Wijzigen van ‘path’ bij het koppelen van bestanden

• Van Hoeck Charlie
  • Onderwerp Auteur
Meer
19 dec 2020 11:58 #38099 door Van Hoeck Charlie
Wijzigen van ‘path’ bij het koppelen van bestanden werd gestart door Van Hoeck Charlie
Beste
In het programma heb ik, waarschijnlijk zoals iedereen, een groot aantal bestanden gekoppeld.
Wanneer ik een bestand in een andere map (ander path) verplaats moet ik in het programma het bestand ontkoppelen en terug opnieuw koppelen.
Als ik, om één of andere reden, al mijn gekoppelde bestanden moet verplaatsen heb ik een probleem, een zeer groot probleem want dan zou ik al de gekoppelde bestanden moeten ontkoppelen en terug opnieuw koppelen. In deze corona-tijd heb ik wel tijd maar toch.
Bestaat er een andere oplossing (via sjabloon, export – import)?

Bedankt

Charlie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
19 dec 2020 12:36 #38101 door JayCee
Na verplaatsing van de bestanden en overeenkomstig het pad gewijzigd een bestandscontrole en -reparatie uitvoeren. Alle koppelingen zullen dan automatisch worden aangepast.

• Van Hoeck Charlie
  • Onderwerp Auteur
Meer
19 dec 2020 13:41 #38102 door Van Hoeck Charlie
Beantwoord door Van Hoeck Charlie in topic Wijzigen van ‘path’ bij het koppelen van bestanden
JayCee

Waar kan in het programma het 'path' wijzigen?

Charlie

Meer
19 dec 2020 13:44 #38103 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Wijzigen van ‘path’ bij het koppelen van bestanden
Het pad naar koppelingen zit normaal in 'Stamboom / Eigenschappen --- Materiaal'

• Van Hoeck Charlie
  • Onderwerp Auteur
Meer
19 dec 2020 14:05 #38104 door Van Hoeck Charlie
Beantwoord door Van Hoeck Charlie in topic Wijzigen van ‘path’ bij het koppelen van bestanden
Rene

Instelling in programma gevonden, maar is voor mij niet bruikbaar omdat ik voor elke persoon een aparte unieke map heb waaronder zich de afbeeldingen bevinden.
Wat ik zoek is een manier om via een sjabloon het path per persoon te wijzigen door bv eerst een export te doen naar Excel. Daarin, per persoon, het path wijzigen en alles te "updaten" in het programma via een sjabloon.

Toch bedankt voor reactie

Charlie

Meer
19 dec 2020 14:43 #38105 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Wijzigen van ‘path’ bij het koppelen van bestanden
Al die unieke mappen zullen toch wel onder 1 map staan? Toch niet C:\unieke map per persoon maar iets van C:\fotos\unieke map per persoon\ Dan is het voldoende om bij Stamboom > Eigenschappen de map c:\fotos\ te zetten en dan de Stamboom Bestandscontrole en reparatie te draaien.

Als u het anders heeft georganiseerd dan is het een kwestie van het verslepen van al die individuele unieke mappen naar 1 centrale map zoals bovenstaand voorbeeld.

• Van Hoeck Charlie
  • Onderwerp Auteur
Meer
19 dec 2020 14:48 #38107 door Van Hoeck Charlie
Han

Alle unieke mappen staan onder "D:\Stamboom\Personen\......."

Bij gelegenheid zal ik een test uitvoeren.

Bedankt

Aan ieder een voorspoedig maar vooral gezond 2021

Charlie

Meer
19 dec 2020 15:30 #38109 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Wijzigen van ‘path’ bij het koppelen van bestanden
Dan is het zo dat bij de Menu>Stamboom>Eigenschappen u naar die locatie moet surfen, OK geven en dan Stamboom Bestandscontrole en reparatie draaien. Als u dan nog de rood gekleurde melding ziet dan staat de foto er niet, dan wel heeft een iets gewijzigde naam, plaatsgevonden na de koppeling.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Van Hoeck Charlie

Gemaakt door Kunena