Verzenden van een tekstrapport met materiaal

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
18 jan 2022 11:14 - 18 jan 2022 11:14 #44004 door Ruud de Ruiter
Verzenden van een tekstrapport met materiaal werd gestart door Ruud de Ruiter
Ik roep een standaard tekstrapport op en laat dat open staan
In de verkenner ga ik naar de uitvoermap en geef de cijfermap een andere naam.
Ik sluit Aldfaer en open de map met de net gegeven naam en dubbelklik aldfaertemp.html
Het rapport opent in mijn standaard internet browser MS Edge en toont de afbeeldingen. Ik klik een afbeelding en het venster Photowindow.htm opent maar dit blijft leeg en toont niet de afbeelding

Hoe krijg ik die afbeeldingen in MS Edge zichtbaar ?
Laatst bewerkt 18 jan 2022 11:14 door Ruud de Ruiter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2022 11:34 #44005 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Ruud,
Bij gebruik van de standaard Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Operabrowser wordt de foto in apart venster lokaal niet getoond, op een server werkt het wel.
Om het lokaal ook mogelijk te maken dient u een snelkoppeling voor Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Operabrowser op het bureaublad te maken en daarvan eigenschappen opvragen en daarin doel uitbreiden met --allow-file-access-from-files

Tussen chrome.exe" en --allow-file-access-from-files moet een spatie staan.

Dit betekent dat u de Google Chrome als standaard browser heeft ingesteld en u opent een htm(l) bestand d.m.v. dubbelklik, dat de foto in apart venster niet wordt getoond, u zult de Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Opera browser via de snelkoppeling op het bureaublad moeten starten en het bewuste htm(l) bestand moeten openen.

Om te voorkomen dat de snelkoppeling op het bureaublad wordt overschreven bij een update van de Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Operabrowser dient de standaardnaam van de de snelkoppeling gewijzigd te worden maak hiervan Google Chrome lokaal, Microsoft Edge lokaal, Vivaldi lokaal en Opera lokaal

• Ruud de Ruiter
Meer
18 jan 2022 12:30 #44007 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Meije,
Als ik aldfaertemp.html dubbelklik kom ik toch nooit in die snelkoppeling voor Google Chrome, Microsoft Edge, Vivaldi en Opera?

Is het dan niet mogelijk om die --allow-file-access-from-files in de rapportage sjablonen in te bouwen want ik zie het niet zitten om dit aan ontvangers van de rapporten over te laten.
En werkt die --allow-file-access-from-files ook op Mac, of Linux systemen ?

Meer
18 jan 2022 16:44 #44015 door Meije van Slageren
Beantwoord door Meije van Slageren in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Ruud,
Je moet via de snelkoppeling van Microsoft Edge lokaal op het bureaublad navigeren naar de aldfaertemp.html en dan kun je wel in het aparte venster de foto te zien en vergroten dan wel verkleinen

Inbouwen is niet mogelijk omdat het niet bekend is welke standaard browser er gebruikt wordt

Ik weet niet of de oplossing die ik heb aangegeven ook werkt voor Mac en Linux.

• Ruud de Ruiter
Meer
19 jan 2022 14:56 - 19 jan 2022 15:08 #44032 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Meije
Mijn browser shortcut staat al in the toolbar. Hoe maak je dan een tweede shortcut op het bureau ? Doe mogelijkheid wordt niet aangeboden

Er ontgaat mij nog iets. Ok ik start die browser via de shortcut voorzien van --allow-file-access-from-files. Maar waar vindt ik dan een "file open" functie in de dan aktieve browser?
Laatst bewerkt 19 jan 2022 15:08 door Ruud de Ruiter.

• Ruud de Ruiter
Meer
19 jan 2022 16:07 - 19 jan 2022 16:23 #44033 door Ruud de Ruiter
Verder gezocht. Allow access from files is niet nodig want MS Edge heeft die mogelijkheid ingebouw.
Windows > muisover Microsoft Edge > rechtsklik > Plus > Open bestand

Je behoudt dus de normale werking van MS Edge. Een werking die met --allow-file-access-from-files.verloren gaat.
Laatst bewerkt 19 jan 2022 16:23 door Ruud de Ruiter.

Meer
19 jan 2022 16:55 #44034 door Meije van Slageren

Ruud schreef: Windows > muisover Microsoft Edge > rechtsklik > Plus > Open bestand

Waar moet ik deze actie uitvoeren?

• Ruud de Ruiter
Meer
19 jan 2022 17:37 #44035 door Ruud de Ruiter
zie plaatje

of browse/scroll door de lijst van programma's
Bijlagen:

Meer
19 jan 2022 19:39 #44036 door Meije van Slageren
Ruud,
Het plaatje toont het venster dat wordt getoond als je op de Windows toets drukt of bij mij ook als ik start op de taakbalk
Als ik dan vervolgens de muis op Edge plaats en rechtsklik klik wordt een uitval venster getoond met de mogelijkheid om nieuw venster te te kiezen.

En dan kan ik via deze weg geen vergroting verkrijgen die beschikbaar is in het aangewezen html bestand.
Kun je stap voor stap aangeven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen
Bijlagen:

Meer
19 jan 2022 22:32 #44038 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Verzenden van een tekstrapport met materiaal
Meije,
klik op 'Meer' Ruud is vergeten om 'Plus' te vertalen.....................

• Ruud de Ruiter
Meer
19 jan 2022 22:55 - 19 jan 2022 22:56 #44040 door Ruud de Ruiter
Inderdaad plus = meer
Maar ik zie dat Meije meerdere browsers heeft. Ben benieuwd of hetzelfde met de andere browsers ook werkt?
Laatst bewerkt 19 jan 2022 22:56 door Ruud de Ruiter.

• Ruud de Ruiter
Meer
20 jan 2022 08:29 - 20 jan 2022 08:35 #44044 door Ruud de Ruiter
Voor alle duidelijkheid:Window > muisover MS Edge > rechtsklik > Meer > Bestandslocatie openen
Navigeer naar de betreffende map > open map > aldfaertemp.html (of de daar aan gegeven naam als b.v. _start.html)

Bijlagen:
Laatst bewerkt 20 jan 2022 08:35 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena