Nieuws (12 nov 2022)

Smart Matching

Terug naar Aldfaer/verschillend gedcom-dialect

Lees meer
03 jan 2023 18:41 #46593 door P. Blankestijn
Terug naar Aldfaer/verschillend gedcom-dialect werd gestart door P. Blankestijn
Goedendag,
Een paar jaar geleden liep ik vast met Aldfaer. Naderhand bleek dat er een fout in zat. Als ik mij goed herinner, ging dat om Aldfaer 8
Ik dacht in eerste instantie, dat mijn database te groot was. (350.000). Later vernam ik, dat Aldfaer hier wel mee overweg kan.
Daarom ben ik toen overgestapt op RootMagic. Ook een prima en stabiel programma.
Toch denk ik erover om weer terug te keren naar Aldfaer. Mijn database is intussen gegroeid naar 420.000
Maar er zijn problemen met importeren. Het gaat nooit om dezelfde regel, Aldfaer stopt met importeren op steeds wisselende regelnummers.
Als ik mijn gedcom open in wordpad, dan zie ik, dat het om doodgewone regels gaat. zoals: "Birth"
Ik denk zelf, dat het komt, omdat er verschil zit in de gedcom van roots-magic en de gedcom van aldfaer. Zeg maar een ander dialect.
Hebben jullie hier een oplossing voor?
vr.gr.
Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 jan 2023 23:52 - 03 jan 2023 23:52 #46595 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Terug naar Aldfaer/verschillend gedcom-dialect
Aldfaer gebruikt momenteel de gedcom 5.5 of 5.5.1 Er wordt nu een nieuwe bèta versie 11 getest met gedcom 7

U kunt in de beginregels lezen welke gedcom RootsMagic gebruikt.
Laatst bewerkt 03 jan 2023 23:52 door Han Kortekaas.

Lees meer
07 jan 2023 17:12 #46623 door P. Blankestijn
Beantwoord door P. Blankestijn in topic Terug naar Aldfaer/verschillend gedcom-dialect
Ik werk met Roots Magic 7.7. Deze versie werkt met Gedcom versie 5.5.1
Dan zou het toch goed moeten gaan?
Verschillende keren geprobeerd, maar loop elke keer vast.

Lees meer
08 jan 2023 02:08 - 08 jan 2023 02:09 #46625 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Terug naar Aldfaer/verschillend gedcom-dialect
Pieter,
als u wilt kunt u mij het betreffende gedcom bestand met WeTransfer sturen; ik zal het dan volgende week testen.

Onder de knop 'Meer' ziet u mijn e-mailadres door een mouse-over bij het envelopje
Laatst bewerkt 08 jan 2023 02:09 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P. Blankestijn

Lees meer
12 jan 2023 20:44 #46677 door P. Blankestijn
Beantwoord door P. Blankestijn in topic Terug naar Aldfaer/verschillend gedcom-dialect
Dag,
Ik heb u de gedcom toegestuurd, maar daarna niets meer gehoord.
Kunt u erachter komen, wat er misgaat?
Vr.gr.

Lees meer
12 jan 2023 22:36 #46678 door Han Kortekaas
Ik ben nog steeds in afwachting. Heeft u wel op de knop Meer gedrukt voor mijn e-mailadres?

Gemaakt door Kunena