Moeten alle foto's in een bestand dezelfde extensie hebben?

• Nicolette Meijer-Jentink
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 mei 2022 22:32 #45233 door Nicolette Meijer-Jentink
Moeten alle foto's in een bestand dezelfde extensie hebben? werd gestart door Nicolette Meijer-Jentink
Volgens jullie informatie ondersteunt Aldfaer ook de extensie png. Maar het was een png bestand waarop een stamboom vastliep. Alle andere plaatjes waren jpg. Moet ik hieruit concluderen, dat alle plaatjes dezelfde extensie moeten hebben en je dus niet verschillende extenties in één stamboom kan gebruiken?
Nicolette

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
24 mei 2022 22:44 - 24 mei 2022 23:04 #45235 door JayCee
Tekst uit de help:
"Voor afbeeldingen en foto's worden bijna alle grafische formaten ondersteund (gif, jpg, bmp, tiff, png, etc),...."

.
Laatst bewerkt 24 mei 2022 23:04 door Webmaster. Reden: dubbele posting verwijderd

Meer
24 mei 2022 22:56 - 24 mei 2022 23:06 #45237 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Moeten alle foto's in een bestand dezelfde extensie hebben?
Nicolette,
als je de documentatie naloopt dan zie je alle ondersteunende formats voor fotomateriaal.Een *.png bestand is een ander bestand dan een *.jpg bestand. Sommige foto-programma's laten toch de afbeelding zien ongeacht of de extensie incorrect is.

In jouw geval betrof het dus een afbeelding.png die je dus wel kon koppelen maar bij het kopiëren wat Aldfaer doet als er een rapport gemaakt wordt constateert Aldfaer dat het niet een *.png bestand was maar een *.jpg bestand. En daar loopt het fout.

In een volgende versie wordt de melding van 'fout in het sjabloon' uitgebreider.

Het is dus niet zo dat alle afbeeldingen dezelfde extensie moeten hebben.
Laatst bewerkt 24 mei 2022 23:06 door Han Kortekaas.

Meer
25 mei 2022 11:15 #45241 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Moeten alle foto's in een bestand dezelfde extensie hebben?
@Nicolette
Volgens je eigen bericht:
aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/7671-is-d...tobestand.html#45226
was een verkeerde extensie toegepast en is het probleem opgelost door de extensie te wijzigen. Er was dus wel degelijk een fout in de naamgeving van het betreffende materiaal

In mijn bestand komen afbeeldingen voor met de extensies: jpg, jpeg, png en pdf voor en deze worden zonder enig probleem binnen Aldfaer verwerkt.

• Nicolette Meijer-Jentink
  • Onderwerp Auteur
Meer
25 mei 2022 12:40 #45242 door Nicolette Meijer-Jentink
Beantwoord door Nicolette Meijer-Jentink in topic Moeten alle foto's in een bestand dezelfde extensie hebben?
Het was een bestand met png extensie, maar wat daar fout aan was, is me een raadsel. Eigenschappen gaf hem als png, mijn foto programma las hem als png. Nu had ik hem van internet gehaald en gekozen voor afbeelding opslaan. Heb bij het opslaan niets aan de extensie gewijzigd. Enige verklaring is, dat er nog een verbinding met de oorspronkelijke website ergens verborgen zat. Afijn het is opgelost. Mijn parentelen zijn naar de drukker. Nou ja drukker, een veredelde copyshop, maar levert altijd prima materiaal en qua kosten weegt het zeker op aan wat je aan printer inkt kwijt bent als je 1000 pagina's wil printen.

Gemaakt door Kunena