Nieuwe PC
- Olaf Oomes
- Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 mrt 2023 10:04 #47122
door Olaf Oomes
Nieuwe PC werd gestart door Olaf Oomes
Na lange tijd (o.a. door COVID) pak ik genealogie weer op. Ik heb intussen een nieuwe computer met Windows11 er op en wil Aldfaer opnieuw installeren. Op mijn oude computer had ik stambomen geopend met versie 7.X en sommige met versie 8.0. Al mijn stambomen staan op USB sticks.
Kan ik nu gelijk versie 10.1 installeren of moet ik ook in dit geval (nieuwe PC) eerst versie 7.X installeren en al mijn USB's ermee openen om pas daarna versie 10.1 er overheen in te laden?
Kan ik nu gelijk versie 10.1 installeren of moet ik ook in dit geval (nieuwe PC) eerst versie 7.X installeren en al mijn USB's ermee openen om pas daarna versie 10.1 er overheen in te laden?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jos van Rijn
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 6
21 mrt 2023 11:42 #47125
door Jos van Rijn
Beantwoord door Jos van Rijn in topic Nieuwe PC
- Olaf Oomes
- Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 mrt 2023 11:59 #47126
door Olaf Oomes
Beantwoord door Olaf Oomes in topic Nieuwe PC
Allereerst hartelijk dank voor uw reactie.
Helaas gaat dit niet helemaal voor mij op. Mijn (zeer) oude computer was recent voluit besmet geraakt met virussen en niet meer te gebruiken. Kortom ik begin eigenlijk vanaf nul met slechts Aldfaer stamboom bestanden op USB's het laatst geopend op mijn oude computer met de versies (ik meen) 7.2 en 8.0. Ik ben zelf absoluut geen Windows kenner maar blijf nu nog met de vraag zitten of ik 10.1 moet installeren en mijn USB bestanden te openen zijn zonder allerlei aanvullende handelingen of kan ik beter eerst versie 7.2 opnieuw inladen? Mijn OS is Windows11.
Helaas gaat dit niet helemaal voor mij op. Mijn (zeer) oude computer was recent voluit besmet geraakt met virussen en niet meer te gebruiken. Kortom ik begin eigenlijk vanaf nul met slechts Aldfaer stamboom bestanden op USB's het laatst geopend op mijn oude computer met de versies (ik meen) 7.2 en 8.0. Ik ben zelf absoluut geen Windows kenner maar blijf nu nog met de vraag zitten of ik 10.1 moet installeren en mijn USB bestanden te openen zijn zonder allerlei aanvullende handelingen of kan ik beter eerst versie 7.2 opnieuw inladen? Mijn OS is Windows11.
- JayCee
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 975
21 mrt 2023 13:23 #47127
door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Nieuwe PC
Installatieer versie 8.1 en lees de stambomen in en opslaan. Zorg dat bij de Extra -> instellingen een vinkje staat bij 'controleren op updates bij start '. Sluit Aldfaer. Na opnieuw starten zal Aldfaer een update aanbieden, van zowel Aldfaer als de rapporten, waarna alles automatisch zal verlopen.
- Olaf Oomes
- Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 mrt 2023 13:38 #47128
door Olaf Oomes
Beantwoord door Olaf Oomes in topic Nieuwe PC
Dank JayCee. Ik ga dit binnenkort proberen.