Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.

• J.W.Jesterhoudt
  • Onderwerp Auteur
Meer
31 jan 2022 16:12 #44154 door J.W.Jesterhoudt
Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina. werd gestart door J.W.Jesterhoudt
Ik ben vanmiddag lang bezig geweest om Aldfaer op een Mac met Catalina en alle updates te installeren. Helaas is dat niet gelukt.
Ik heb in eerste instantie geprobeerd met de geadviseerde versie7.1 en daarna met de uitwijkmogelijkheid van de oudere versie 6.
Het pdf bestand heb ik stap voor stap gevolgd.
Alle malen de Mac weer opnieuw opgestart na de installatie.
Ik krijg de versies wel te zien, maar kan niet opstarten helaas. Niet met dubbelklik en niet met rechtsklik.
Toen ik 7.1 probeerde was het bestand ongeveer 330Kb, de 6..versie was bijna 600Kb, maar in beide gevallen helaas geen resultaat.
Jammer, want ik las dat dit bij een ander wél gelukt was.

Is er nog iemand die hierover zijn licht kan laten schijnen?
Aldfaer staat nu op een oude laptop en ik zou het programma heel graag op deze Mac willen gaan gebruiken en de oude Windows laptop weg doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
31 jan 2022 16:56 - 31 jan 2022 16:57 #44155 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.
In Linux, Aldfaer 10.1 in Windows onder "VirtualBox" werkt probleemloos. "VirtualBox for Mac" met Windows is mogelijk een optie.
Laatst bewerkt 31 jan 2022 16:57 door JayCee.

• J.W.Jesterhoudt
  • Onderwerp Auteur
Meer
01 feb 2022 13:34 #44163 door J.W.Jesterhoudt
Beantwoord door J.W.Jesterhoudt in topic Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.
Helaas is dat niet een optie die ik zoek, ik lees dat het bij anderen wél lukt om gewoon op een Mac te installeren. Dan zou het bij mij toch ook moeten kunnen nietwaar?
Is dus eigenlijk de vraag, waar gaat het verkeerd?

Meer
01 feb 2022 14:01 #44165 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.
Weliswaar niet onder Catalina maar helpt dit?
aldfaerforum.nl/forum/aldfaer-op-een-mac...-een-imac.html#43669

• J.W.Jesterhoudt
  • Onderwerp Auteur
Meer
01 feb 2022 16:18 #44167 door J.W.Jesterhoudt
Beantwoord door J.W.Jesterhoudt in topic Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.
Dit laatste bericht had ik inderdaad gelezen, Net als het eerdere bericht van iemand met Catalina net als ik.
Dus het moer kunnen?!?!?!

Meer
20 feb 2022 11:59 #44355 door Ludo Wens
Beantwoord door Ludo Wens in topic Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.
Beste,

Het is voor mij het eerste bericht, hopelijk staat het onder de vlag
Ik zit met gelijkaardige problemen, werk al vele jaren met aldfaer op mijn windows pc,
Na lang twijfelen een Mac gekocht, geen idee dat er problemen zouden kunnen zijn,
Het besturingssysteem van mijn PC is OS Monterey 12.2.1, gisteren geupdated
ook eerst de versie 7 en daarna de andere (6?) geprobeerd maar dan werkt de helft van mijn toetsenbord niet meer
bij het verwijderen doet alles het weer als het hoort.
Ik zal toch zeker mijne ouwe getrouwe niet bij op tafel moeten zetten om aldfaer te kunnen draaien zeker???

Zou er een oplossing zijn ik ben vol verwachting

gr Ludo

Meer
02 mrt 2022 21:00 #44426 door Klaas Henk van der Steege
Beantwoord door Klaas Henk van der Steege in topic Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.
parallels is voor mij de oplossing.

Meer
19 apr 2022 20:15 #44895 door Wim Vandevelde
Beantwoord door Wim Vandevelde in topic Kan helaas niet installeren op Mac met Catalina.
Mijn Mac besturingssysteem is OS Monterey 12.3.1, en ik ben erg benieuwd of er een oplossing zal gevonden worden. Dank bij voorbaat!

Gemaakt door Kunena