Foto's en aktes te groot

Meer
07 feb 2021 20:35 #39118 door H, Clerx
Foto's en aktes te groot werd gestart door H, Clerx
Hallo Beste mensen

Ik hoorde dat mijn probleem al meer is voor gekomen. Bij het maken van een parenteel uitdraai zijn de foto's JPG te groot
en loopt het geheugen van mijn laptop helemaal vol. Het resultaat is dan dat de laatste helft van mijn tekst geen plaatjes
meer bevat. Ik zal de plaatjes moeten converteren maar het zijn er zo veel.
Ik hier een oplossing voor om ze allemaal te converteren in een keer en naar welke extensie moet ik dan gaan.
Mogelijk staat dit onderwerp al in dit Forum maar ik heb al zo veel zitten zoeken en lezen en daarom schrijf ik hier maar dit
berichtje in de hoop dat iemand me kan wijzen waar ik de oplossing kan vinden.
vast hartelijk bedankt voor uw aandacht.

Henk Clerx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
07 feb 2021 21:01 #39120 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Foto's en aktes te groot
Een fotogrootte van ca. 200kb is voldoende voor de rapporten. Groepsconvertie is mogelijk maar m.i. niet aan te bevelen wegens de verscheidenheid in karakteristieken van elke foto afzonderlijk.
Het gratis programma Irfanvieuw heeft een dergelijke functie. Het programma is in het Nederlands beschikbaar maar de Help uitsluitend in het Engels.
Foto per foto converteren neemt amper 1 à 2 minuten max in beslag, na enkele testen.

Meer
08 feb 2021 08:03 #39125 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Foto's en aktes te groot
Henk,
Na het oproepen van het parenteel, klik eens op het blauwe wereldbollete voor een weergave in de internet browser. Kan helpen

Stuur je met e-mail een ontwerp artikel over dit onderwerp
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H, Clerx

Gemaakt door Kunena