veiligheidskopie

Lees meer

veiligheidskopie

01 feb 2024 15:19
Besten, ik had/heb bij het afsluiten van het programma altijd de vraag: "veiligheidskopie opslaan?'. Dus klik op ja en verder dan klaar. Nu heb ik het een keer op handmatig gezet. Maar na het opslaan (pdf) kon ik het op m'n laptop niet openen. Nu staat het weer op automatisch aangevinkt. Maar zie ik een ander "blokje" (zo noem ik het maar even) waar het in opgeslagen wordt. Ik ben doodsbang dat als de laptop misschien zou crashen dat ik alles kwijt ben. Graag zou ik de stamboom ook op mijn externe harde schijf zetten. Zodat ik niets kwijt raak. Hoe doe ik dit??  Ben niet al te technisch, dus graag simpele bewoordingen met de uitleg s.v.p.  
Alvast hartelijk dank voor een antwoord. In afwachting....... Mvrgr Vera van Loon.  PS waar wordt standaard een veiligheidskopie opgeslagen op mij laptop????

Lees meer

Re: veiligheidskopie

01 feb 2024 15:53 - 01 feb 2024 16:02
Dag Vera
Als je de vraag v-kopie opslaan krijgt betekent dit dat er nieuwe of gewijzigde gegevens zijn aangemaakt. Bij die vraag v-kopie opslaan kan je aanvinken "niet meer vragen" en gebeurt het opslaan van de v-kopie automatisch bij afsluiten.
De plaats van de v-kopie leg je vast in instellingen. Dat kan een extern USB medium zijn. Echter wijs dat wel een vaste drive letter toe, b.v. R, S of T.

Externe schijf: het werken met Aldfaer op de PC en op een kopie of een extern medium is ten sterkste af te raden omdat communicatie tussen de bestanden niet mogeléijk is.

Een benadering is het programma en de bestanden op een ext-schijf met vaste drive letter te installeren en de v-kopie naar de PC te sturen, b.v. C:\AldfaerVK.
Je kan dan met die ext-schijf op andere PC’s met Aldfaer werken en bij afsluiten laat je dan op de gebruikte PC een v-kopie achter. En dit zonder Aldfaer op die andere PC te installeren

OneDrive en dergelijke: Nooit Aldfaer en zijn bestanden in een OneDrive of dergelijke plaatsen. Alleen de map Materiaal en eventueel de V-kopie mag op een OneDrive geplaatst worden
Laatst bewerkt 01 feb 2024 16:02 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

03 feb 2024 15:34
Dank je voor het snelle antwoord Ruud. Ik ga het even rustig laten bezinken. Snap het nog niet allemaal.
Het is in ieder geval niet de bedoeling om op de externa harde schijf te werken. Maar meer als voorzorg dat stel dat de laptop chrashed ik de stamboom nog heb (ben doodsbenauwd dat ik de al vergevorderde stamboom anders kwijt ben). Snap vaak wel de tekst (van je antwoord) en hoe het moet, maar het doen hè! Is het eventueel mogelijk (tegen betaling natuurlijk) als ik er niet uitkom dat iemand mijn Aldfaer even nakijkt? Alvast bedankt. Mvrgr Vera van Loon

Lees meer

03 feb 2024 17:09
Vera,
Gebruik voor de veiligheidskopiën de map zoals Aldfaer de installatie standaard heeft uitgevoerd, nl. opslaan naar de map Veiligeheidskopie dat in C:\gebruikers\uwgebruikersnaam\Documents\Aldfaer\Veiligheidskopieën. Laat Aldfaer de veiligehidskopieën automatisch uitvoeren. Maak vervolgens telkens handmatig een extra kopie van de veiligheidskopie op een externe opslag via verkenner.
Als u er niet uitkomt, stuur mij dan een e-mail om af te spreken voor hulp op afstand (volledig grtais). Mijn e-mailadres kunt u vinden door te klikken op 'Lees meer', onder mijn naam in de linker kolom, en het envelopje.

Lees meer

06 feb 2024 10:03
Beste JayCee, super bedankt v oor het snelle antwoord! Ik ben vandaag niet thuis maar ga aankomende dagen proberen. Dank je voor je aanbieding van hulp op afstand. Mocht ik er toch niet uitkomen, dan laat ik zeker van me horen! Dank !!
Mvrgr Vera van Loon
=====================

Gemaakt door Kunena