Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

Lees meer

Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 12:39
#42571
Eerder deze week voerde ik van een overlijden de aangiftedatum in bij een persoon maar die datum werd niet vastgehouden. Ook de bronvermelding verdween op het moment dat ik het tijdstip van overlijden wilde invoeren. Tijdstip verdween ook na invoering.
Bij andere personen gebeurde dat niet. Uiteindelijk heb ik de persoon verwijderd en opnieuw ingevoerd en toen was het probleem verholpen.
Voor de zekerheid heb ik Aldfaer opnieuw gedownload maar gisteren opnieuw hetzelfde probleem.
Ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt.
Hebben meer mensen hier last van?

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 13:43
#42574
Maria,
draait u wel eens Stamboom -> Opschonen en Stamboom bestandscontrole en -reparatie?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maria Leclair

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 17:03
#42579
Ik zie regelmatig de remedie 'Stamboom -> Opschonen en Stamboom bestandscontrole en -reparatie'
Misschien toch eens eenvoudig uitleggen aan de gebruiker wat deze ingreep juist doet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maria Leclair

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 18:07
#42581
Opschonen voer ik dagelijks uit. Bestandscontrole en -reparatie regelmatig.

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 18:13
#42582
@ René

zoek in de help met trefwoord 'opschonen'
De volgende gebruiker (s) zei dank u: De Coster René, Maria Leclair

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 18:13
#42583
Die twee acties onder Stamboom starten onmiddellijk en de sneltoets F1 voor de Help kan daar niet het juiste help-venster openen.
Open je evenwel zelf de documentatie onder Help-> Stap-voor-stap -> Bestanden onderhouden dan denk ik dat daar een goede uitleg wordt gegeven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maria Leclair

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 18:15
#42584
@ Maria,
heeft u een standaardinstallatie uitgevoerd? Standaardinstallatie zoek in de help met trefwoord 'standaardmappen'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maria Leclair

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

24 sep 2021 18:16
#42585
Maria Leclair schreef : Opschonen voer ik dagelijks uit. Bestandscontrole en -reparatie regelmatig.

Maria, waar heeft u de stamboom opgeslagen? Staat dat onder C:\Users\maria?\Documenten\Aldfaer\Stambomen of ergens anders, zoals in OneDrive of DropBox?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Maria Leclair

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

25 sep 2021 10:43
#42586
@JayCee,
Ja ik heb een standaardinstallatie uitgevoerd.

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

25 sep 2021 10:48
#42587
Han, de stamboom heb ik opgeslagen onder D. Mijn schijf is gedeeld in C en D. Met one drive en dropbox doe ik niets.

Lees meer

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

01 okt 2021 19:18
#42641
Maria,
in principe is er niets mis mee om in D te installeren. Heeft u Aldfaer in D:\Aldfaer, maar ook de gegevensmappen in dezelfde map staan? Zo ja, de installatiemap van het programma dient uitsluitend voor het programma Aldfaer. Plaats Aldfaer in C:\Aldaer en de andere mappen in D, bv zoiets als D:\Aldfaer\Documenten\...

  • Francke

Re: Invoerdatum, bronvermelding, tijdstip verdwijnen

01 okt 2021 20:59 - 01 okt 2021 21:00
#42642
Aldfaer kan gewoon in D:\Aldfaer of E:\Aldfaer etc etc staan, dat heeft geen enkele invloed op de werking.
Ik heb al jaren Aldfaer (vanaf versie 4) en al zijn bijbehorende zaken op schijf D staan, zonder enkel probleem.
Laatst bewerkt 01 okt 2021 21:00 door Francke.

Gemaakt door Kunena