HCC!genealogiedag 2023 (15 juni 2023)

HCC!genealogiedag 2023 te Alkmaar

print problemen met Aldfaer op MAC via Crossover

Lees meer
24 aug 2023 16:23 #48069 door Jan van den Biesen
print problemen met Aldfaer op MAC via Crossover werd gestart door Jan van den Biesen
Ik gebruik MacOS 13.4.1 Ventura op een MacBook. Ik heb Crossover versie 23 geïnstalleerd en Aldfear versie 10.1. Dankzij de tip van JayCee heb ik mijn aanvankelijke problemen met de cursor opgelost door "Hints zichtbaar" uit te vinken bij Instellingen. Alles werkt nu goed, behalve het printen van rapporten. Dat lukt mij niet als ik in het uitvoerscherm op de print knop klik. Wat wel lukt is om de opgeslagen versie in de map Rapportuitvoer te printen, maar dat is natuurlijk bewerkelijker. Wei weet een oplossing om rechtstreeks vanaf het uitvoerscherm te printen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24 aug 2023 17:47 #48070 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic print problemen met Aldfaer op MAC via Crossover
Jan, lukt het niet om het printer-icoontje te gebruiken als het rapport op het scherm staat? Probeer anders eens het wereldbolletje aan te klikken waardoor je in jouw standaard browser komt.

Lees meer
24 aug 2023 18:33 #48071 door Jan van den Biesen
Beantwoord door Jan van den Biesen in topic print problemen met Aldfaer op MAC via Crossover
Dank je wel, Han! Het printer icoontje aanklikken leidt niet tot enige actie van de printer, maar de wereldbol aanklikken wel!

Gemaakt door Kunena