Alfear op de MAC
- Fokko Pettinga
- Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 mrt 2023 16:28 #47064
door Fokko Pettinga
Alfear op de MAC werd gestart door Fokko Pettinga
Ik heb al een aantal berichten hierover gelezen. Ik krijg het maar niet voor elkaar ook niet als ik Winebotteler installeer komt hij met fout meldingen. Ik ben sinds kort over gestapt op een Mac en wil graag Alfear gebruiken die ik al heeeeeeeel lang gebruik en diverse stambomen heb gemaakt voor vrienden en bekenden. Ik heb een 4,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 net MACOS Ventura versie 13.2.1
Wie kan mij helpen dat ik al mijn bestanden werkend op de Mac krijg.
Alvast bedankt voor het meedenken.
PS om mijn oude Windows PC te gebruiken alleen voor Aldfear gaat mij iets te ver.
Groetjes Fokko
Wie kan mij helpen dat ik al mijn bestanden werkend op de Mac krijg.
Alvast bedankt voor het meedenken.
PS om mijn oude Windows PC te gebruiken alleen voor Aldfear gaat mij iets te ver.
Groetjes Fokko
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fokko Pettinga
- Auteur
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 mrt 2023 17:28 #47115
door Fokko Pettinga
Beantwoord door Fokko Pettinga in topic Alfear op de MAC
Mijn Aldfear draait nu onder VMware versie 15.5 Workstation Player. Player is gratis software waarmee virtuele machines kunnen worden gemaakt en gedraaid. Voor commercieel gebruik wordt echter wel een vergoeding gevraagd. www.vmware.com/nl/products/workstation-player.html
Zorg eerst dat je op de Mac een Windows Iso bestand gaat downloaden, Ik heb Windows 10. Denk om de sleutel van windows die heb je ook nodig. Ga dan naar VMWare en maak een account aan je krijgt dan een licentiesleutel en kun je het installeren. Bij het het installeren wordt gevraagd om het ISO bestand te slepen naar het gevraagde vakje. Het gaat allemaal vanzelf en windows wordt op een virtuele machine gemaakt. Vervolgens Aldfear installeren. Als dat gedaan is moet je nog wel even kijken waar al je bestanden, stambomen enzovoorts staan. Dan komt alles okido
Groeten Fokko
Zorg eerst dat je op de Mac een Windows Iso bestand gaat downloaden, Ik heb Windows 10. Denk om de sleutel van windows die heb je ook nodig. Ga dan naar VMWare en maak een account aan je krijgt dan een licentiesleutel en kun je het installeren. Bij het het installeren wordt gevraagd om het ISO bestand te slepen naar het gevraagde vakje. Het gaat allemaal vanzelf en windows wordt op een virtuele machine gemaakt. Vervolgens Aldfear installeren. Als dat gedaan is moet je nog wel even kijken waar al je bestanden, stambomen enzovoorts staan. Dan komt alles okido
Groeten Fokko
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.