Nieuws (12 nov 2022)

Smart Matching

× Afgesloten discussies van de helpdesk

Veiligheidskopie via mail naar familie of anders?

• Joop van Katwijk
  • Onderwerp Auteur
23 apr 2016 10:44 #11714 door Joop van Katwijk
Veiligheidskopie via mail naar familie of anders? werd gestart door Joop van Katwijk
Goedendag,
Ik wil aan een ver familieverwant een kopie van de familiestamboom geven.
Hij gebruikt ook Aldfaer. Nu overweeg ik een veiligheidskopie via mail te sturen, maar dan heeft
hij ook alle notities van mij ? En dat wil ik niet. Is er een andere manier ? (GEDCOM via mail?)
Of gewoon een kopie in Word geven zodat hij handmatig alles in Aldfaer kan invoeren?
Graag reactie,

vriendelijke groeten,

Joop van Katwijk
Discussie gesloten.
Lees meer
23 apr 2016 11:46 #11715 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Veiligheidskopie via mail naar familie of anders?
Dag Joop,

Via instellingen GEDCOM Export kun je notities uitschakelen door het vinkje weg te halen voor de desbetreffende notities.
Daarna een GEDCOM Export uitvoeren en opsturen.

Opmerking:
Je kunt de aangemaakte GEDCOM nog via Importeer Gedcom in een nieuwe stamboom controleren voordat je deze via email opstuurt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans Weggemans
Discussie gesloten.
Lees meer
23 apr 2016 11:46 #11716 door Hans Weggemans
Beantwoord door Hans Weggemans in topic Veiligheidskopie via mail naar familie of anders?
Joop,

Ik zou een Gedcom sturen als je niet alle gegevens wilt delen.

Je kunt bij de instellingen van Gedcom (Extra, Instellingen, Gedcom Export) aangeven wat je wel of niet mee wilt nemen in de Gedcom. bv. notities kun je dan uitzetten.
Discussie gesloten.
  • Joop van Katwijk
  • Onderwerp Auteur
23 apr 2016 12:17 #11717 door Joop van Katwijk
Beantwoord door Joop van Katwijk in topic Veiligheidskopie via mail naar familie of anders?
Kan ik de GEDCOM via mail verzenden ?

groeten,

Joop van Katwijk
Discussie gesloten.
Lees meer
23 apr 2016 12:22 #11718 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Veiligheidskopie via mail naar familie of anders?
ja
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joop van Katwijk
Discussie gesloten.
Lees meer
23 apr 2016 12:29 #11719 door Hans Weggemans
Beantwoord door Hans Weggemans in topic Veiligheidskopie via mail naar familie of anders?
Misschien moet je het bestand nog zippen of verzenden via bv. wetransfer als te groot is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joop van Katwijk
Discussie gesloten.
Lees meer
23 apr 2016 17:11 #11722 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Veiligheidskopie via mail naar familie of anders?
Vaak weigert een e-mail, b.v. Outlook, een zip bestand te verzenden
Truc: verander de suffix *.zip in b.v *.abc en vertel de ontvanger dat hij eerst de suffix moet terugzetten naar *.zip. Alternatief gebruik een (de laatste) v-kopie (zonder materiaal) met de suffix *.alx
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena