Familienaam verandering

Lees meer

Familienaam verandering

07 mei 2024 14:59
Hallo Helpdesk

Mijn probleem is Feitelijk dat er een kind is geboren en deze heeft geen vader, dus krijgt de Moeder familienaam.
Dan na 4 jaar Trouwt zij en dan wordt bij hun huwelijk het kind van de Bruid erkend.
Nu krijgt het kind de familienaam van de vader en dit voor de rest van zijn leven dus bij huwelijk en bij overlijden.
De vraag is nu Hoe kan ik dit duidelijk in Aldfaer invoeren zodat het bij opening van dit kind in het hoofdscherm zichtbaar is.

Lees meer

Re: Familienaam verandering

07 mei 2024 18:50
wat is reden dit kind niet in het hoofdscherm zichtbaar te maken ?
Als een kind ingevoerd wordt is het altijd zichtbaar in het hoofdscherm. Wil je dit kind niet in rapportages zichtbaar maken dan is het gewoon uitsluiten van publicatie in het tabblad Diversen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rijn van

Lees meer

07 mei 2024 20:25
bij zijn geboorte kunt u een aantekening maken dat het kind op datum X te Y is erkend en dus de naam van de vader heeft gekregen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rijn van

Lees meer

08 mei 2024 05:43
Er zijn volgens mij verschillende manieren om dit 'onwettig geboren' kind in te brengen.
1- volgens de geboorte akte zal daarop de familienaam van de moeder staan. Wss in de rand zal vermeld zijn dat het kind later gewettigd werd bij huwelijk van moeder met de nieuwe vader.
Dus als geboortenaam vul je de moeder naam in, en in een notitie zeg je dat het erkend werd bij later huwelijk.
2- Je kan ook direct de familienaam van de vader invullen met tussen haakjes de vermelding "geboren als ....". Bijvoorbeeld 'Janssens (geb. Pieters) en optioneel een notitie met de nodige uitleg.

Lees meer

13 mei 2024 18:45
Beste Rene 

De 2e optie van jouw lijkt mij de duidelijkste in het Aldfaer programma.
Hartelijk dank.

Lees meer

13 mei 2024 19:15
Je zal dan wel in Onderhoud > Achternaam, de naam Janssens (geb. Pieters) met "Sorteren als" Janssens vastleggen of naar jouw keuze "Sorteren als" Pieters

Gemaakt door Kunena