Aldfaer voor de iPad

• Jan de Boer
  • Auteur
Lees meer

Aldfaer voor de iPad

30 mrt 2016 21:44
Nu er een versie voor de Mac is, die overigens uitmuntend werkt, ben ik benieuwd wanneer er een versie voor de iPad komt. Ik ben heel erg tevreden met de versie voor de Mac. Hij werkt sneller dan mijn versie die ik op Windows gebruikte. Maar dat kan ook aan mijn Windows systeem hebben gelegen. Bij mij staan de Aldfaer bestanden in de Cloud en dan zou een versie voor de iPad erg handig zijn om buitenshuis te gebruiken. Zult u zeggen neem je toch een Macbook voor. En dat zou kunnen. Maar een iPad heb ik en een Macbook niet.

Groeten,
een tevreden Aldfaer gebruiker op een iMac
Jan
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Aldfaer voor de iPad

30 mrt 2016 22:16 - 30 mrt 2016 22:17
Voor zover mij bekend zijn er geen plannen voor een iPad of iPhone versie. Te meer daar de programma mogelijkheden van iPad/iPhone te beperkt zijn om een volwaardig genealogie programma te draaien. Wat ik van dergelijke apps gezien en geprobeerd heb zijn het een ietwat uitgebreidere versie van de adres/telefoonlijst

De enige mogelijkheden die ik bij anderen gezien heb en die bruikbaar zijn is het exporteren van een rapportage. Je zou b.v. kunnen proberen of "Maak Boeken", "Maak Aldfaer CD", Internet of Flexitree een voor iPad bruikbare presentatie opleveren.

Blijft dat ook met die je niet "werken" kunt
Laatst bewerkt 30 mrt 2016 22:17 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
  • Jan de Boer
  • Auteur
Lees meer

30 mrt 2016 22:23
Ruud,

dank je voor het snelle antwoord. Wordt het verhaal niet anders met een iPadPro?

Dat zit toch tussen een iPad en een MacBook?

Groeten,
Jan
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

30 mrt 2016 22:35 - 30 mrt 2016 22:37
Voor mij is iPadPro een marketing kreet voor een iPad met een groter scherm maar doet (afgezien van de camera) niets meer of minder dan de iPad Air maar kost wel ongeveer het dubbele en voor dezelfde orde van grootte koop je dan een iBook
iPadPro en iPad Air draaien voor zover mij bekend onder een praktisch identiek OS
Laatst bewerkt 30 mrt 2016 22:37 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan de Boer
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

30 mrt 2016 23:50
Jan,

Officieel wordt Aldfaer op de Mac niet ondersteund, maar zolang het werkt, werkt het (dankzij een groot aantal hulpprogramma's en dankzij het feit dat de iMac, de MacBook etc op in essentie dezelfde hardware als Windows draaien).

De iPad heeft echter speciaal ontwikkelde programma's nodig en daar gaan al snel manjaren in zitten. Om die reden bestaan er geen plannen om een versie voor de Apple tablets te ontwikkelen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan de Boer
Onderwerp is gesloten.
  • Ron Kulik
Lees meer

13 apr 2016 18:42
Ik ben nieuw op dit forum en heb zojuist (weer) Aldfaer op de iMac geïnstalleerd. Ik had het een tijdje geleden ook middels WinOnX maar dat functioneerde ineens niet meer. Ik ben Wim Rozendaal heel dankbaar dat het weer op de iMac werkt want op de laptop, die we ook hebben, is het een ramp. Maar dat ligt aan Windows (langzaam, veel updates etc.)
Ben ook heel blij met de tip om "Hints" uit te schakelen zodat de muisaanwijzing weer correct is want dat was een beetje lastig.

Op iPad gebruik ik overigens GedView. Dat vind ik zelf een bruikbaar programma om de GedCom files die ik uit AldFaer exporteer toch bij me te hebben op de iPad. GedView zal, naar ik aanneem, ook op de iPhone werken maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

13 apr 2016 19:39
Zo is het ook mogelijk Aldfaer op een Linux computer te draaien. Middels een hulprogramma PlayLinux genaamd.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

13 apr 2016 20:12
PietP schreef : Zo is het ook mogelijk Aldfaer op een Linux computer te draaien. Middels een hulprogramma PlayLinux genaamd.
PlayLinux moet PlayOnLinux zijn.
(graag een wat langere tijd om fouten te kunnen verbeteren, verder de mogelijkheid om altijd je eigen bericht te kunnen weggooien)
Onderwerp is gesloten.
  • Arnold
Lees meer

25 apr 2016 18:18
Hallo Ruud de Ruiter,

Ik heb geprobeerd om de bestanden van "Maak Aldfaer CD"in over te zetten naar IPad air 2 maar zonder succes. Voor het inlezen heb ik de Icould methode gebruikt. Het probleem hier en ook met andere inleesmethodes is dat Apple zelf geen mappen kan aanmaken. Men kan de meeste mappen handmatig invoeren maar submappen niet. Hoe dit moet gebeuren weet ik niet? Zijn er nog die hetzelfde probleem hebben?

Ik heb nog een ander probleem in verband met werking met het Forum :

Geachte Heren,
Bij mijn weten is het 5 of 6 jaar geleden, dat ik persoonlijk contact had met een medewerker van het Forumprogramma. Waarschijnlijk heb ik toen de persoon in kwestie niet bedankt waarvoor mijn oprechte exsksuses. Sedert 29 februari 2016 staat er een berichtje om er mij er op te wijzen dat het gebruikelijk is na het consulteren van het Forum de helper te bedanken voor de geleverde informatie.
Regelmatig bezoek ik het Forum van Aldfaer om na te gaan of er eventueel nieuwigheden beschikbaar zijn. Recentelijk zoek ik specifiek informatie op met betrekking tot de systemen van Apple en in het bijzonder met Ipad. Bij een vluchtig nazicht van enkele items van het forum weet ik echt niet wie ik moet bedanken tenzij ik natuurlijk beroep doe op de medewerking van een collega.
Graag uw commentaar

Dank bij voorbaat.

Arnold Soete
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 apr 2016 19:28
Dag Arnold,

'Maak Aldfaer CD' maakt 6 submappen aan.
DE methode die je aangeeft zegt mij niets daar ik geen ipad heb.
Daarom onderstaande methode:
Je dient alle bestanden die in de uitvoermap maakaldfaercd de map maakaldfaercd met zijn supmappen over te zetten naar je Ipad
En vanuit de map maakaldfaercd index.hlml te gebruiken om te starten.
Onderwerp is gesloten.
  • Arnold
Lees meer

30 apr 2016 21:55
Hallo Meije van Slageren,

Ik heb zoals u voorstelde 6 submappen aangemaakt en vervolgens gestart met index.html. Een en ander werkt nog niet zoals het hoort. Ik breng je op hoogte van zodra alles werkt. Dit kan nog even duren want zelf heb ik geen Ipad. Ik beschik slechts sporadisch over de Ipad van mijn zus.

Nogmaals dank voor uw medewerking.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena