Rapportage Wizzard

• Frank Klerkx
  • Auteur
Lees meer

Rapportage Wizzard

22 apr 2014 20:01 - 22 apr 2014 20:03
Bij de extra rapporten zit een raportagewizard om je gegevens on line te kunnen zetten.
dit samen met een mooi abc en startblad die gehandhaafd blijft.

Is er een mogelijkheid om bv 16 generaties on line te zetten i.p.v. alle voorouders zoals momenteel het rapport gemaakt wordt.

voor de duidelijkheid:
menu <Tonen> <Rapportage Wizard>
keuze webpublicatie
pad aan te wijzen waar het bestand neer wordt gezet.
het bereik : Deel van het bestand
Voorgeslacht (zou hier graag een extra in willen hebben hoeveel generaties)
geef het een naam vb. A

vervolgens ga je naar rapporten
- overige rapporten
- bonus rapporten A

toon rapport
vraag privacyfilter ja

en je webpublicatie wordt gemaakt.

Nu nog uploaden naar de server.

Wil namelijk niet alle voorouders al aangeven daar ik alle lijnen die ik tegenkom in mijn bestand opneem en deze nog moet controleren.

verder werkt het perfect.

;)

En hoe verwijder je dit extra rapport bv. een testrapport
Laatst bewerkt 22 apr 2014 20:03 door Frank Klerkx. Reden: aanvulling
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Rapportage Wizzard

23 apr 2014 09:42
Kijk eens onder Instellingen > Rapporten en het vakje Begrenzing.

De rapporten worden bewaard op de plek van uw Instellingen > Bestanden > Rapportuitvoer.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Rapportage Wizzard

23 apr 2014 10:01
De wizzard reageert niet op het vakje Begrenzing aantal generaties en voor zo ver ik weet is er ook geen andere instelling waarmee in de wizzard een generatiebeperking kan worden opgegeven. Wat wel kan is nadat de wizzard is aangemaakt de sjablooncode hiervan wijzigen. Dat gaat als volgt.

Ga in de Windows Verkenner naar de Standaardmap voor Sjablonen en Invoegtoepassingen. Welke map dat is vind je door in Aldfaer te gaan naar Extra --> Instellingen --> Rapporten --> Bestanden en dan het tweede witte invulveld. In deze map staat het wizzard-bestand, het heeft de naam die bij het maken van de wizzard is opgegeven, in dit voorbeeld is dat A.asj. (Dit geeft ook het antwoord op de tweede vraag: hoe dit extra bestand te verwijderen: klik met de rechtermuisknop op A.asj en dan op verwijderen).

Open dit bestand met een tekst-editor, b.v. Kladblok en breng twee wijzgingen aan:

1. Op regel 14 staat nu:
_SETFILL( MOEDERSET, _ASCE )
Vervang deze regel door de volgende regels:
_SETDEF( HUIDIG )
_SETADD( HUIDIG )
_SETFILL( MOEDERSET, _ASCE, _SELECTIE )
_SETDEL( HUIDIG )

2. Op regel 26 staat nu:
_FUNCBEGI(ACHTERNAAM_VOLLEDIG)

Voeg net hiervoor de volgende regel toe:

_FUNCBEGI( _SELECTIE )[:_SETORDE(HUIDIG)[&_CHILBEGI[&1[?16 > _GENENUM?]&]_CHILEND&]:]_FUNCEND

In deze regel staat het getal 16. Dat is het aantal generaties dat je maximaal wil zien. Als je een ander aantal generaties wil, moet je ipv 16 een ander getal invullen.

Sla het bestand op en maak nu via Tonen --> Rapporten de webpublicatie.

Paul
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena