materiaal

Lees meer

materiaal

05 feb 2024 16:57
L.s., als ik in mijn huidige pc Aldfaer een stamboom open en het materiaal (foto) wil zien krijg ik te zien dat dit niet getoond kan worden met een verwijzing naar een E: bestand. Op een van mijn vroegere pc's had ik partities en zo ook een partitie E en daar stond kennelijk het materiaal in. Ik kan dat niet terughalen. Zoek ik in de bovenbalk naar materiaal dan krijg ik wel een overzichtslijst te zien maar ik kan er niets mee. Mijn vraag hoe krijg ik het materiaal zichtbaar en kan ik weer een koppeling maken naar het materiaalbestand. 

Lees meer

Re: materiaal

05 feb 2024 17:03
Ga naar Stamboom > Eigenschappen en vul daar de map in waar het fotomateriaal zich bevind. Daarna eventueel Stamboom > bestandscontrole en -reparatie om de koppelingen te verversen.

Lees meer

05 feb 2024 21:33
Hartelijk dank, het werkt perfect alleen werkt nu ineens de aanduiding "standaard tekstrapporten"niet dus ik kan geen parenteel etc maken. Hoe los ik dat op ? 

Lees meer

05 feb 2024 22:40
Extra > Instellingen > bestanden moet u nakijken want daar staat waarschijnlijk ook E:\ enz.

De standaard locatie is C:\Users\uw inlognaam\Documenten\Aldfaer\ met een aantal submappen en voor het programma C:\Aldfaer

Lees meer

06 feb 2024 13:32
Helaas zie ik nergens een E staan voor alles staat een C , als ik bij instellingen naar rapportuitvoer ga dan zie ik links een disketteteken en geheel rechts een mapteken, in de balk staat C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer.
Open ik het mapje (rechts dus) dan zie ik in verkenner een map Rapportuitvoer en twee submappen met nummers , die twee submappen heb ik verwijderd. 
Er verandert niets ik kan nog steeds geen standaardrapport maken. 

Lees meer

06 feb 2024 14:36
Voor de standaard rapporten moet u achter de map eens klikken of de map ook gevuld is met het bestand in de link.

Lees meer

06 feb 2024 15:00
achter de drie adresbalkjes standaardrapporten staat een mapje, wanneer ik die mapjes open dat kom ik in een niet gevulde map materiaal\fotosvdw (dat zijn dus mijn fotos) maar ik mis een map sjablonen, althans ik denk dat ik die moet hebben maar die is niet te vinden. 

Lees meer

06 feb 2024 15:11
Ik denk dat u in het verleden behoorlijk heeft zitten rommelen met bestandsmappen, zowel in de gebruikersgedeelte en in de installatiemap.

Fotomateriaalmap hoort beslist niet in de Installatiemap te staan. 

Ik raad u aan de huidige map C:\Aldfaer te hernoemen naar C:\Aldfaer_oud en daarna  gewoon overnieuw  installeren in de map C:\Aldfaer, die Aldfaer gewoon overnieuw aanmaakt.

Lees meer

06 feb 2024 16:15
U heeft gelijk, ik heb wat zitten rommelen. De oplossing hernieuwd Aldfaer installeren heeft geholpen. Hiervoor veel dank Ik kan nu (wel via "oud") de stambomen zoeken. Maar nu de fotos bij de persoon zetten lunt weer niet. Waar moet ik mijn fotomateriaal naartoe overzetten zodat ik ze kan gebruiken ? 

Lees meer

06 feb 2024 17:36
De standaard map voor Materiaal is C:\Users\uw inlog\Documents\Aldfaer\Materiaal\  De map moet al bestaan door de nieuwe installatie. Verplaats dus al het materiaal naar die map.

Kijk dan of in de Menu>Stamboom>Eigenschappen daar ook diezelfde map is opgenomen en draai dan eventueel weer  Stamboom> Bestandscontrole en > reparatie

Lees meer

06 feb 2024 21:58
als ik in C de map Aldfaer (nieuw) open krijg ik alleen een map Aldfaer-sjablonen te zien en enkele bestanden, maar geen enkele andere map. 

Lees meer

06 feb 2024 22:36 - 06 feb 2024 22:37
Correct, dat is de Installatiemap van Aldfaer en daar heeft u zelf niets te zoeken.
Laatst bewerkt 06 feb 2024 22:37 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena