Oeps ... toch nieuwste versie geïnstalleerd op Mac

Lees meer

Re: Oeps ... toch nieuwste versie geïnstalleerd op Mac

06 jun 2018 16:59
Constant,

Ik denk dat je nu een soort van mix van versie 6 en versie 7 van Aldfaer op je systeem hebt. Ik raad je aan om aldfaer.app uit de programma map te verwijderen. Evenzo met de map invoertoepassingen ui \userss\GEBRUIKERSNAAM\documenten\aldfaer te verwijderen. Daarna opnieuw installeren zou he probleem moeten oplossen.

Lees meer

15 jun 2018 13:01
Beste Wim,
(ik was een weekje weg) Ik heb je adviezen opgevolgd en heb de indruk dat het systeem nu lekkerder draait. Het door mij gesignaleerde probleem (het html bestand in Safari niet meer kunnen openen) bleek bij het nalopen van alle instellingen overigens te maken te hebben met (foute) plaats waar de standaard map voor Rapportuitvoer zich bevond. Alles is nu opgelost. Hartelijk dank!

• Els van der Geest
Lees meer

17 jun 2018 17:14
Even een vraag: als ik de blauwe map in documenten wil zetten, krijg ik de vraag of ik wil vervangen of samenvoegen. Wat is het beste om te doen, zodat ik mijn bewaarde stambomen niet kwijtraak?

Lees meer

18 jun 2018 14:17
Ik ben geen Mac gebruiker, maar ik ken binnen Aldfaer niet een 'blauwe map'. Binnen de programmatuur van Aldfaer ook niet de term "vervangen of samenvoegen", dus de vraag waar was u mee bezig?

Lees meer

21 jun 2018 17:31
Han,

dit zijn geen aldfaer problemen, maar zijn typische zaken voor een Mac. De blauwe pam staat voor wat in windows een folder wordt genoemd. De vraag over samenvoegen of vervangen komt uit het operating systeem van d eMac wanneer je een bestaande map wilt overschrijven met een map met de zelfde naam.

Els,

je kunt als je de stambomen wilt bewaren alleen maar voor samenvoegen kiezen. Anders worden je stambomen overschreven (tenzij je die erst naar een ander plaats op de mac heb gekopieerd)

• Gert Schouwstra
Lees meer

04 jul 2018 08:15
Ook ik ben het slachtoffer van mijn onschuld geworden. Ik dacht even een kleine update te installeren en had niet in de gaten dat het om een nieuwe versie gaat dit nog niet stabiel is. Dat is goed te zien: geen koppelingen naar foto's meer, raar lettertype, sorteringen werken niet, en invoer van een huwelijk levert een koppeling naar verkeerde persoon op. Ik zal zodra ik tijd heb de instructies doorlezen en de oude versie proberen terug te zetten.

• Gert Schouwstra
Lees meer

14 jul 2018 18:43 - 14 jul 2018 18:44
Ik merk dat ik toch niet goed weet hoe ik een vorige versie moet terugzetten. Is er een eenvoudige handleiding waarin de stappen worden beschreven die ik moet doen? Volgende week krijg ik vakantie en dan wil ik dit klusje proberen te fiksen
Laatst bewerkt 14 jul 2018 18:44 door Gert Schouwstra.

Lees meer

14 jul 2018 21:01
Ben zelf geen Mac-gebruiker maar heb dit bericht op deze forum gevonden in de rubriek 'Aldfaer op een Mac'.

Voor conversie heeft Aldfaer een veiligheidskopie gemaakt van het niet-geconverteerde bestand. Die veiligheidskopie staat in dezelfde map als uw oorspronkelijke stamboombestand en heeft de naam [mijnstamboom] - voor conversie vs 7.alx, waarbij [mijnstamboom] de oorspronkelijke naam is van uw Aldfaerbestand.
Open vervolgens dat bestand in versie 6.2.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gert Schouwstra

Gemaakt door Kunena