Storing

Storing 13 maart

personenlijst niet aanklikbaar

Lees meer

personenlijst niet aanklikbaar

23 jun 2022 11:43
#45404
Ik werk met windows 11 en de nieuwste versie van Aldfaer.. Plotseling regeert de pc niet meer als ik de personelijst wil aanklikken. Ik werk met twee schermen op de pc die tegelijk samenwerken. Ik kan het onderwerp / mijn probleem niet vinden in de lijst. Wie weet er raad? Op mijn laptop met dezelfde versies, werkt het ook niet meer (werkt uiteraard met één scherm.). evtl emailadres van mij: wiert@hotmail.com)

Lees meer

Re: personenlijst niet aanklikbaar

23 jun 2022 12:07
#45405
U zegt dat u met twee schermen werkt, waarschijnlijk heeft u ooit de Personenlijst versleept naar het tweede scherm en Aldfaer denkt (nog steeds) dat het open staat. U kunt dat controleren door onder Aldfaer -> Venster te kijken en zie of de Personenlijst open staat.
Zo ja, klik op Aldfaer -> Venster -> Sluit alle vensters, sluit Aldfaer en heropen.

Mocht dat niet helpen dan kunt u Aldfaer sluiten en dan met de Verkenner het bestandje C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram een andere naam geven en daarna Aldfaer openen. U moet dan wel de Extra -> Instellingen nalopen op de instellingen.

Lees meer

Re: personenlijst niet aanklikbaar

23 jun 2022 13:04
#45406
Dank u Hans Kortekaas voor uw snelle reactie, helas heeft het geen verbetering gebracht. Merkwaardig is dat ook de laptop, onder dezelfde omstandigheden en versies, maar dan met één scherm, het vertikt om te reageren op het aanklikken van personenlijst in de bovenbalk. Het wijzigen van nu de ini, gaf ook al geen soelaas... Maar toch dank voor uw hulp.

Lees meer

Re: personenlijst niet aanklikbaar

23 jun 2022 13:38
#45407
Wat doet de toetscombinatie Shift + Ctrl + P

Lees meer

Re: personenlijst niet aanklikbaar

23 jun 2022 16:19
#45410
Alt control p werkt helaas ook niet

Lees meer

Re: personenlijst niet aanklikbaar

23 jun 2022 16:45
#45411
Wiert
Ik werk standaard met 2 schermen en met Aldfaer met 2 bestanden geopend en 2 personenlijsten zichtbaar.
Bestand 1 en Personenlijst 1 op scherm 1 - deze wordt als 2e gesloten opdat bij opstarten deze automatisch geopend wordt
Bestand 2 en Personenlijst 2 op scherm 2 - deze wordt als 1e gesloten
Bij opstarten van bestand 1 wordt deze (en de personenlijst 1) automatisch geopend op scherm 1
Bij opstarten bestand 2 wordt deze en personenlijst 2 ook op scherm 1 geopend en moeten naar scherm 2 versleept worden.
E.e.a. om aan te geven dat ik gewend ben met 2 schermen/bestanden te werken.

Nu jou probleem.
Ik vermoed dat je de personenlijst naar scherm 2 hebt verplaatst en vervolgens geminimaliseerd
Doe Menu > Venster > Personenlijst
Deze wordt nu op scherm 2 geopend
Je hebt waarschijnlijk soortgelijk gedaan op de laptop met de personenlijst op het enkele scherm

Lees meer

Re: personenlijst niet aanklikbaar

23 jun 2022 19:28
#45413
na vier uur klooien heb ik aldfaer maar verwijdert van de laptop. Ik had een goede backup op een memorystick staan en ik heb aldfaer (het besturingsprogramma gedownload van het internet. Daarna de backup overgezet op de laptop en de zaak draait weer het was leuker gewest als de oorzaak gevonden was, maar elke suggestie en hulpaanbod leverde exact hetzelfde probleem opnieuw op. Erg jammer dat de hulp niet heeft mogen leiden tot een oplossing, maar ik ben u allen wel dank bara. Vanavond maar hetzekfd straatje bewandelen bij de pc. Allen nogmaals beadnkt voor d ehulp!

Gemaakt door Kunena