fout in tekstrapporten

Lees meer

fout in tekstrapporten

04 mei 2024 17:56
In een bep. tak in mijn stamboom lukt het niet om een tekstrapport te produceren met de icoontjes voor kwartierstaat (alt + f1) en Parenteel (alt + f3). Ik krijg dan halverwege de melding
'Bezig met:
Aanmaken rapport (stap 1/2)
Afgebroken wegens fouten in het sjabloon'.
Als ik op OK klik, dan zie ik niets, geen rapport.

Bij personen van een andere tak, gaat alles normaal goed.

Ik heb al Bestandscontrole en reparatie gedaan, en de computer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.
De Kwartierstaat Grafisch en Parenteel Grafisch werken wel goed.

Graag hulp.

Rien

Lees meer

Re: fout in tekstrapporten

04 mei 2024 18:33
Rien,
Rien,
Mogelijk wordt de veroorzaakt door dat er een afbeelding(en) wordt gebruikt met een niet juiste extensie.
Om dit te controleren ga naar Extra->Instellingen...
kies Tab Tekst en haal de vink voor Materiaal weg. Maak nu weer de de rapporten weer opnieuw. Daarbij zullen de afbeeldingen niet meer getoond worden.
Als dit zonder fouten wordt uitgevoerd dan is de oorzaak een niet juiste extensie.
Vergeet niet om de vink voor Materiaal weer aan te vinken!

Zie  voor Oplossing

Lees meer

05 mei 2024 15:48
Dag Meije,
Ik heb ook een Wordbestand en een pdf-bestand gekoppeld aan een persoon. Kan dat het probleem zijn?
(Ik weet dat die bestanden niet rechtstreeks in Aldfaer worden geopend. Maar vanuit Aldfaer kan ik dan wel doorklikken waardoor een pdf- of Word-bestand dan opent. Maar wellicht is dat de reden dat een sjabloon dan een foutmelding geeft?)

Lees meer

05 mei 2024 16:36
Dag Rien,

Word-bestanden  of pdf-bestanden  is waarschijnlijk niet de fout.
Je dient eerst een rapport te maken, zonder dat de foto's getoond worden. Zie mijn vorige antwoord.
Daarmee kan worden vast gesteld worden of de afbeeldingen de fout veroorzaakt.

Lees meer

05 mei 2024 17:46
Meije
okee, ik heb nu inderdaad een fout bestand gevonden. En daarmee is het probleem opgelost.
Heel erg bedankt voor de hulp!
Groet,
Rien

Gemaakt door Kunena