Buijs
-
Auteur
Login of registreer om deze te zien.
Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Meije van Slageren
-
- Afwezig
- Ontvangen bedankjes 284
Probeer eens het rapport uit te voeren zonder dat het materiaal is aangevinkt in de Aldfaer Instellingen (Ctrl+I) Tab Rapporten->Tekst->Materiaal
Indien dan de uitvoer wel slaagt dan is er 1 of meerdere afbeeldingen die niet de juiste extensie hebben
Voor een oplossing voor dit probleem zie verder op Forum
- Han Kortekaas
-
U kunt ook het sjabloon "web mei22.asj" in een bericht hier bijsluiten.
- Michel Buijs
-
Auteur
Op verzoek van Han hierbij ook sjabloon ingesloten.
Login of registreer om deze te zien.
Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
- Ruud de Ruiter
-
Waar staat uw stamboombestand?
In
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen\
of in
C:\\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen\
Indien de laatste (let op:dubbel backslask) dan is dat fout en staat uw bestand in de OneDrive en dat mag niet
- Han Kortekaas
-
Het sjabloon draait bij mij wel door maar geeft bij gebrek aan die Index en een andere Startpagina een verkeerd beeld.
Mijn aanbeveling zou zijn om toch altijd de Wizard volledig overnieuw te draaien, daarna de eigen aanpassing te doen en in het geheel te uploaden, behoudens de pagina START.
- Meije van Slageren
-
- Afwezig
- Ontvangen bedankjes 284
[Omdat de afbeeldingen van de aktes een essentieel deel van de stamboomwebsite zijn heb ik die toch maar opgenomen. Nu gaat het opbouwen van de rapportage tot het eind goed./quote]
Als ik het goed begrijp gaat het fout als er geen materiaal is opgenomen.
Bij mij gaat het zonder materiaal ook goed.
- Michel Buijs
-
Auteur
Ik heb destijds aanpassingen in het sjabloon aangebracht op grond van adviezen toen ( bijv in regel13 van sj1.dat)
Zie aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/6320-webp...art-verwijderen.html
Mijn vraag is nu: hoe kom ik aan het oorspronkelijke bestand zonder de door mij aangebrachte wijzigingen. Mogelijk ligt hier de grondoorzaak van het vastlopen van het rapport?
Zou het opnieuw installeren van Aldfaer een oplossing kunnen zijn?
Graag meer uitleg over:
Mijn stamboomwebsite stamboom buijs heeft inderdaad een naamindex, maar wil die toch actualiseren.Ik zie dat u het sjabloon van de wizard zelf heeft aangepast en bovendien niet een o.m. een Index laat maken. Waarschijnlijk omdat u op de website al dat bestand heeft staan?
Dit is voor mij helaas niet duidelijk hoe te handelen. Graag meer uitleg.niet een o.m. een Index laat maken.
B.V.D.
Groet
Michel Buijs
- Han Kortekaas
-
n.a.v. sj1.dat; u mag nimmer iets van de originele Aldfaer bestanden in C:\Aldfaer wijzigen; bij iedere versie-update bent u die kwijt.
Als u uw website wilt bijwerken dan
1. hernoem de map \Documenten\Aldfaer\Rapportuitvoer\Wizard naar bv \Documenten\Aldfaer\Rapportuitvoer\Wizard_oud
2. maak overnieuw de Tonen-> Rapportage Wizard als er een Aldfaer versie-update is geweest en geef het sjabloon wat daar uitkomt een naam zoals u nu heeft web_18_04_2022.asj o.i.d.
3. vergelijke "web_18_04_2022.asj " met het oude sjabloon en neem de eigen wijzigingen over. (kleur en tekstwijziging 'terug naar start')
4. draai nu in Rapporten -> Overige rapporten -> web_18_04_2022
5. ga naar de map in 4 'Wizard' en zet de oude Start.html er in.
7. upload nu alles van map 4 naar uw website
Mijn opmerking heeft te maken met het gemis aan het aanmaken van een letter-index
Overigens, om wat meer leesruimte te creëren voor de wizard op uw website, zou u kunnen overwegen om de Joomla log-in niet op te nemen in de pagina waar de wizard in staat.
- Michel Buijs
-
Auteur
Een index op enkel beginletter heeft mijn voorkeur. de familienamen zijn dan aanklikbaar.Ik heb mijn eerdere start.html teruggeplaatst zoals aangegeven.De aparte Login heb ik nodig om privacygevoelige zaken te scheiden voor uitsluitend direct betrokkenen.
PS: Er zijn geen gekoppelde afbeeldingen getoond. Zal rapport opbouw hier nog eens op nalopen.
Bijlagen: