uitprinten personenlijst

Meer
28 mei 2022 13:05 #45261 door Jos De Wolf
uitprinten personenlijst werd gestart door Jos De Wolf
hallo,
ik wil graag de personenlijst uitprinten, maar weet niet hoe dat moet. reden hiervoor is dat er een heleboel personen opstaan die geen proband nummer hebben. wil graag crosschecken of deze personen elders toch al op de lijst staan. ik gebruik Aldfear 10.1 en windows 11.
mvrgr Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28 mei 2022 16:19 #45262 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic uitprinten personenlijst
Ga naar de personenlijst en klik met de rechtermuis, waardoor er een keuze komt. Kies voor 'selecteer alle personen' en klik vervolgens op het Overzichticoontje of ook met de rechtermuis in de Personenlijst op 'Overzicht..."

Het is mij wel niet helemaal duidelijk wat u er mee gaat doen. U zegt nl dat u wilt kijken op de lijst of iemand er al op staat. Daar is toch een andere functie voor om naar dubbelen te zoeken? Stamboom -> Controleer gegevens en dan 'dubbelen'"

Meer
28 mei 2022 17:31 #45263 door Evert
Beantwoord door Evert in topic uitprinten personenlijst
Beste Jos,
Een proband- maar beter nog een kwartierstaatnummer krijgen ze in de personenlijst alleen als ze als voorouders in de kwartierstaat van de referentie persoon zitten.
Als het bijv. broers en/of zussen (neven/nichten) van een voorouder zijn krijgen ze dus geen nummer.

Meer
29 mei 2022 07:17 #45264 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic uitprinten personenlijst
Je kan ook de personenlijst exporteren naar Exell, maar 't is te zien wat je bedoeling is.

Meer
29 mei 2022 10:23 - 29 mei 2022 10:38 #45265 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic uitprinten personenlijst
Dag Jos,
Ik vermoed dat je een nieuwe gebruiker bent en dat je nog niet door hebt hoe de sortering van de personenlijst vast te leggen opdat de personen juist gesorteerd worden.
Open de personenlijst,
Klik het slotje opdat dit opent
Klik Achternaam
Druk Shift in en houdt ingedrukt
Klik Voornaam
Klik Geboorte/Doop
Laat shift los
Klik Slotje
De personenlijst is actief bij het invoeren of koppelen van een persoon
Toont deze dat de persoon al in de lijst staat, dubbelklik die persoon in de lijst en OK

Ben je niet zeker, doe dan eerst een shift-klik op de persoon in de lijst om eventueel bestaande relaties, ouders, kinderen te tonen

Komt de persoon nog niet voor, dan vul je in het koppelvenster de bekende gegevens van die nieuwe persoon in. Het koppelvenster is dan in feite als zoekvenster in gebruik
Laatst bewerkt 29 mei 2022 10:38 door Ruud de Ruiter.

Meer
30 mei 2022 07:52 #45266 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic uitprinten personenlijst
correctie op mijn bericht van 29/5
In plaats van " eerst een shift-klik op de persoon in de lijst om eventueel bestaande relaties, ouders, kinderen te tonen" gebruik Ctrl met muis over.

Gemaakt door Kunena