Nieuws (12 nov 2022)

Smart Matching

Webpublicatie wizard loopt vast

Lees meer
14 mei 2022 14:36 - 14 mei 2022 15:30 #45136 door Michel Buijs
Webpublicatie wizard loopt vast werd gestart door Michel Buijs
Ik heb zelf een sjabloon aangemaakt met behulp van Wizard webpublicatie om de gegevens uit Aldfaer te kunnen gebruiken in mijn stamboomwebsite.In het verleden lukte dat altijd vrijwel probleemloos. Soms waren kleine aanpassingen nodig in het sj1.dat bestand.Het nu aangemaakte sjabloon web mei22 stopt na verloop met het generen van een rapport en geeft een melding: afgebroken wegens fouten in het sjabloon.Op mijn oude machine die werkte onder windows7 waren er geen problemen. Nu onder windows 11 genoemde.Wie kan mij op weg helpen.Waarschijnlijk gebruik ik niet de goede termen. Rapportage / rapporten/ sjabloon e.d. Sorry hier voor.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 14 mei 2022 15:30 door Michel Buijs. Reden: nadere uitleg / toevoegen screendump.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 mei 2022 17:01 #45137 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Webpublicatie wizard loopt vast
Michel,
Probeer eens het rapport uit te voeren zonder dat het materiaal is aangevinkt in de Aldfaer Instellingen (Ctrl+I) Tab Rapporten->Tekst->Materiaal
Indien dan de uitvoer wel slaagt dan is er 1 of meerdere afbeeldingen die niet de juiste extensie hebben
Voor een oplossing voor dit probleem zie verder op Forum

Lees meer
14 mei 2022 17:49 #45138 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Webpublicatie wizard loopt vast
Michel, naast het advies van Meije , als dat Materiaal niet de oorzaak is, zijn we geïnteresseerd in het bovenste stukje van het Rapportdetailvenster, dus niet de regel dat er afgebroken is.
U kunt ook het sjabloon "web mei22.asj" in een bericht hier bijsluiten.

Lees meer
14 mei 2022 20:15 #45139 door Michel Buijs
Beantwoord door Michel Buijs in topic Webpublicatie wizard loopt vast
Het probleem zit voor zover ik kan nagaan niet bij de afbeeldingen. Omdat de afbeeldingen van de aktes een essentieel deel van de stamboomwebsite zijn heb ik die toch maar opgenomen. Nu gaat het opbouwen van de rapportage tot het eind goed.
Op verzoek van Han hierbij ook sjabloon ingesloten.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Lees meer
15 mei 2022 19:40 - 15 mei 2022 19:40 #45140 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Webpublicatie wizard loopt vast
Windows 11
Waar staat uw stamboombestand?
In
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen\
of in
C:\\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen\
Indien de laatste (let op:dubbel backslask) dan is dat fout en staat uw bestand in de OneDrive en dat mag niet
Laatst bewerkt 15 mei 2022 19:40 door Ruud de Ruiter.

Lees meer
16 mei 2022 10:32 #45141 door Han Kortekaas
Ik zie dat u het sjabloon van de wizard zelf heeft aangepast en bovendien niet een o.m. een Index laat maken. Waarschijnlijk omdat u op de website al dat bestand heeft staan?
Het sjabloon draait bij mij wel door maar geeft bij gebrek aan die Index en een andere Startpagina een verkeerd beeld.

Mijn aanbeveling zou zijn om toch altijd de Wizard volledig overnieuw te draaien, daarna de eigen aanpassing te doen en in het geheel te uploaden, behoudens de pagina START.

Lees meer
16 mei 2022 12:31 #45142 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Webpublicatie wizard loopt vast
Michel schreef:

[Omdat de afbeeldingen van de aktes een essentieel deel van de stamboomwebsite zijn heb ik die toch maar opgenomen. Nu gaat het opbouwen van de rapportage tot het eind goed./quote]
Als ik het goed begrijp gaat het fout als er geen materiaal is opgenomen.
Bij mij gaat het zonder materiaal ook goed.

Lees meer
16 mei 2022 13:58 - 16 mei 2022 14:14 #45143 door Michel Buijs
Han een oud draadje komt hier om de hoek kijken.
Ik heb destijds aanpassingen in het sjabloon aangebracht op grond van adviezen toen ( bijv in regel13 van sj1.dat)
Zie aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/6320-webp...art-verwijderen.html

Mijn vraag is nu: hoe kom ik aan het oorspronkelijke bestand zonder de door mij aangebrachte wijzigingen. Mogelijk ligt hier de grondoorzaak van het vastlopen van het rapport?
Zou het opnieuw installeren van Aldfaer een oplossing kunnen zijn?

Graag meer uitleg over:

Ik zie dat u het sjabloon van de wizard zelf heeft aangepast en bovendien niet een o.m. een Index laat maken. Waarschijnlijk omdat u op de website al dat bestand heeft staan?

Mijn stamboomwebsite stamboom buijs heeft inderdaad een naamindex, maar wil die toch actualiseren.

niet een o.m. een Index laat maken.

Dit is voor mij helaas niet duidelijk hoe te handelen. Graag meer uitleg.

B.V.D.
Groet
Michel Buijs
Laatst bewerkt 16 mei 2022 14:14 door Michel Buijs. Reden: tekst type aanpassing/ aanvullende vraag aan Han

Lees meer
16 mei 2022 16:05 #45144 door Han Kortekaas
Michel,
n.a.v. sj1.dat; u mag nimmer iets van de originele Aldfaer bestanden in C:\Aldfaer wijzigen; bij iedere versie-update bent u die kwijt.

Als u uw website wilt bijwerken dan
1. hernoem de map \Documenten\Aldfaer\Rapportuitvoer\Wizard naar bv \Documenten\Aldfaer\Rapportuitvoer\Wizard_oud
2. maak overnieuw de Tonen-> Rapportage Wizard als er een Aldfaer versie-update is geweest en geef het sjabloon wat daar uitkomt een naam zoals u nu heeft web_18_04_2022.asj o.i.d.
3. vergelijke "web_18_04_2022.asj " met het oude sjabloon en neem de eigen wijzigingen over. (kleur en tekstwijziging 'terug naar start')
4. draai nu in Rapporten -> Overige rapporten -> web_18_04_2022
5. ga naar de map in 4 'Wizard' en zet de oude Start.html er in.
7. upload nu alles van map 4 naar uw website

Mijn opmerking heeft te maken met het gemis aan het aanmaken van een letter-index

Overigens, om wat meer leesruimte te creëren voor de wizard op uw website, zou u kunnen overwegen om de Joomla log-in niet op te nemen in de pagina waar de wizard in staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Michel Buijs

Lees meer
16 mei 2022 22:35 #45149 door Michel Buijs
Han, Ik heb de stappen zo goed als mogelijk doorlopen. Het resultaat is erg matig zie deze schermopname Wel een erg groot verschil met het originele resultaat op eerdere website Vooral de index van namen wijkt te veel af.
Een index op enkel beginletter heeft mijn voorkeur. de familienamen zijn dan aanklikbaar.Ik heb mijn eerdere start.html teruggeplaatst zoals aangegeven.De aparte Login heb ik nodig om privacygevoelige zaken te scheiden voor uitsluitend direct betrokkenen.

PS: Er zijn geen gekoppelde afbeeldingen getoond. Zal rapport opbouw hier nog eens op nalopen.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena