GEDCOM van Aldfaer naar GenealogieOnline

Lees meer

GEDCOM van Aldfaer naar GenealogieOnline

30 jan 2024 20:09
Goedenavond
Als beginnend gebruiker misschien ook een beginnersvraag maar hoop dat jullie mij dat niet kwalijk nemen.

Ik ben, alvorens een groter bestand te importeren aan het kijken wat een Gedcomexport uit Aldfaer doet als Gedcomimport in GenealgieOnline
Veel komt prima over maar bij veel noties verschijnen onbegrijpelijke coderingen/getallen  zoals bij een adres Spruytstraat zie voorbeeld hieronder.
Hoe zorg ik er voor dat deze gegevens, die voor de gebruiker in het 'ontvangende programma' niets toevoegen niet in de Gedcomexport meekomen? 

rond 2014: Spruytstraat
Spruytstraat, Rotterdam.
_UID 5d2328c1b53121e98347b8ee651ce67b
RIN MH:IF9652
TYPE ADDR

Lees meer

Re: GEDCOM van Aldfaer naar GenealogieOnline

30 jan 2024 22:40
Als ik de code zie denk ik dat dit onderdeel is geweest van een gedcom import vanuit MyHeritage. Als dat zo is dan heeft u bij die import de data-gegevens alleen bedoeld voor MH in de Aldfaer notities op laten nemen. En vervolgens exporteert u die naar GenealogieOnline, die er ook niets verder mee kan dan in de Notities te zetten.

Beter ware geweest om de import uit MH naar Aldfaer de vreemde gegevens niet in de notities te zetten. Die moet u er handmatig één voor één uithalen.

Lees meer

31 jan 2024 09:53
Klopt inderdaad dat de oorspronkelijke bron My Heritage was. Met dat programma wil ik gaan stoppen vanwege kosten en de vele technische problemen die daar de laatste tijd in zijn ontstaan.
Met een klein bestandje is handmatig verwijderen (stuk voor stuk) van de noties nog wel te doen maar in mijn eindsituatie gaat het om best wel een groot bestand. Ik ga eerst kijken of ik de Gedcom-export vanuit MY Heritage zo kan instellen dat deze onnodige gegevens niet mee komen.
Dank voor je snelle reactie Han

Lees meer

31 jan 2024 17:19 - 31 jan 2024 17:20
Marcel,
u moet dus OOK bij het importeren van de gedcom van MyHeritage niet de onherkenbare items door Aldfaer in de Notities laten opnemen!  Dat staat los van het feit wat u in MH kunt filteren.
Laatst bewerkt 31 jan 2024 17:20 door Han Kortekaas. Reden: typo

Lees meer

01 feb 2024 09:46
Dank voor deze aanvulling Han. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat bij import in Aldfaer zou moeten doen? Ik heb nog niet gezien dat er instellingmogelijkheden zijn mbt Gedcom-import in Aldfaer.

Lees meer

01 feb 2024 10:40
Zie bijlage

Bijlagen:

Lees meer

01 feb 2024 12:04
Marcel,
René laat een plaatje zien waarbij het vinkje 'Opnemen in notitie of opmerking' NIET aangevinkt moet zijn.

Het zijn de enige instellingen voor een gedcom import.

Extra is de contextgevoelige help; druk op de F1 toets geeft je meer informatie.

Lees meer

04 feb 2024 13:41
dank u wel voor de instructie. Ik ga het proberen

Lees meer

04 feb 2024 13:42
dank voor deze aanvulling!

Gemaakt door Kunena