Opgenomen bestandsformaten in standaard tekstrapporten

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
18 jan 2022 12:34 #44008 door Ruud de Ruiter
Uit de Help
Voor afbeeldingen en foto's worden bijna alle grafische formaten ondersteund (gif, jpg, bmp, tiff, png, etc), voor geluiden het formaat WAV en voor video het formaat AVI en MPE. Voor het koppelen van een ander type bestand kiest u natuurlijk voor Alle bestanden (*.*).

Het koppelvenster voor materiaal toont voor afbeeldingen alleen de formaten *.bmp, *.jpg, *.jpeg en *.png en geen *.gif of *.tiff. Deze kunnen formeel alleen via “Alle bestanden” toegevoegd worden

Voor video ontbreekt de gangbare *.mov en *.mp4 en voor geluid *.mp3. Ook deze kunnen alleen via “Alle bestanden” gekoppeld worden.

Echter, bijna alles wat via “Andere bestanden” wordt gekoppeld wordt niet in de rapportage opgenomen. Nu heb ik er begrip voor dat niet alles voor opname in een rapport toepasbaar is maar er is toch één formaat dat echt in een rapport gemist wordt en dat is *.pdf.

Waarom wordt dat gemist? Wel omdat een *.pdf een meerbladig document kan bevatten en dus b.v. tien of meer document scans kan vervangen. Daarom mijn wens om tenminste *.pdf in de standaard tekst rapportages op te nemen.

OK, ik realiseer mij dat een *.pdf ook honderden pagina’s groot kan zijn. . . .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena