Groene Blokjes

  • Hans van Melis
  • Auteur

Groene Blokjes

16 dec 2015 19:10
#9641
Ik krijg bij sommige namen een groen blokje met een cijfer. Dat opent een link naar een reclame van MH.
Wat is het nut hiervan voor mij? :sick:
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Groene Blokjes

16 dec 2015 20:24
#9642
Beste Hans,
Enig nut is mij ook niet duidelijk.
Ik heb alle MH opties binnen Aldfaer dan ook uit geschakeld, en zie geen blokjes.
Bovendien: alle extra acties kosten kloktikken, zonder internet-links werkt Aldfaer waarschijjnlijk sneller.
Bij het invoeren van die link-mogelijkheid begin 2015 is e.e.a. op dit forum uitgebreid besproken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans van Melis
Onderwerp is gesloten.
  • Jan Visser

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 08:52
#9644
Beste Gijs en Hans
Gijs,
Het lijkt geen antwoord op de vraag. Verder blijkt uit je antwoord dat je geen supporter ben van MH en dat mag natuurlijk
- extra kosten kloktikken " werk je met een inbel modem?"
- waarschijnlijk zonder MH sneller "graag nadere uitleg"

Hans,
voor nadere uitleg ga via instellingen-online diensten -My Heritage.
In dat scherm staat een blauwe link "info over My Heritage
Daar vindt je de betreffende info over MH
Onderwerp is gesloten.
  • Paredaens Jozef

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 10:13
#9645
Jan,

Dat vind ik ook geen antwoord op de vraag.
Ik krijg bij sommige namen een groen blokje met een cijfer. Dat opent een link naar een reclame van MH.
Wat is het nut hiervan voor mij? :sick:

Het openen van een link naar reclame op MH heeft GEEN enkel genealogisch nut.
Onderwerp is gesloten.
  • Jan Visser

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 11:05
#9646
Josef
De link die ik aangeef wijst naar de privacy en de werking van de groene blokjes. Ik heb daar geen vorm van reclame bij kunnen ontdekken.
Dit kreeg Hans van Melis wel. Dan krijg je een aanbod voor €.... per maand
Onderwerp is gesloten.
  • Paredaens Jozef

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 11:55
#9647
Jan,

Dus .... de link naar de reclame pagina van HM (zoals Hans van Melis aangeeft) heeft geen enkel genealogisch nut voor de gebruiker van Aldfaer, alleen een commercieel nut voor MH.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 13:16
#9648
De link vanuit Aldfaer gaat niet naar reclame maar naar een pagina met informatie betreffende mogelijke overeenkomsten.
Op basis daarvan kan men in andere internetbronnen verder zoeken zonder enige kosten.

Alleen, ik herhaal, alleen als men bij MH doorkilkt wordt de mogelijk van het verkrijgen van verdere informatie tegen betaling aangeboden.

Een praktijk die inmiddels ook door Geneanet gehanteerd wordt.

OK, men hoeft geen bewonderaar van MH te zijn, maar dat is geen reden om volledig foutieve en gekleurde reacties te geven.
Onderwerp is gesloten.
  • PPaaltjens

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 13:39
#9649
Ruud de Ruiter schreef : OK, men hoeft geen bewonderaar van MH te zijn, maar dat is geen reden om volledig foutieve en gekleurde reacties te geven.
Ik heb nergens in dit draadje verkeerde of gekleurde info gezien. Vragensteller vroeg naar het nut en daar is op geantwoord.
Ik ben ook geen fan van MH en dat deze optie automatisch wordt aangezet in Aldfaer, ik had liever gezien dat deze by default uit zou staan, zoals gebruikelijk is wanneer er een nieuwe optie in een nieuwe versie wordt geintroduceerd.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 14:36 - 17 dec 2015 14:45
#9650
En dit dan?
Het openen van een link naar reclame op MH heeft GEEN enkel genealogisch nut.
En ik zie geen reclame op de gemelde link of mag MH als aanleveraar niet vermeld worden ? :


Bijlagen:

Laatst bewerkt 17 dec 2015 14:45 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van Melis
  • Auteur

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 15:07
#9651
Ruud de Ruiter schreef : De link vanuit Aldfaer gaat niet naar reclame maar naar een pagina met informatie betreffende mogelijke overeenkomsten.
Mijn vraag was niet compleet. Blokjes met het cijfer 1 voeren naar , de inlogpagina van MH. Alle andere cijfers naar (veelal nuttige) informatie. Uit de antwoorden blijkt niet dat het blokje met een 1 een tijdelijke fout is, ik ga het voortaan negeren.

Bedankt voor alle reacties
Onderwerp is gesloten.
  • Paredaens Jozef

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 15:08
#9652
Ruud,
quote: Hans van Melis, Ik krijg bij sommige namen een groen blokje met een cijfer. Dat opent een link naar een reclame van MH.

Jij weet blijkbaar wat andere gebruikers zien op hun PC.

Ik heb alleen geantwoord op de vraag van Hans van Melis wat het nut was van een link naar reclame op MH.

Het nut van een link naar een reclamepagina is enkel nuttig (financieel) voor de adverteerder van de reclame pagina en heeft geen enkel nut voor de Aldfaer gebruiker.

Ik heb mij nooit voor of tegen MH uitgesproken alleen geantwoord op de door vraagsteller gestelde vraag en van jou zie ik daar geen antwoord op.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Groene Blokjes

17 dec 2015 16:04
#9653
Deze discussie gaat wederom over persoonlijke voorkeuren inzake de Online diensten i.c. die van MyHeritage.

Een objectief bedoeld antwoord aan de vraagsteller is dat sinds de versie 6.0 deze online dienst aangeboden is (zie artikel Aldfaer 6.0 ) In dat artikel is ook te lezen dat MyHeritage het verdere voortbestaan van Aldfaer zal ondersteunen.

Nu is en blijft, zoals de ontwikkelaars van Aldfaer het zeggen, het gebruik van Aldfaer geheel gratis.

Welnu,
vanaf 6.0 kunnen we geen - dan wel gebruik maken van MyHeritage. Dat en ruim honderd verbeteringen in versie 6.0 gevolgd door vele plussen in de Aldfaer 6.1
De bedoeling is dat met een klik op de groene blokjes in de eigen browser matches worden getoond met andere stambomen.
Soms evenwel wordt i.p.v. de matches het startscherm van MyHeritage getoond. Dat kan, zeker als je net met Aldfaer gaat werken, voor een verwarring zorgen.

Ik heb bij het ontwikkelteam hier aandacht voor gevraagd.

Al met al ben ik content met de Online dienst van MyHeritage; hun ondersteuning van het gratis Aldfaer pakket met voor de gebruiker een geheel eigen keuze om even te spieken wat anderen hebben of, wederom een eigen keuze om een abonnement bij hen te nemen.

Als ik dat vergelijk met de reclames die voorbij gaan op Geneanet e.a. websites dan mogen we bij het rustige beeld van Aldfaer niet mopperen.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena