Aldfaer op Mac Catalina
- John
- Auteur
19 okt 2020 06:58 #37326
door John
Aldfaer op Mac Catalina werd gestart door John
Ik heb een VM geïnstalleerd en in de VM heb ik Mojave geïnstalleerd. Vervolgens installeer je dan Aldfaer. Ik heb 6.2 nu draaiend op een guest (Mojave) welke draait op de host Catalina. Geen probleem. Ik ga er maar even vanuit dat ik de naam van de VM mag noemen, immers PD wordt hier in deze draad ook genoemd. Heb VMWare Fusion Player 12 geïnstalleerd. Gratis en voor niets te downloaden voor home users. Was altijd honderdnegenenveertig dollar maar nu gratis. Wel even een account aanmaken. Versie 7.x van Aldfaer heb ik niet geprobeerd. Misschien werkt dat ook onder Mojave. Oh ja, Fusion Player draait niet op Mojave. Dus eerst updaten naar Catalina, dan VM Fusion Player 12 installeren. En dan in de VM Mojave installeren. Succes ermee. Die fusion Player kun je vinden op Vmware punt com
Aan de beheerders van dit forum, en/of de makers van Aldfaer:
Wat is nu de laatste stand van zaken m.b.t. Aldfaer op Mac? Ik heb geprobeerd om wijzer te worden van de diverse draadjes hieromtrent maar ik kom er niet aan uit. Er loopt nogal wat over dit onderwerp namelijk en de tijdslijn is hierdoor niet meteen duidelijk voor mij.
Wat is de laatste versie van Aldfaer die werkt op Mac?
En wat zijn de restricties die hierbij aan MacOS gesteld worden? (Las ergens dat het uitmaakt weke bestandsindeling je Mac gebruikt. HFS+ of APFS. De laatste is het nieuwe systeem (Apple File System) en is met High Siërra geïntroduceerd.
Dus misschien even mijn vraag herformuleren
Wat is de laatst werkende Aldfaer versie MET HFS+ en de de laatst werkende Aldfaer versie met APFS?
Dank, bij voorbaat.
Aan de beheerders van dit forum, en/of de makers van Aldfaer:
Wat is nu de laatste stand van zaken m.b.t. Aldfaer op Mac? Ik heb geprobeerd om wijzer te worden van de diverse draadjes hieromtrent maar ik kom er niet aan uit. Er loopt nogal wat over dit onderwerp namelijk en de tijdslijn is hierdoor niet meteen duidelijk voor mij.
En wat zijn de restricties die hierbij aan MacOS gesteld worden? (Las ergens dat het uitmaakt weke bestandsindeling je Mac gebruikt. HFS+ of APFS. De laatste is het nieuwe systeem (Apple File System) en is met High Siërra geïntroduceerd.
Dus misschien even mijn vraag herformuleren
Wat is de laatst werkende Aldfaer versie MET HFS+ en de de laatst werkende Aldfaer versie met APFS?
Dank, bij voorbaat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- John
- Auteur
29 okt 2020 01:39 #37452
door John
Beantwoord door John in topic Aldfaer op Mac Catalina
ik zou graag een donatie willen doen, hoe doe ik dat?
- JayCee
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 975
29 okt 2020 12:22 #37457
door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Aldfaer op Mac Catalina
3 mogelijkheden:
1. op dit forum in de menu 'Donaties'
2. in het hoofdvenster van Aldfaer in de menu 'Doneer'
3. op de website van Aldfaer in de menu 'Donateur'
succes,
1. op dit forum in de menu 'Donaties'
2. in het hoofdvenster van Aldfaer in de menu 'Doneer'
3. op de website van Aldfaer in de menu 'Donateur'
succes,
- Wim Rozendaal
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 78
23 dec 2020 15:35 #38164
door Wim Rozendaal
Beantwoord door Wim Rozendaal in topic Aldfaer op Mac Catalina
John,
in het kort wat antwoorden op je vragen
De status is dat er niet aan wordt gewerkt, want WINE en soortgelijke pakketen kunnen nog niet met 64 bits omgevingen overweg.
7.2 draait goed latere zijn door mij niet getest.
Apple vraagt in de nieuwere. versie van MacOs 64 bits applicaties. Aldfaer e WINE zijn 32 bits.
Het gebruikte file system mag voor Aldfaer nooit een probleem zijn. Dat wordt afgeschermd door WINE.
in het kort wat antwoorden op je vragen
De status is dat er niet aan wordt gewerkt, want WINE en soortgelijke pakketen kunnen nog niet met 64 bits omgevingen overweg.
7.2 draait goed latere zijn door mij niet getest.
Apple vraagt in de nieuwere. versie van MacOs 64 bits applicaties. Aldfaer e WINE zijn 32 bits.
Het gebruikte file system mag voor Aldfaer nooit een probleem zijn. Dat wordt afgeschermd door WINE.
- Dick Kaas
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
31 dec 2020 15:41 #38278
door Dick Kaas
Beantwoord door Dick Kaas in topic Aldfaer op Mac Catalina
Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van Aldfaer onder WINE op een Mac.
Vanwege aanschaf nieuwe Mac en installatie van Catalina werkte dat niet meer.
Ik heb vervolgens Virtual box geinstalleerd (met een windows/Mac share directory.
Daaronder Windows 10 geinstalleerd.
Aldfaer draait daaronder als een zonnetje.
Ik heb de laatste versies van zowel Aldfaer als de bonus rapporten geinstalleerd.
Dick
Vanwege aanschaf nieuwe Mac en installatie van Catalina werkte dat niet meer.
Ik heb vervolgens Virtual box geinstalleerd (met een windows/Mac share directory.
Daaronder Windows 10 geinstalleerd.
Aldfaer draait daaronder als een zonnetje.
Ik heb de laatste versies van zowel Aldfaer als de bonus rapporten geinstalleerd.
Dick
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ans
- Bram Schim van der Loeff
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 mei 2021 18:28 #40973
door Bram Schim van der Loeff
Beantwoord door Bram Schim van der Loeff in topic Aldfaer op Mac Catalina
Goedenavond,
Ik ben idd. lang niet op Aldaar ingelogd geweest (werd door de Administrator gewaarschuwd).
Ik lees hier dat Aldaar nu wel op een Mac werkt, met wat voorzieningen (hierboven in de dialoog). Ik ben een té grote leek om alle afkortingen te snappen. Ik heb een MacBook Pro (heel oud) met macOS Catalina 10.15.7 en een MacBook air (minder oud) met macOS Big Sur 11.13.1 (sinds gisteren). Op mijn MacBookPro blokkert de hele Mac als ik de Aldfaer icoon klikt (ik weet dus niet welke versie ik heb). Ik lees dat versie 7.2 dus goed draait - kan ik die gewoon van de Aldfaer web-site down loaden?
Ik weet niet wat WINE is.
Tweede vraag - ik heb jaren geleden een dossier van mijn familie aangemaakt op mijn oude PC - daar kan ik mogelijk nog bij. Kan ik dat oude dossier op een Mac overzetten (en dan, zo ja, hoe?) of moet ik e.e.a. opnieuw aanmaken - wat doe-baar is, maar minder gemakkelijk.
Sorry van een digibeet, maar wel in Aldfaer geïnteresseerd
Ik ben idd. lang niet op Aldaar ingelogd geweest (werd door de Administrator gewaarschuwd).
Ik lees hier dat Aldaar nu wel op een Mac werkt, met wat voorzieningen (hierboven in de dialoog). Ik ben een té grote leek om alle afkortingen te snappen. Ik heb een MacBook Pro (heel oud) met macOS Catalina 10.15.7 en een MacBook air (minder oud) met macOS Big Sur 11.13.1 (sinds gisteren). Op mijn MacBookPro blokkert de hele Mac als ik de Aldfaer icoon klikt (ik weet dus niet welke versie ik heb). Ik lees dat versie 7.2 dus goed draait - kan ik die gewoon van de Aldfaer web-site down loaden?
Ik weet niet wat WINE is.
Tweede vraag - ik heb jaren geleden een dossier van mijn familie aangemaakt op mijn oude PC - daar kan ik mogelijk nog bij. Kan ik dat oude dossier op een Mac overzetten (en dan, zo ja, hoe?) of moet ik e.e.a. opnieuw aanmaken - wat doe-baar is, maar minder gemakkelijk.
Sorry van een digibeet, maar wel in Aldfaer geïnteresseerd