- Bedankjes 79
Aldfaer versie 7.0
- Wim Rozendaal
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer versie 7.0
02 jun 2018 11:41
Vandaag heeft het Aldfaerteam een nieuwe versie van Aldfaer gepubliceerd. Deze versie wordt aangeboden bij het opstarten van aldfaer. NOG NIET INSTALLEREN OP DE MAC! Ik moet dit nog testen.
- Daniel Lootens
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Aldfaer versie 7.0
20 jun 2018 10:59
dag Wim,
Zoals ik u verteld heb ben ik een 6000 namen kwijt van mijn stamboom. Ik heb ook een stamboom staan op my heritage ,die met aldfaer kan verbonden worden; Ik heb daarvan een gedcom gemaakt en deze gedownload in aldfaer, dit werkt behalve de namen met een voorzetsel vb: de Backer, de Groote, van de walle enz. worden genoteerd als de de backer, de de Groote, van van de walle enz.. Hoe kan ik deze dubbeling te niet doen ??
Verder heeft Ruud mij geschreven dat een veiligheidskopie conversie van de oude stamboom wordt gemaakt alvorens de nieuwe versie van aldfaer 7 wordt geïnstalleerd. Hoe ziet zo een conversie file eruit ?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Zoals ik u verteld heb ben ik een 6000 namen kwijt van mijn stamboom. Ik heb ook een stamboom staan op my heritage ,die met aldfaer kan verbonden worden; Ik heb daarvan een gedcom gemaakt en deze gedownload in aldfaer, dit werkt behalve de namen met een voorzetsel vb: de Backer, de Groote, van de walle enz. worden genoteerd als de de backer, de de Groote, van van de walle enz.. Hoe kan ik deze dubbeling te niet doen ??
Verder heeft Ruud mij geschreven dat een veiligheidskopie conversie van de oude stamboom wordt gemaakt alvorens de nieuwe versie van aldfaer 7 wordt geïnstalleerd. Hoe ziet zo een conversie file eruit ?
Alvast bedankt voor uw reactie.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 97
20 jun 2018 11:41
Voor conversie werd inderdaad een veiligheidskopie gemaakt van het niet-geconverteerde bestand. Die veiligheidskopie staat in dezelfde map als uw oorspronkelijke bestand en heeft de naam [mijnstamboom] - voor conversie vs 7.alx, waarbij [mijnstamboom] de oorspronkelijke naam is van uw Aldfaerbestand.
- Sjef Kubben
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 jun 2018 13:20
Ik heb hetzelfde probleem. Waar kan ik de oude versies van Aldfaer voor Mac downloaden? Dank!
- Wim Rozendaal
-
Auteur
21 jun 2018 17:44
De oude versie van Aldfaer voor de Mac kunt u downloaden van
www.aldfaer.net/sitemap/files/downloads/aldfaer.dmg
In die versie is aldfaer 6.2 opgenomen.
www.aldfaer.net/sitemap/files/downloads/aldfaer.dmg
In die versie is aldfaer 6.2 opgenomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sjef Kubben
- Wim Rozendaal
-
Auteur
21 jun 2018 18:00
Daniel,
als recatie op het eerste deel van je bericht nog het volgende. Je bent niet de enige met problemen met de gedcom import uit andere systemen. Ik ken zelf geen gedcom uit MyHeritage dus ik weet niet waardoor het fout gaat. Kan je me een klein stukje 9met meerdere personen die fout worden geïmporteerd toezenden? Als ik dan de structuur zie kan ik je misschien wel adviseren hoe de fout op te lossen.
als recatie op het eerste deel van je bericht nog het volgende. Je bent niet de enige met problemen met de gedcom import uit andere systemen. Ik ken zelf geen gedcom uit MyHeritage dus ik weet niet waardoor het fout gaat. Kan je me een klein stukje 9met meerdere personen die fout worden geïmporteerd toezenden? Als ik dan de structuur zie kan ik je misschien wel adviseren hoe de fout op te lossen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Daniel Lootens
- Han Kortekaas
-
22 jun 2018 01:15
In de gedcom van MyHeritage zit de Tag 2 SURN die ten onrechte gevuld is met het tussenvoegsel. Er staat dus iets van '2 SURN van der Laan'. Remedie is om alle SURN tags te verwijderen en de vink te zetten bij de gedcom import 'tussenvoegsels in apart veld'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Daniel Lootens
- Daniel Lootens
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 jun 2018 19:37
dag Han en Wim,
Ik heb een gedcom vanuit my heritage in aldfaer gebracht en het vinkje geplaatst bij "tussenvoegsel in apart veld" toch krijg ik nog steeds de namen met een dubbel voorzetel zoals de de groote, de de keizer, van van de walle enz.
Hoe kan dit opgelost worden?
alvast bedankt voor uw reactie,
daniel
Ik heb een gedcom vanuit my heritage in aldfaer gebracht en het vinkje geplaatst bij "tussenvoegsel in apart veld" toch krijg ik nog steeds de namen met een dubbel voorzetel zoals de de groote, de de keizer, van van de walle enz.
Hoe kan dit opgelost worden?
alvast bedankt voor uw reactie,
daniel
- Han Kortekaas
-
26 jun 2018 21:26
Ik denk dat u vergeten bent de tag 2 SURN uit de gedcom te verwijderen.
Dus eerst dit doen alvorens u de gedcom inleest.
Dus eerst dit doen alvorens u de gedcom inleest.
- Daniel Lootens
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 jun 2018 10:00
Waar kan ik die tag SURN in de gedcom vinden ?
daniel
daniel
- Han Kortekaas
-
27 jun 2018 16:41 - 27 jun 2018 16:42
Als u de gedcom opent met een editor dan zoekt u naar het begin van de regel die met '2 SURN'begint
Daar staat iets van '2 SURN van der Laan'. Haal al dit soort regels weg, sla op en probeer overnieuw te importeren in een schoon bestand, dan kunt u dat makkelijker overzien.
Ik hoop dat je e.e.a. doet met versie 6.2 volgens het advies van Wim.
Daar staat iets van '2 SURN van der Laan'. Haal al dit soort regels weg, sla op en probeer overnieuw te importeren in een schoon bestand, dan kunt u dat makkelijker overzien.
Ik hoop dat je e.e.a. doet met versie 6.2 volgens het advies van Wim.
Laatst bewerkt 27 jun 2018 16:42 door Han Kortekaas.
- Daniel Lootens
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
30 jun 2018 20:20
ik heb mijn gedcom geopend met een editor en heb vastgesteld dat alle gegevens omtrent elke persoon eindigt met een lijn 2 SURN gevolgd door de eigennaam. Dit gebeurt zowel voor eigennamen zonder voorzetsel als deze met een voorzetsel. In mijn gedcom heb ik meer dan 31000 namen dus evenveel lijnen wegdoen of bestaat er een eenvoudiger methode in het editorprogramma ?
ik werk terug met versie 6.2
ik werk terug met versie 6.2