- Bedankjes 0
Bonusrapporten installeren lukt niet
- Marja aan ´t Goor
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Bonusrapporten installeren lukt niet
08 mrt 2014 11:09
Beste Helpdeskmensen,
Ik probeerde bij een kennis (Windowscomputer) de Bonusrapporten te installeren, maar dit mislukt.
Procedure:
Vanuit de Aldfaerwebsite de link ophalen. Dat is:
( www.aldfaer.net/site/files/downloads/bonus.html )
In Aldfaer via Helpmenu deze link in het venster plakken.
De knop ´Accept´ wordt echter niet actief.
Wat heb ik fout gedaan?
PS Bij mij thuis lukt precies dezelfde procedure wel.
Graag uw hulp,
Bij voorbaat dank
Marja aan ´t Goor
Ik probeerde bij een kennis (Windowscomputer) de Bonusrapporten te installeren, maar dit mislukt.
Procedure:
Vanuit de Aldfaerwebsite de link ophalen. Dat is:
( www.aldfaer.net/site/files/downloads/bonus.html )
In Aldfaer via Helpmenu deze link in het venster plakken.
De knop ´Accept´ wordt echter niet actief.
Wat heb ik fout gedaan?
PS Bij mij thuis lukt precies dezelfde procedure wel.
Graag uw hulp,
Bij voorbaat dank
Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
Re: Bonusrapporten installeren lukt niet
08 mrt 2014 11:14 - 08 mrt 2014 11:20
De link is "http://"
www.aldfaer.net/site/files/downloads/bonus.html
dus met de "http://" zonder quotjes ervoor en dan gaat het plakken met de rechtermuis waarna de knop Installer zichtbaar wordt.
Laatst bewerkt 08 mrt 2014 11:20 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
- Van Osselaer Paul
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 mrt 2014 18:16Goede middag,
Na heelwat zoekwerk ben ik er eindelijk ingeslaagd om de bonus-rapporten te laten verschijnen in het menuvenster Tonen > Rapporten > Overige rapporten. Ik heb SVG van ADOBE geïnstalleerd.
Maar de installatie van o.a. de rapporten: Voorouderwaaier, KwartierstaatA4 en Parenteel A4 (de overige heb ik niet uitgetest) worden afgebroken ("export afgebroken"). Het valt mij op dat hij problemen heeft met voorouderwaaier.asj en kwartierstaatA4Parmbest.cfg zoals blijkt uit bijgevoegde screenshots.
Ik werk onder Windows7 Internet Explorer.
Wat ben ik vergeten of heb ik verkeerd gedaan?
Dank,
Paul
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
15 mrt 2014 18:22 - 15 mrt 2014 18:26
Als dit rapport detailvenster opgeeft 'Export afgebroken' dan betekent dat dat u op het rode kruisje heeft geklikt. Dus remedie is het sjabloon gewoon zijn werk laten doen.
Overigens zou dit een aparte vraag kunnen zijn want de Bonus rapporten zijn blijkbaar wel goed geïnstalleerd. Op een specifieke vraag kan de maker van het sjabloon ook makkelijker antwoorden. Vandaar.
Overigens zou dit een aparte vraag kunnen zijn want de Bonus rapporten zijn blijkbaar wel goed geïnstalleerd. Op een specifieke vraag kan de maker van het sjabloon ook makkelijker antwoorden. Vandaar.
Laatst bewerkt 15 mrt 2014 18:26 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
- Van Osselaer Paul
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 mrt 2014 18:25
Sorry,
Blijkbaar heb ik problemen met mijn bijlagen. Ik zal nogmaals proberen het juiste attachment bij te voegen.
Paul
Blijkbaar heb ik problemen met mijn bijlagen. Ik zal nogmaals proberen het juiste attachment bij te voegen.
Paul
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
16 mrt 2014 01:11
Paul,
de bijlage is prima te lezen. Maar wat mij betreft zou u eens een ander sjabloon kunnen draaien uit de rubriek Overzichten, dus niet Grafisch. Dan kunt u vaststellen waar het probleem precies zit.
Kijk ook eens naar de aanbevelingen onder de rubriek Bonus updates en loop uw Aldfaer instellingen na voor de Bestanden en specifiek die voor de Rapportuitvoer.
Daarnaast zie ik dat de Bonus rapporten onder de C:\Aldfaer\Aldfaer sjablonen staan geïnstalleerd. Voor de duidelijkheid zou een map C:\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten beter zijn. Daar maakt u dan een onderscheid tussen het deel van Aldfaer en eigen toevoegingen/data.
de bijlage is prima te lezen. Maar wat mij betreft zou u eens een ander sjabloon kunnen draaien uit de rubriek Overzichten, dus niet Grafisch. Dan kunt u vaststellen waar het probleem precies zit.
Kijk ook eens naar de aanbevelingen onder de rubriek Bonus updates en loop uw Aldfaer instellingen na voor de Bestanden en specifiek die voor de Rapportuitvoer.
Daarnaast zie ik dat de Bonus rapporten onder de C:\Aldfaer\Aldfaer sjablonen staan geïnstalleerd. Voor de duidelijkheid zou een map C:\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten beter zijn. Daar maakt u dan een onderscheid tussen het deel van Aldfaer en eigen toevoegingen/data.
Onderwerp is gesloten.
- Van Osselaer Paul
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 mrt 2014 20:42
Han,
Ik heb vandaag nog een paar uur geprobeerd om op mijn Windows7-laptop een paar rapporten aan te maken. Steeds bleef hij maar pogen om het rapport te genereren. En inderdaad met het aanklikken van de rode sluitknop wordt de export afgebroken. Bij een bepaald rapport heb ik zelfs bijna 2 uur gewacht.
Uiteindelijk heb ik Aldfaer geïnstalleerd op een Windows8-laptop en daar kon ik probleemloos het voorouderrapport aanmaken.
Ook de bestandsstructuur heb ik aangepast volgens je suggesties.
Bijgevolg hartelijk dank voor de informatie en hulp.
Paul
Ik heb vandaag nog een paar uur geprobeerd om op mijn Windows7-laptop een paar rapporten aan te maken. Steeds bleef hij maar pogen om het rapport te genereren. En inderdaad met het aanklikken van de rode sluitknop wordt de export afgebroken. Bij een bepaald rapport heb ik zelfs bijna 2 uur gewacht.
Uiteindelijk heb ik Aldfaer geïnstalleerd op een Windows8-laptop en daar kon ik probleemloos het voorouderrapport aanmaken.
Ook de bestandsstructuur heb ik aangepast volgens je suggesties.
Bijgevolg hartelijk dank voor de informatie en hulp.
Paul
Onderwerp is gesloten.