Bewoningsgeschiedenis vastleggen in Aldfaer
- M Wilbrink
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
Dirk Otten heeft een prachtig boek uitgegeven "Boerderijnamen in Voorst" Hij beschrijft daarin meer dan 900 boerderijen in Voorst. De naamgeving, plaats enz. Hij laat helaas de bewoningsgeschiedenis liggen. Daar heb ik wel heel veel gegevens van, die ik graag in mijn genealogie software, gekoppeld aan personen vast zou willen leggen.
Zou daar een mogelijkheid voor zijn?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Kortekaas
-
-
Dat rapport maakt van 1 adres een totaaloverzicht van mensen die daar gewoond hebben. Ook kan daar een wisselende naam voor het adres gebruikt worden zodat historische geografische aanduidingen voor hetzelfde pand mogelijk zijn.
- JayCee
-
-
- Ontvangen bedankjes 933
Voor de vuist weg:
In het eerste geval: vul de boerderij in als persoon en koppel in het partnerveld alle bewoners. In de feiten kunt gegevens van de boerderij invullen, bv. het adres. Bij de personen kan het adres van de boerderij. Hieruit kunnen groepen met verschillende parameters samengesteld worden.
De bonusrapporten Overrzichten bieden verschillende overzchte, zoals bv AlleFeiten, Iedereen,Indexmaker en Relaties zouden van toepassing kunnen zijn.
In het ander geval kan bij elke persoon bij de feiten de boerderij gekoppeld worden op het adres. Desnoods kunnen overige feiten aangemaakt worden. Zou dan best even wachten op verder bericht van Han.
- Ruud de Ruiter
-
-
Boerderij als Persoon
Overige feiten > Bewoners > Periode van > tot^
Bron > bevolkingsregister (heb ik niet ingevoerd)
Notitie
M Wilbrink x Clara Jansen, kinderen Jan , Carel, Margriet
dit geeft dan
met rapport
Er zal een eigen rapport nodig zijn want "persoonskaart" en "geboren" etc horen er niet in thuis.
Andere overige feiten kunnen zijn: Brand, Overstroming, Herbouw, Vergroot
Als b.v. door een nieuw eigenaar de naam verandert, wordt dat als een "kind" toegevoegd
Bijlagen:
- De Coster René
-
-
- Ontvangen bedankjes 67
- M Wilbrink
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Ruud de Ruiter
-
-
- Han Kortekaas
-
-
Als het idee wordt opgevat om Aldfaer personen 'gebouwen' te laten zijn dan kan dat wel. Ik voer een uitgebreide inkoop/verkoop/voorraad systeem voor mijn schoonzoon met als uitgangspunt dat personen==artikelen. De totale rapportage is voorts met aparte sjablonen gemaakt want de bestaande standaard rapportages om te bouwen is een sinecure om te doen. Standaard rapportages van de bestaande personen database moeten gescheiden worden van de gebouwenrapportages, want anders bijt het elkaar.
Een verder nadeel is dat er geen enkele automatische verbinding kan zijn tussen de personen database en de gebouwen data base; ergo, dubbel werk met foutkans.
Vandaar mijn gedachte naar het bestaande Bevolkingsregister wat als basis zou kunnen dienen. Verdere analyse bepaalt wat er aan gesleuteld moet worden.
- De Coster René
-
-
- Ontvangen bedankjes 67
Ik treed de opmerking van Ruud bij:
Het aanpassen van standaard rapporten en onder een andere naam als invoegtoepassing opnemen lijkt mij logischer
Verder denk ik dat Han wel een punt heeft om het bestaande Bonusrapport Bevolkingsregister te gebruiken, mits eventuele aanpassingen zodat de layout nog beter de inhoud weergeeft zoals de papieren Bevolkingsregisters van de gemeente.
- Ruud de Ruiter
-
-
Dat vereist bij ieder persoon de individuele vermelding het feit adres al dan niet met de vermelding van datum als momentopname of als begin/einde (kinderen worden geboren, huwen en vertrekken etc).
Dat geldt ook als het principe Pand = Persoon wordt toegepast echter Wilbrink wil foto's, aktes etc toevoegen aan het pand. Dat kan alleen als het pand als persoon wordt ingevoerd
- Han Kortekaas
-
-
- M Wilbrink
- Onderwerp Auteur
-
- Ontvangen bedankjes 0
Bijlagen: