Aldfaer kwijt

• Gerda van Olphen
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 nov 2020 11:22 #37911 door Gerda van Olphen
Aldfaer kwijt werd gestart door Gerda van Olphen
hallo,

na de laatste update van mijn iMac kan ik Aldfaer niet meer openen. En aangezien ik echt niets weet van hoe ik dat weer op kan zoeken of wat dan ook, graag hulp hierbij.

groet Gerda van Olphen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28 nov 2020 17:28 #37922 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Aldfaer kwijt
Gerda,
zelf ben ik geen Mac gebruiker maar in deze categorie van het forum kan je e.e.a. lezen over de problemen met de laatste versies van het Mac OS en Aldfaer.

Meer
23 dec 2020 15:22 #38163 door Wim Rozendaal
Beantwoord door Wim Rozendaal in topic Aldfaer kwijt
Gerda,
ik vindt het heel vervelend voor je maar het is niet mogelijk om Aldfaer nog te draaien op een Mac die is bijgewerkt tot een van de twee laatste versie van macOs. Deze versies ondersteunen geen oude (32Bits) applicaties meer. En zowel Aldfaer als het hulpprogramma Wine zijn wat Apple aangaat oud want 32 bits. Van Apple een versie uitbrengen die wel aan de eisen van Apple voldoet, hebben we helemaal in eigen hand, maar WINE (dat als functie heeft voor Windows Programma's MacOS af te schermen en voor MacOs Aldfaer als een Mac programma voor te doen) is over de hele wereld een grote groep vrijwilligers bezig. En ik heb nog geen plannen gezien om van WINE een modern (64bis) programma te maken.
Zoals JayCee al aangaf staan er op dit forum allerlei waarschuwingen om MacOs niet te upgraden en als je et toch doet staat er ook nog een aantal technisch complexe oplossingen.

Gemaakt door Kunena