Ik heb op het vtabblad tekstuele kwartierstaat

Meer
14 sept 2021 09:23 #42439 door Peter Wiss
tekstuele kwartierstaat werd gestart door Peter Wiss
Ik tracht een tekstuele kwartierstaat te maken, waarbij ik zelf de onderwerpen bepaal, die vermeld moeten worden. Bij "extra" vink ik de gekozen onderwerpen aan, die ik wil zien, kies voor "opslaan" maar dat geeft geen resultaat.
Enig idee wat ik fout kan hebben gedaan?
Vriendelijke groet,
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
14 sept 2021 09:44 #42441 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic tekstuele kwartierstaat
Peter, ik neem aan dat u gecontroleerd heeft in Extra -> Instellingen ->Rapporten -> Tekst of de aangevinkte onderwerpen overeenkomen met uw wensen.
De standaard kwartierstaat houdt rekening met die instellingen

Meer
17 sept 2021 12:50 #42508 door Peter Wiss
Beantwoord door Peter Wiss in topic Ik heb op het vtabblad tekstuele kwartierstaat
Ik heb op heb tabblad "extra/instellingen" alles uitgevinkt. Ook heb ik hier bijv. alleen maar "Materiaal" aangevinkt. Ook andere instellingen beperkt aangevinkt, terwijl de rest uit was. Toch heeft dit geen gevolg voor het resultaat een verschijnt het boekrapport kwartierstaat steeds in de meest uitgebreide vorm.
Ik heb dit op verschillende dagen geprobeerd, om uit te sluiten dat er een "blindheid" zou ontstaan.
Toch nog enige suggestie? het zou erg jammer zijn als me dit niet zou lukken.
Vriendelijk groet,
Peter

Meer
17 sept 2021 18:11 #42510 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Ik heb op het vtabblad tekstuele kwartierstaat
Peter,
Ik heb de indruk dat u het niet heeft over de standaard kwartierstaat. Extra > Instellingen > Rapporten > Tekst werkt op de standaard kwartierstaat.
U spreekt nu over "boekrapport kwartierstaat". Ik neem aan dat u daarmede "Maak boeken" bedoelt. Refereer naar de help bij dat bonusrapport

Meer
18 sept 2021 08:51 #42513 door Peter Wiss
Beantwoord door Peter Wiss in topic Ik heb op het vtabblad tekstuele kwartierstaat
Dat is juist. Ik bedoel inderdaad het rapport: Bonus rapport/Maak boeken/Kwartierstaat in boekvorm.
Daar heb ik eerder 2 rapporten gemaakt met 2 verschillende inhouden, maar nu lukt me dat niet meer.

Meer
18 sept 2021 09:56 #42514 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Ik heb op het vtabblad tekstuele kwartierstaat
Peter,

Indien je veranderingen in de instellingen van Maakboeken wilt, dien je eerst in het dialoogvenster te kiezen voor voor aanpassen (+ bewaren/gebruiken) en in het vervolgvenster dien je de vinken te plaatsen voor de items die je wilt veranderingen. Klik daarna op OK en er zullen vervolg vragen worden gesteld. Als die zijn beantwoord dan zal het rapport worden uitgevoerd met de instellingen die jij wenst.
Bij een volgende keer zal het rapport worden uitgevoerd met deze instellingen.

Verder kunt je ook het rapport opstarten met de Ctrl toets ingedrukt te houden en kun je zien voordat het rapport wordt getoond hoe de instellingen in Aldfaer zijn in gesteld die van invloed zijn op de rapportage.
Generatiebegrenzing: is daar één van waarmee een beperking van het aantal generaties kan worden ingesteld.

Meer
18 sept 2021 15:53 #42517 door Peter Wiss
pfff, ja het is me gelukt. Vriendelijk dank voor alle hulp en begrip. Overigens moet ik wel melden, dat het me moeite kost om bij de help functie snel te vinden wat ik zoek en waar ik zijn moet.
prettig weekend
Peter

Meer
18 sept 2021 15:57 #42518 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Ik heb op het vtabblad tekstuele kwartierstaat
Peter,
Kun je aangeven op welk punt de help niet duidelijk is. Dan kan ik dat mogelijk aanpassen.

Meer
19 sept 2021 10:04 #42523 door Peter Wiss
Misschien maak ik te weinig gebruik van het forum. Als je er meer gebruik van maakt zie je ook meer de mogelijkheden.
Ik bedoel met mijn opmerking niets speciaals, maar meer in het algemeen. Maar mogelijk ligt het probleem meer bij mij, dan bij Aldfaer.
Het is zo menselijk als gebruiker, als je iets niet zo gauw kunt vinden om aan de bel te trekken. Je verwacht dan eigenlijk direct een oplossing voor jouw probleem. Ik zou het maar zo laten.
Vriendelijk dank voor de geboden hulp.
Peter

Gemaakt door Kunena