- Forum
- Forum categorieën
- Standaard Aldfaer en CBG rapporten
- kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
- Mary Sanstra-Veenis
-
Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 jan 2023 12:55 #46682
door Mary Sanstra-Veenis
kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken werd gestart door Mary Sanstra-Veenis
afgelopen week probeerde ik een grafische parenteel te maken van een van de bestanden, maar dat lukte niet, een foutmelding!
Ik gebruik aldfaer al lange jaren, maar heb totaal geen verstand van de technische digitale achtergrond. Dus de melding zegt me niets over hoe ik het zou kunnen oplossen. Op aanraden van iemand van genealogie-senior heb ik geprobeerd eerst eens even een persoonskaart te maken. Maar ook dat lukt niet. Ook niet als ik de pc heb afgesloten en opnieuw gestart. Ook niet bij alle andere bestanden... In de bijlage het schermpje dat ik dan te zien krijg.
Ik kan wel personen aanvullen , datums toevoegen enz. alles werkt verder naar behoren, maar dit dus niet!
Wat gaat er nou fout en hoe krijg ik het weer werkend?
Ik hoop dat u een oplossing heeft. Maar gaat u er vanuit dat ik 83 jaar ben en niet allerlei technische dingen begrijp. De hulp die ik ooit van John Wijnands (eerst Seniorweb Genealogie en later Genealogie-senior via Google groups) kreeg, is er niet meer... Ik mis John zo na zijn overlijden enige tijd geleden! Misschien zou zelfs iemand de computer moeten overnemen, zoals John wel eens deed als we er niet uitkwamen (zelfs via de telefoon). ik ben bezig voor een boek dat we samen maken met 3 verre neven, maar zo schieten we niet op!
Bij voorbaat dank voor uw aandacht en hulp.
Vriendelijke groet,
Mary D. Sanstra-Veenis
Ik gebruik aldfaer al lange jaren, maar heb totaal geen verstand van de technische digitale achtergrond. Dus de melding zegt me niets over hoe ik het zou kunnen oplossen. Op aanraden van iemand van genealogie-senior heb ik geprobeerd eerst eens even een persoonskaart te maken. Maar ook dat lukt niet. Ook niet als ik de pc heb afgesloten en opnieuw gestart. Ook niet bij alle andere bestanden... In de bijlage het schermpje dat ik dan te zien krijg.
Ik kan wel personen aanvullen , datums toevoegen enz. alles werkt verder naar behoren, maar dit dus niet!
Wat gaat er nou fout en hoe krijg ik het weer werkend?
Ik hoop dat u een oplossing heeft. Maar gaat u er vanuit dat ik 83 jaar ben en niet allerlei technische dingen begrijp. De hulp die ik ooit van John Wijnands (eerst Seniorweb Genealogie en later Genealogie-senior via Google groups) kreeg, is er niet meer... Ik mis John zo na zijn overlijden enige tijd geleden! Misschien zou zelfs iemand de computer moeten overnemen, zoals John wel eens deed als we er niet uitkwamen (zelfs via de telefoon). ik ben bezig voor een boek dat we samen maken met 3 verre neven, maar zo schieten we niet op!
Bij voorbaat dank voor uw aandacht en hulp.
Vriendelijke groet,
Mary D. Sanstra-Veenis
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- JayCee
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 968
14 jan 2023 13:57 - 14 jan 2023 14:02 #46683
door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
Vanop afstand kan ik trachten u te helpen door middel van Teamviewer.
Wat is Teamviewer?
(klik op de blauwe link.)
Zo ja, klik op 'Lees meer' onder mijn naam en vervolgens op het zwart envelopje voor mijn e-mailadres. Stuur mij dan een mail om af te spreken.
Het kan eventueel nu.
Zo ja, klik op 'Lees meer' onder mijn naam en vervolgens op het zwart envelopje voor mijn e-mailadres. Stuur mij dan een mail om af te spreken.
Het kan eventueel nu.
Laatst bewerkt 14 jan 2023 14:02 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
14 jan 2023 17:38 #46686
door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
Ik heb zo maar het idee dat er weg wordt geschreven naar een USB stick (D:\) maar die USB is nu niet aan de PC verbonden.
- Mary Sanstra-Veenis
-
Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 jan 2023 17:54 #46689
door Mary Sanstra-Veenis
Beantwoord door Mary Sanstra-Veenis in topic kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
ik dacht een melding via e-mail te krijgen, maar zo werkt dit niet, begrijp ik nu. Dus pas nu zie ik uw reactie.
Het zou heel fijn zijn als u ons kunt helpen. Maar wanneer schikt het u?
Het zou heel fijn zijn als u ons kunt helpen. Maar wanneer schikt het u?
- Mary Sanstra-Veenis
-
Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 jan 2023 17:59 #46690
door Mary Sanstra-Veenis
Beantwoord door Mary Sanstra-Veenis in topic kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
Beste meneer Kortekaas, op deze computer is D:\ geen USB-stick, maar het gedeelte waar de documenten zitten.
Het is verdeeld in een OS C, Data D en Back-up F
Dus dat kan het niet zijn.
Het is verdeeld in een OS C, Data D en Back-up F
Dus dat kan het niet zijn.
- JayCee
-
Minder
Lees meer
15 jan 2023 18:31 #46691
door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
Om buiten de forum om af te spreken, klik op 'Lees meer' onder mijn naam en vervolgens op het zwart envelopje voor mijn e-mailadres. Stuur mij dan een mail om af te spreken.
- Ruud de Ruiter
-
15 jan 2023 21:12 #46693
door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic kan ineens geen parenteel of ander overzicht, persoonskaart meer maken
Mary
De melding: ///D://Aldfaer/rapportuitvoer/1673295907/index.html is volgens mijn bescheiden mening een verwijzing naar een internet locatie en een melding van de webbrowser en niet een melding van Aldfaer
Een PC pad zou zijn: D:\User\pcnaam\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\1673295907\index.html
\ schuin links en niet rechts.
Is er gesleuteld aan de Aldfaer installatie?
De melding: ///D://Aldfaer/rapportuitvoer/1673295907/index.html is volgens mijn bescheiden mening een verwijzing naar een internet locatie en een melding van de webbrowser en niet een melding van Aldfaer
Een PC pad zou zijn: D:\User\pcnaam\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\1673295907\index.html
\ schuin links en niet rechts.
Is er gesleuteld aan de Aldfaer installatie?
- JayCee
-
Minder
Lees meer
15 jan 2023 23:24 - 15 jan 2023 23:24 #46694
door JayCee
Via Teamviewer: een foutieve dubbele \\ in het pad voor rapportuitvoer en invoegtoepassingen was de oorzaak.
Laatst bewerkt 15 jan 2023 23:24 door JayCee.