Nieuws (12 nov 2022)

Smart Matching

materialen koppelen aan personen (foto's)

Lees meer
18 dec 2022 11:16 #46514 door J Van Nuffel
materialen koppelen aan personen (foto's) werd gestart door J Van Nuffel
Beste, ik heb deze vraag al eens gesteld en antwoorden ontvangen maar dit probleem doet zich opnieuw voor (foto's worden bij het inbrengen in "materiaal" gedraaid). Ik wilde opnieuw de antwoorden opzoeken helaas zijn deze onvindbaar. Kan uemand mij de uitleg nog een keer doen? Het is niet met alle ingelezen foto's het geval. dank je wel. groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 dec 2022 11:51 - 18 dec 2022 12:20 #46515 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic materialen koppelen aan personen (foto's)
hou de CTRL toets ingedrukt en klik dan op de gedraaide foto in Aldfaer . Daardoor opent het fotobewerkingsprogramma. Vervolgens kiest u bewerken om de afbeelding helemaal rond te draaien en als dan de foto recht staat deze met Opslaan af te sluiten. Ververs de foto in Aldfaer even door naar een andere te gaan en weer terug.

Overigens, als u de knop 'Door mij gestart' klikt dan zou u al uw gestarte vragen moeten kunnen zien.
Laatst bewerkt 18 dec 2022 12:20 door Han Kortekaas.

Lees meer
04 jan 2023 18:02 #46599 door J Van Nuffel
Beantwoord door J Van Nuffel in topic materialen koppelen aan personen (foto's)
Beste

ik heb uw antwoord op mijn vraag uit geprobeerd.
wanneer ik CTRL indruk en op de gedraaide foto in aldfear tab "persoon" klik opent het fotobewerkingsprogramma zich en daar staat de foto in de juiste richting. Ook in de materiaal map van aldfear staat de foto in de juiste richting. Telkens ik de foto koppel komt die verkeerd in de toepassing.

Lees meer
04 jan 2023 18:28 - 04 jan 2023 18:32 #46600 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic materialen koppelen aan personen (foto's)
welk fotoprogramma gebruikt u en wat is de bron van de foto's, b.v. applephone of andere EN misschien overbodig, maar bewaart u ze wel degelijk na het draaien

Achtergrond:
Voorheen kon men foto's draaien binnen de Windows verkenner. Dat is nu al lange tijd (ik dacht vanaf windows 8) niet meer mogelijk, Afhankelijk van uw instellingen van de camera geldt dat ook voor een Nikon camera.
Ik gebruik photoshop en dien ik foto's hierin te draaien EN te bewaren als. . .

EN als u vanuit Aldfaer de foto bewerkt hebt, wordt dit alleen zichtbaar na het wisselen van venster of een volgende foto en weer terug de gedraaide" op te roepen.
Laatst bewerkt 04 jan 2023 18:32 door Ruud de Ruiter.

Lees meer
04 jan 2023 18:59 - 04 jan 2023 19:00 #46601 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic materialen koppelen aan personen (foto's)
Wanneer de foto in het fotobewerkingsprogramma geopend is doe gewoon opslaan als, desnoods met dezelfde naam en format.
Laatst bewerkt 04 jan 2023 19:00 door JayCee.

Lees meer
05 jan 2023 09:40 - 05 jan 2023 09:46 #46602 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic materialen koppelen aan personen (foto's)
In mijn eerder bericht: (ik dacht vanaf windows 8) moet zijn (ik dacht vanaf windows 8 )

Re JayCee: altijd opslaan met dezelfde naam, tenzij je de koppeling opnieuw wil aanmaken. Doe je dat niet komt de rode melding dat afbeelding niet gevonden wordt
Laatst bewerkt 05 jan 2023 09:46 door Ruud de Ruiter.

Lees meer
05 jan 2023 12:47 #46603 door J Van Nuffel
Beantwoord door J Van Nuffel in topic materialen koppelen aan personen (foto's)
De foto staat in aldfaer materiaal in de juist richting maar bij het koppelen in tab persoon komt de foto steeds in een kwart slag onjuiste richting te voorschijn. Ook na eerst ontkoppeld te hebben, in bewerkingsprogramma juist te zetten en op te slaan om daarna in te lezen in aldfaer materalen. Ook misterieus het is niet met alle foto's.

Lees meer
05 jan 2023 17:37 - 05 jan 2023 17:38 #46607 door Ruud de Ruiter
Weet u zeker dat u de foto hebt overschreven ?

Stuur mij eens een dergelijke foto toe
Klik op mijn naam > Lees Meer > muis over enveloppe voor het e-mail adres
Laatst bewerkt 05 jan 2023 17:38 door Ruud de Ruiter.

Lees meer
08 jan 2023 11:57 #46626 door Ruud de Ruiter
De ontvangen foto werd in de Verkenner staand weergegeven.
In Photoshop en na koppeling in Aldfaer werd de foto liggend weergegeven.
Ik kan dat om redenen van privacy niet laten zien want de foto betrof levende personen

Test1 met Nikon D7200 in verkenner W10,
- staande opname met instelling draaien uit wordt verticaal getoond
- staande opname met instelling draaien aan wordt verticaal getoond
Zelfde opnames in Photoshop
- beide staande opnames liggend getoond (en dus liggend in Aldfaer)

Test2 met Nikon D7200 in verkenner
- staande opname net autorotate off wordt liggend getoond
- staande opname met autorotate on wordt staand getoond
Zelfde opnames in Photoshop
- beide staande opnames liggend getoond (en dus liggend in Aldfaer)

Dit is geen fout in Aldfaer maar wordt veroorzaakt door de bron van de foto, zijnde een Camera of Smartphone en sinds Windows 8 toont de verkenner, afhankelijk van de camera instelling, niet meer of de afbeelding in werkelijkheid liggend of staand is opgeslagen.
Mijn Conclusie: De Windows verkenner toont niet (meer) de werkelijk opslagpositie liggend of staand van de opname en alleen Microsoft is daarvoor verantwoordelijk
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: J Van Nuffel

Lees meer
09 jan 2023 08:15 #46629 door Ruud de Ruiter
Aanvulling:
Laat je niet misleiden door de verkenner functie "Linksom c.q, Rechtsom draaien
Het enige wat gebeurt is het veranderen van de weergave in de verkenner maar niet, ik herhaal niet, het draaien van de opgeslagen afbeelding.
M.a.w. naar mijn mening misleidt Microsoft de gebruiker

Gemaakt door Kunena