Nieuws (12 nov 2022)

Smart Matching

Access violation

Lees meer
20 nov 2022 23:23 - 20 nov 2022 23:23 #46344 door Wouter Kok
Access violation werd gestart door Wouter Kok
Sinds vandaag heb ik bij het toevoegen of aanvullen van feiten bij één specifieke persoon (misschien gebeurt het ook bij anderen, maar ik heb dat nog niet kunnen vaststellen) dat ik de melding 'Access violation at address 00655984 in module 'Aldfaer.exe'. Read of address FFFFFED8' ontvang.
Voor de hand liggende acties als 'bestandscontrole en -reparatie'; het verwijderen van de persoon en opnieuw invoeren van alle gegevens; het exporteren en op een andere pc importeren van een gedcom-bestand werken geen van allen.
Heeft iemand een suggestie hoe dit probleem opgelost kan worden?
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 20 nov 2022 23:23 door Wouter Kok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21 nov 2022 09:58 #46345 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Access violation
Wouter,

Betreft het een persoon zonder partner met kind? Maak in dat geval een nieuwe persoon aan, koppel deze als partner aan de persoon bij wie je het feit niet kan aanvullen. Nu zou het aanvullen wel moeten kunnen. Verwijder na afloop weer de persoon die je hebt toegevoegd.

In de volgende versie is dit opgelost.

Als het niet een persoon met partner zonder kind betreft kan je dan laten weten welke koppelingen (ouders / partners / kinderen) deze persoon heeft?

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wouter Kok

Lees meer
21 nov 2022 12:11 #46346 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Access violation
Uit ervaring: Bestand Opschonen helpt

Lees meer
21 nov 2022 18:13 - 21 nov 2022 18:15 #46351 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Access violation
Aanvulling oop mijn eerdere bericht
Indien men veel correcties uitvoert, komt vroeg of laat de acces violation melding omdat het bestand "verward" is. Naar mijn inzicht is dat een gevolg van deze uitgevoerde correcties omdat het bestand niet automatisch "gereoganiseerd" wordt. Reden van mijn suggestie om, indien mogelijk, te kunnen kiezen voor bij afsluiten automatisch Bestand opschonen uit te voeren hetgeen volgens mij helpt de melding acces violation te voorkomen.
Sinds ik nu mintens 1x per weerk bestand opschonen uitvoer heb ik geen melding acces violation meer gehad
Ja, Bestand opschonen vraagt tijd, het zij zo
Laatst bewerkt 21 nov 2022 18:15 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wouter Kok

Lees meer
21 nov 2022 20:05 #46355 door Wouter Kok
Beantwoord door Wouter Kok in topic Access violation
@Ruud:
Dankjewel voor het meedenken! Die optie had ik (uiteraard) al uitgeprobeerd, maar dat bood geen soelaas. Ik weet niet of de melding ontstaat door het veelvuldig wijzigen van gegevens, maar ik ben een dergelijke melding tot op heden slechts sporadisch tegengekomen. In het uiterste geval leverde het exporteren en opnieuw importeren van een gedcom-bestand dan het gewenste resultaat.
Ditmaal was het voor het eerst dat de fout niet te repareren viel...

Lees meer
21 nov 2022 20:17 #46356 door Wouter Kok
Beantwoord door Wouter Kok in topic Access violation
@Paul:
Bingo! Het was idd een vader zonder partner (met drie kinderen); saillant detail: zodra er een partner werd toegevoegd behoorde de 'access violation' melding tot het verleden. Ik heb vervolgens uw routekaart gevolgd (Feiten gekopieerd naar de 'nieuwe partner', de oorspronkelijke ouder verwijderd en de nieuwe ouder van geslacht laten veranderen), maar zodra er weer sprake was van een alleenstaande ouder was de melding ook weer terug!
Ik heb voor het moment het probleem opgelost door een partner te koppelen met de vaker voorkomende naam 'N.N.'
De melding is daarmee verdwenen.
Als oud-ict'er ben ik wel nieuwsgierig naar de oorzaak van het probleem!

In ieder geval heel erg bedankt voor de juiste aanwijzingen!

Gemaakt door Kunena