Nieuws (12 nov 2022)

Smart Matching

.aldf bestand openen

Lees meer
17 jan 2023 08:20 - 17 jan 2023 08:28 #46698 door Warner Krelekamp
.aldf bestand openen werd gestart door Warner Krelekamp
Als ik in Windows11 rechts klik op een .aldf bestand en dan zeg openen met Aldfaer open het programma de laatst geopende database, niet het bestand wat ik aangeklikt heb. Ik heb nl meer dan een stamboombestand op mijn pc staan (een van mijn en een van mijn vrouws familie).
Even getest, is ook zo bij Windows10.
Laatst bewerkt 17 jan 2023 08:28 door Warner Krelekamp. Reden: W10 test

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jan 2023 09:06 - 17 jan 2023 09:13 #46699 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic .aldf bestand openen
Normaal, Aldfaer opent altijd het laatst afgesloten bestand.
Afgezien dat het niet verstandig is om voor u en uw eegaa aparte bestanden er op na te houden. U kunt dan nooit een gemeenschappelijke voorouder vaststellen want er is geen communicatie tussen de bestanden
Beter is met één enkel bestand te werken en er een groep voor U en een groep voor uw eegaa vast te leggen.

Daarom werkt ook starten vanuit de verkenner niet. Een ander bestand openen doet u in Aldfaer via Menu > Bestand > Open en het is zelfs mogelijk beide bestanden tegelijk de openen (dubbelklik starticoon in taakbalk), lees dienaangaande de Help en een 2e scherm is dan aan te bevelen
Laatst bewerkt 17 jan 2023 09:13 door Ruud de Ruiter. Reden: ander bestand openen

Lees meer
17 jan 2023 09:32 #46700 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic .aldf bestand openen
aanvullend: stambomen hoeft u maar eenmaal te openen waarna ze in een uitvalmenu getoond worden door het pijltje rechts van de knop 'Open stamboom' te klikken.

Gemaakt door Kunena