selecteren van complete stamboom
- PJ van Roon
- Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 mrt 2023 12:06 #47100
door PJ van Roon
selecteren van complete stamboom werd gestart door PJ van Roon
Goede middag,
Als ik een parenteel oproep krijg ik een keurige lijst. Ik roep deze op met het icoontje op de bovenste balk.
Ik krijg dan onderaan een index te zien van 955 personen.
het probleem is, dat ik dan als ik begin met de persoon in 1664 mijn zoon dan een nummer krijg die als volgt is 1.1.6.8.1.2.14.15.1.1.3.3.
Datzelfde krijg ik ook als ik het menu volg van de rapporten.
Nu heb ik lang geleden een keer een parenteel opgeroepen ( en helaas weet ik de datum niet meer en hoe ik die opgeroepen heb , maar daar worden de personen aangegeven met Anthony van 1664 met achternaam als persoon I ( Romeinse 1 ) en dan de de kinderen als 1 en 2, gevolgd door II-IIb en vervolgens met IIIa, IIIb,IIIc enz en dan veel verderop met XII-f en XII-g enz.
HOE krijg ik een parenteel met deze nummers/letters? Dat leest VEEL makkelijker en geeft daardoor ook de generaties goed leesbaar door.
Ik ben u zeer erkentelijk, als u mij aangeeft hoe ik zo'n parenteel weer kan oproepen.
Met dan en vriendelijke groet,
PJ van Roon
Maassluis
Als ik een parenteel oproep krijg ik een keurige lijst. Ik roep deze op met het icoontje op de bovenste balk.
Ik krijg dan onderaan een index te zien van 955 personen.
het probleem is, dat ik dan als ik begin met de persoon in 1664 mijn zoon dan een nummer krijg die als volgt is 1.1.6.8.1.2.14.15.1.1.3.3.
Datzelfde krijg ik ook als ik het menu volg van de rapporten.
Nu heb ik lang geleden een keer een parenteel opgeroepen ( en helaas weet ik de datum niet meer en hoe ik die opgeroepen heb , maar daar worden de personen aangegeven met Anthony van 1664 met achternaam als persoon I ( Romeinse 1 ) en dan de de kinderen als 1 en 2, gevolgd door II-IIb en vervolgens met IIIa, IIIb,IIIc enz en dan veel verderop met XII-f en XII-g enz.
HOE krijg ik een parenteel met deze nummers/letters? Dat leest VEEL makkelijker en geeft daardoor ook de generaties goed leesbaar door.
Ik ben u zeer erkentelijk, als u mij aangeeft hoe ik zo'n parenteel weer kan oproepen.
Met dan en vriendelijke groet,
PJ van Roon
Maassluis
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Kortekaas
-
15 mrt 2023 12:53 #47103
door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic selecteren van complete stamboom
Ga naar Menu -> Extra -> Instellingen -> Rapporten en vink daar aan de rechterkant 'Romeinse nummering' aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PJ van Roon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.