Rapport Afstammingsreeks loopt fout

• De Coster René
  • De Coster René's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
07 aug 2021 07:46 #41708 door De Coster René
Rapport Afstammingsreeks loopt fout werd gestart door De Coster René
Zoals in een ander 'draadje' reeds opgemerkt:
Ik probeer Afstammingsreeks maar heb een foutmelding (zie bijlage).

Daarop zegt Antoon:

Dan gebruik je een oude versie van de rapportmodule (7.1.0.3 of ouder) of in elk geval een oude versie van Afstammingsreeks.asj (1.18 of ouder).

.
Ik stuurde het asj bestand naar Antoon.
Zijn antwoord:

Het bestand in bijlage is OK. Maar is dat ook het bestand dat wordt uitgevoerd? Check het versienummer van Afstammingsreeks.asj dat de fout geeft in het detailvenster (staat op de eerste lijn).

.
Het detailvenster (rapport gestart met CTRL toets) toont de rapportversie niet, want ik beland direct in de foutmelding.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
08 aug 2021 09:14 #41714 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Rapport Afstammingsreeks loopt fout
René,
Mogelijk maak je gebruik van een hookbestand, die nog gebaseerd is op een oude versie van het rapport
Start het rapport met Ctrl+klik en in het detail venster kun je zien of er gebruik wordt gemaakt van
Hookbestanden:
..'AfstammingsreeksHook' niet aanwezig
..'StandaardHook' niet aanwezig

Meer
08 aug 2021 12:52 #41718 door Antoon
Beantwoord door Antoon in topic Rapport Afstammingsreeks loopt fout
René,
Je hebt gelijk, daar had ik niet aan gedacht. De suggestie van Meije werkt ook niet, want dat wordt ook niet getoond bij een fout. Bovendien kan het niet aan een hookbestand liggen, want het is een fout in een asj-bestand, en op die code hebben hookbestanden geen invloed. Toch is er geen andere conclusie dan dat je iets anders uitvoert dan wat je me hebt laten zien. En dus moet je daar naar op zoek. Wil je het versienummer van de rapportmodule in de versie van Aldfaer waarin je de fout krijgt eens checken? Doe dat op twee manieren. Via Help->Informatie en dan bovenaan het venster achter Rapportversie. En Via Help->Versiebeheer Aldfaer, en dan linksboven op Aldfaer-rapporten klikken en dan linksonder onder Geïnstalleerd.

• De Coster René
Meer
08 aug 2021 14:03 #41720 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Rapport Afstammingsreeks loopt fout
Antoon,

In bijlage de 2 gevraagde items.
Bijlagen:

Meer
08 aug 2021 14:59 #41721 door Antoon
Dat is de juiste versie. Hoe roep je het rapport Afstammingsreeks op?

• De Coster René
Meer
09 aug 2021 06:50 #41727 door De Coster René
Antoon,
Wonder boven wonder... Vandaag probeer ik opnieuw en nu lukt het.
Ik roep het rapport op langs icoon (op het menulint) met dropdowmenu 'Standaard Tekstrapporten - Aldfaer rapporten - Afstammingsreeks'.
Het rare is als ik het terug oproep langs 'Recente rapporten' en uit de lijst kies voor deze van vorige week, dat het dan weer fout loopt.

Het enige wat gebeurd is tussen vandaag en gisteren is dat ik de PC opnieuw heb opgestart.
Ra ra ra.

Maar goed het werkt terug en moest dit fenomeen zich opnieuw voordoen dan hoort u het wel.
Alvast bedankt voor de inbreng !

Meer
09 aug 2021 09:07 #41729 door Antoon
René,
Volgens mij staat er ergens in je map met eigen rapporten een oude versie van Afstammingsreeks.asj. Als het nog steeds misgaat met de keuze uit Recente rapporten, dan kan je makkelijk opsporen waar die versie staat. Open Aldfaer.iniprogram met een tekst editor en zoek de lijnen die beginnen met RecentReports. Je zal dan een lijn vinden als deze (het goede rapport):
RecentReports2=C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Afstammingsreeks.asj
Maar je zal ook een lijn vinden met een ander pad. En dat is de locatie van de oude versie.

• De Coster René
Meer
09 aug 2021 13:50 #41746 door De Coster René
Antoon,
Er stond inderdaad nog een tweede lijn in de ALdfaer.iniprogram, nl.
"RecentReports3=C:\Users\Rene\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Aldfaer rapporten\Afstammingsreeks.asj".

Nu loopt alles goed.
Bedankt !!

PS. Er staan daar nog lijnen (RecentReportsxx) in die verwijzen naar "C:\Users\Rene\Docu.....".
Mogen die daar blijven staan?

Meer
09 aug 2021 15:37 #41751 door Antoon
Als het eigen rapporten of invoegtoepassingen zijn (bonusrapporten bijv.), dan is dat geen probleem. Maar standaard rapporten horen niet thuis in de map voor invoegtoepassingen. Zo vermoed ik dat er een hele map Aldfaer rapporten in de map voor invoegtoepassingen staat, met daarin (een oude versie van) alle standaard Aldfaer rapporten. Die map en die rapporten krijg je vervolgens te zien in het rapportvenster onder Overige rapporten en kun je dan via het rapportvenster oproepen. Maar die map wordt nooit bijgewerkt, en dat geeft alleen maar verwarring zoals nu met het rapport Afstammingsreeks. Je moet eens kritisch de inhoud van de map voor invoegtoepassingen bekijken en alles wat daar niet hoort te staan verwijderen.

Gemaakt door Kunena